tiistai 9. lokakuuta 2012

"töikalut"

Vaikka tässä onkin virkkukoukku ollut ainoa työkalu vähän aikaan
-ei siis edes puurokauha moneen päivään-
niin teinpäs jotain mitä olen suunnitellut tekeväni hetken matkaa,
sanoisinko noin seitsemän vuotta.
Eli siis todellinen ikuisuusprojekti, jos mikä!
 
Siivosin nimittäin työkalupakin!
Jostain syystä se on ollut muka se vihoviimeinen homma, siirtynyt aina "mä sitten joskus paremmalla ajalla"-hetkeen.
No, eihän semmoisia tule, aina on jotain mukavampaakin hommaa ☺
Nyt on ollut vaan pakko keksiä jo ihan selän vuoksi asioita joita voi tehdä joko seisten tai istuen kovalla tuolilla selkä suorana...
 
Mutta tästä lähdettiin:
ylälokerossa tilpehöörit
 alalokerossa vähän isommat
 mistä tämä kaikki oikein on siunaantunut??
 Nyt on kuitenkin alin osasto näin siisti!
Toisessa osastossa harvemmin käytettävät  kuten rautasaha, peltisakset, viilat sunmuut,
toisessa vasara, ruuvimeisselit, nippusiteet ja sensellaiset.
 Tähän ylälokeroon olen oikein tosi tyytyväinen ☺
Kaikki turhaakin turhemmat -ja kaikki epäilyttävät- on siivottu suoraan roskiin ja ruuvi/mutteriosastolta tuli purkillinen Lillan varastoon vietäväksi.
Ja nyt tiedän taas missä mennään!
Mä olen muutan AINA pitänyt työkalupakkia jossain siivouskaapin ylähyllyllä tai yläkaapissa.
Miksi ihmeessä??
Hemmetin painava lodju, jota ainakin täällä kaivetaan esiin useammin kuin kerran viikossa.
Tässä asunnossakin laitoin siivouskaapin yllä olevaan kaappiin yhdessä poran ja sahan kanssa, ja aloin sitten ihmetellä, että miks mä tällä lailla rankaisen ihan mukavaa ihmistä...
Kaappeja siivoillessa siirsin yhteen alakaappiin, yhdessä maalipurkkien kanssa, ovat nyt paremmin hollilla, eikä tarvitse pelätä, että tippuu niskaan ☺
On mulla "käsivarastokin" -jotain on vaan pakko olla "heti-tässä-nyt"- tuossa yhdessä keittiön romulaatikossa...
Hullulla on halvat huvit!
Eikä tuokaan taas ollut kuin vartin projekti.
Sitten olikin kiva mennä saunaan hautomaan selkää ja saamaan röörit auki takaraivoa myöten.
Vielä kun joku viitsis tehdä mun hiuksille jotain....
*
Ettei mene ihan rautaosastolle (jotka on muuten aina ollut mun lempipaikkoja), niin otetaan vähän pehmennystä.
Niin moni on kysynyt näitä töppösiä, että laitan vastauksen nyt kaikille tähän:
Kun näitä nyt näyttää siunaantuvan, niin kyllä näitä saa!
Nämä alla olevat on nyt valmiina, koot vaihtelee noin(!) 38-39 ja 40-41,
mutta kuten kaikki varmasti tietää, kun kyseessä on villa (seiskaveikkaa) niin sehän on armollinen!

Hinta 9 €/ pari
-minä maksan postikulut, tulee niitä sitten pakettiin pari tai vaikka kuusi.
Joten laittakaahan meiliä!
Ja toiveita saa esittää, niin värissä kuin koossakin (miesten koot 11€ ) sillä kyllä näitä tässä vielä erinäinen määrä tulee kuitenkin tehtyä....jossain kohden pidän pienen tauon kun teen Vaniljaisen Liisan maton, mutta jos tarvitsevia on, niin pistetään virkaten.
 
Kai mun tärvii tälle päälle lähteä jotain tekemään, etten pelästytä kiropraktikkoa hengiltä.
Joten palataan!
 
C♥U!
Ja hei....sorry, että olen ollut tosi huono kommentoija, olen koittanut lueskella sen minkä "pää on kestänyt", mutta kommentointi on kyllä jäänyt...


28 kommenttia:

  1. Meidän työkalupakit kaipaisi myös siivoamista! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks olekin se vihoviimeinen kohde yleensä -ainakin näin oman kokemuksen mukaan ☺

      Poista
  2. No niin oot mukava ja ihana ja taitava ja kaikkee muutakin ♥:tä,arvaas vaan yllätyinkö tänään kun postipoika kävi pehmeetä pakettia postiluukusta pudottelemassa,kauniit on kuin mitkäkin ja kaiken lisäks niin jalanmukaset että,ainooks ongelmaks muodostunee se että raaskinks mä käyttää noita,lattiat on ainakin ensin puunattava:D Kiitos,tämä "kostetaan"♥
    Kannatti se seitsemän vuotta suunnitella vartin hommaa,aikas kätevästi on nyt kaiki hollilla,sitä jäin kyllä ihmettelemään että etkö sä muka tartte peltisaksia(!)viikottain,mä en muuten ole ikinä kyseisiä kapistuksia käyttänyt,tuskin meiltä sellasia edes löytyy:D
    Pikaiset paranemiset sekä päälle että selälle vaikkei sitä päätä kyllä ihan kokonaan kannata parannella,katoo muuten pian kaikki hauskuus elämästä;)Ymmärtänet mitä tarkoitan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äläs nyt, noilla on hyvä hiihdellä pitkin lattioita ....ja pistää pesuun sitten kun on putsannut lattiat :D
      Ja täytyy sanoa että tulipa nopeasti, eilen lääkärireissulla pistin postiin!

      Mä EN muuutekseen tiedä miks mulla on peltisakset!! Kai joskus olen tarvinut!! Juotoskolvia ei ole enää, sekin mulla on ollut ☺

      Jos mun elämäni hauskuudet on selkäkivusta kiinni, niin saavat kyllä mun puolesta hävitä käsikädessä sitten kuin kusi lumeen -jäisin haikeena kaipaamaan, mutta luopuisin tästä särystä kyllä!! ....ja kyllä mä jotain hauskuutta kuitenkin keksisin, vaikka rautalangasta ☺

      Poista
  3. Eiksolemuuten palkitsevaa tuo järkkäily??
    Itse tosin pysyttelen lähinnävain nappi- ja nuppineulaosastolla. :o)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ON!!!
      Löysin muuten kolme nuppineulaakin! ja mietin, että mihinköhän helmoihin on loput jääneet kun lootassa missä pitäisi olla on vain kymmenkunta....ei sillä, mä pärjään kyllä niilläkin.
      Käytän suurinpiirtein yhtä paljon kuin harsimistakin, eli en...

      Poista
  4. Täytyy sanoa, että vähällä pääsit. Heh!
    Meillä muutetaan ja se vasta kivaa on, huh!(tai tiedäthän sinä) just järjestin yhden kaapin laatikoihin,kaikissa mun askartelutarvikkeita. Ruuveja mulla ei montaa ole, mutta kaikkea muuta tilpehööriä senkin eteen.
    Mun mökkihaaveni täyttyi rivitalonpätkästä pienemmällä paikkakunnalla, kuin tämä nykyinen. Aateltiin äänestää jaloilla, kaikkia tunneleita yms. vastaan. t Riitta PARANEMISIA!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, sinä teet sitten oikein kunnon suursiivouksen :D
      Kerran vuodessa pitäis leikkiä muuttavansa, käydä kaikki kaapit läpi ja karsia kaikki turha.....ottaa aina sillointällöin sellainen vartin projekti :)

      Mihin ilmansuuntaan olette menossa?

      Poista
    2. Eteläänpäin "lennetään"eli Viialaan, eihän se mikään salaisuus ole.
      Joo, edellisen kerran kun muutettiin, sanoin sukulaisille,että muistuttakaa 5v kuluttua, että vois muuttaa. Kun oli kaikkea turhaa kertynyt, no 10v on mennyt ja......arvaa vaan!
      Tästä joko selviää tai ei,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, t Riitta

      Poista
    3. kyllä siitä selviää, ja sitten voikin taas hetkeksi huokaista ☺
      - ja potkaista aina vuoden välein itseään nilkkaan, että tsekkaapa kaapit....

      Poista
  5. Siis just niin... työkalupakki alas kun sitä tarvii kumminkin jatkuvasti, niin on mullakin.
    Yleiskone on ylähyllyllä ja pakki alhaalla :))))
    Pitäis tosin itsekin tota pakin sisältöä hiukka vilkaista :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä annoin yleiskoneen aikanaan yhdelle miniäntekeleelle kun ei mulla ollut käyttöä :D
      Ne on työkalut naista myöten...

      Poista
  6. Kiitos Pepi,

    Miten arvasitkin, että pidän aina täällä kotona villasukkia jalassa ja olen aivan surkea neuloja ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se taisi olla sellainen intuitioksi kutsuttu ☺

      Poista
  7. Oi, mikä sotilaallinen järjestys! Mä vasta jokin aika sitten hankin työkalupakin ja keräilin sinne kaikki pikkuhärpäkkeet ja meisselit ja muut, jotka lojuivat mikä missäkin pitkin kämppää. Tuntuu muuten kivalta, kun heti pakkia avatessaan tietää, missä just ne yhdet tietyt pihdit tai tietyn mittaiset naulat ovat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ...ja kun puoli vuotta on pakin kantta raotellut, niin järjetys on tipotiessään ☺
      Ei vaan, tuon sotkun saaminen kesti kymmenisen vuotta!!

      Poista
  8. Kyllä on tavarat ojennuksessa. Ihan kateeksi käy. Työkalupakkia en onneksi joudu usein katselemaan, joten se saa minun puolestani olla. Mutta kaapit ja laatikot.... Nyt on onneksi vieraita ja menoja riittämiin seuraavat pari viikkoa. Se on hyvä syy olla tekemättä mitään muuta, kun keskittyä vain heihin ja oppaana olemiseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuskinpa minäkään olisin tuohon hommaan tarttunut muuten, mutta oli pakko keksiä jotain tekemistä :)

      Mukavia hetkiä vieraiden kanssa !!

      Poista
  9. Ihanasti sulassa sovussa jäätelökauha, pizzaleikkuri ja vasara ja ruuvimeisseli ;-D
    Kauniita töppösiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi on juts sellaista hauskaa naisellistä hömpötystä nuo kukalliset, sopii tuonne laatikkoon :D

      Poista
  10. Nyt on nuo niin järjestyksessä.Hyvä sulla on olla nuo tavarat saatavilla kun oot niin ahkera.Nuo kukkalliset on kivat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja noi kukalliset on just sellaiset "lelut" jotka otetaan käteen vain kun tarvii napata naula seinästä tai jotain ruuvia vähän kiristää :)
      Mittanauha on ainoa kunnollinen :D

      Poista
  11. No nyt päästiin asiaan! Työkaluihin! Mun ostoskäyttäytyminen on muuttunut viime aikoina. Puutarhaosastot, rautakauppa (motonet/clas ohlson/tarjoustalojne) - eikä sokoksen vaate/meikkiosastoille ole enää oikein mitään asiaa. Taitaa näkyä päällekin päin :) Vain pakki puuttuu. Epämääräisissä muovilootissa ja muovikasseissa kaikki kalut. Eli siis taas rautakauppaan....
    Noh, talven tullen siirryn sentään puikkoihin ja neulaan hiukan enemmän ja lankaosastotkin houkuttelevat taas.
    Arja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen aina tykänn työkaluosastoista :)
      Johtuisko jotenkin siitä, että kakarana jeesasin faijaa pikkuapurina autotallissa....paina jarrua, paina kaasua, pidä pohjassa, ojenna jakoavain, ristipää....kaikkea tollaista! Ja kaikenlaisia rättikässyjä vihasin yli kaiken - en saanut pannulapusta edes pannulapun näköistä :D

      Poista
  12. Se on mahtava fiilis, kun saa tavaroita järjestykseen - hyvä! :) Feng shui -ajattelun mukaan silloin kodin energiakin virtaa vapaammin ;)

    ...ja aivan ihania tossuja! Haluaisin tilata yhdet kokoa 38-39, värillä ei väliä. Laitatko minulle maksutiedot ym. tarvittavan osoitteeseen heskali@gmail.com? Aivan ihanaa vaihtelua ns. "perusvillasukille" :)

    Aurinkoa syksyysi ja kiitos vierailusta sijaiskotiblogissamme! Olet tervetullut toistekin, minäkin taidan ruveta kulkemaan täällä sinun blogissasi fiilistelemässä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heska :)
      Minäpä pistän meiliä pikapuoliin...

      Poista
    2. Jotkut asiat vievät vähän enempi aikaa...mutta sinun tapauksessasi nämä työkalusi ovatkin olleet jatkuvassa käytössäsi eihän niitä silloin kerkiä järjestelemään...ja eikös se vaan ole niinkin, että kyllä ne muistaa missä ne on, ellei sitten ole sattunut viskomaan joitain "vika lokeroon" niinkuin itse teen, kaikissa tavaroissani:)

      Töppöset ovat kauniin lämpöiset<3
      puspus:D arvaa keneltä<3

      Poista
    3. Arvaan kyllä keneltä...ihanalta karvapallolta ♥

      Mä taidan olla se kaikki-paikalleen-ja-paikka-kaikille -ihminen, jotain on kyllä tässä "uuudessa" kodissa välillä hukassakin, kun jotkut asiat vaan hakee paikkaansa...

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥