maanantai 22. lokakuuta 2012

Kellopeli(tystä)

Kuinka monta kelloa ihminen tarvitsee ollakseen ajoissa joka paikassa?
Minä en siis juurikaan myöhästele -jos pitää olla tasalta jossain, niin olen tasalta.
Töissä pitää olla varttia vailla, siellä olen yleensä seitsemäntoista vailla -ehdin just heittää kassin sinne mihin sen yleensä heitän, napata GeorgeClooneyn mukaani ja hakea kahvin ja kipaista neukkariin.
Siis että niinkuin mitä??
Noh...
 Tämä on koti-Clooney, sisko mua joskus tällä ilahdutti, töissä on työ-Clooney!)
Ja että tuokin kaikki tapahtuu ajoissa ja kunnialla, mulla pitää olla kello melkein kaulassakin.
Kädessä muuten ei ole, ei ole ollut vuosikausiin.
Mutta mennääs asiaan, eli kelloihin.
Tuossa edellisessä postauksessa mainitsin, että kellolle pitää tehdä jotain, tälle siis:
Kellossa ei itsessään ole mitään vikaa, mutta en vaan tykkää sen väristä just tuossa paikassa, noiden huonekalujen yhteydessä.
Kellohan on alunperin hommattu edelliseen asuntoon tummanviinipunaisen seinän kaveriksi,
ei tänne, näihin väreihin.
Joten minähän pirautin lauantaina Monikalle Casamonicaan, luottokauppaan.
Ja siellä oli vielä kello, jota olin jo katsellut moneen otteeseen, mutta en vaan ollut vielä napannut mukaani....nyt tassuttelin siis sinne!
Ja avot! Son siinä!
 Tuli sitten viimein hollattua kello oikealle kohdalleenkin, se on ollut koko ajan vähän "sinnepäin"
Enkä mä hukannut suinkaan sitä toista kelloa, nappasin takaseinältä pinkin peilin pois ja pistin kellon tilalle.
 
Ei sillä, että se värinsä puolesta siihen passais sen kummemmin, mutta nyt kun istun tässä läppärillä, näen kellon nenän edessä, samoin se näkyy tuonne mun vakkari-tv-löhö-lukutuoliini...jopa, vaikkei olis "silmät päässä" ☺
(laiskuus on ilomme, patalaiskuus intohimomme)
Eikä tuon kellon naksutus kuulu enää makkariin, mä olen nimittäin neuroottinen kellojen napsutuksen, raksutuksen, tikutuksen ja takutuksen suhteen -yöllä pitää olla hiljaista!!

Kun nyt on kelloista puhe, niin on niitä muitakin, tämä on tuossa väliseinässä, on ollut koko ajan.
Edellinen asukas nimittäin jätti sen mulle. Pyynnöstä.
 Eteisessä on kello.
 Kylppärissäkin on.
 Sitä minen tiedä miksi tämä yksi kello on täällä!
Tämä on nimittäin Lillan pihakello!
Kai mulla joku ajatus on ollut kun olen tänne sen tuonut....tai sitten ei...
 Arvatkaas onko mulla makkarissa kelloa.
No Ei!
Tai siis on -jos tämä nyt kelloksi lasketaan.
Vedettävä joka ilta, muuten se on ihan pihalla, pimeellä ei edes näe mitä se näyttää
- sitten kun alkaa olla sen verran valoisaa, että alkaa suurinpiirtein nähdä kellotaulun, tiedän että alkaa olla aamu...ja silloin yleensä kuuluukin jo puhelimen herätys.
Puhelin on olohuoneessa. Singerin päällä.
En kelpuuta sitä makkariin ollenkaan.
Eli rauha makkarissa, niin joku voi jopa nukkua säälliset yöunet ☺

On yksi kello, jota melkein kaipaan.
Tämä palveli vuosikausia, sitten veto vaan hyytyi -enkä ole tähän päivään mennessä tullut tarkistaneeksi saisko tähän vaihdettua pariston....
***
Tiedätteks muuten miltä Clooneyn takapuoli näyttää....
Tältä:

☺☺C♥U☺☺

41 kommenttia:

  1. no jo on kelloja..meillä ei taas ole niitä kelloja tarpeeksi. tartteis paaljon enemmän. aina myöhässä joka paikasta..

    VastaaPoista
  2. No on sulla kelloja! Ei ihme että oot ajoissa aina;)

    Ja väität siis että toi aseman kello on ollut siinä paikallaan koko ajan... en usko=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. asemankello on just siinä mihin joku sen joskus on laittanut :)

      mä olen aina ollut ajoissa-----paitsi kakarana kun piti mennä kouluun----tai tulla kotiin!

      Poista
  3. SullaonKELLOJAoikeinolantakaa.Arvaaskumullajumittuläppärinvälinäppäinjaensaatehtyävälejä.Näinpitäänytsittenskriivaillatovin.Sullaonmuutenaikasmoinenhommasiirtääkellottalviaikaan.Eikösniitäkohtapidätaassiirrellä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä saan yleensä hukkumaan ään! en tiedä mitä nappia onnistun näpyttelemään vauhdissa, mutta ei ole kerta eikä kaksi kun niin on käynyt!

      Poista
    2. ai niin, ei siihen mene kuin kaks minuuttia kun noiden ajat on vaihdettu -viisarista vaan pyöräytys, pari tarvii aukaista ja kiertää sisäpuolelta

      Poista
  4. Pepi, kelloja ei ole koskaan liikaa ja mieluiten joka seinällä ;D No, melkein meillä näin on...
    Mä en käytä rannekelloa, joten on helppo tarkistaa aika ellei istu tietsikalla.

    Siksi mä oonkin vähän tiktaktok ;D

    George Clooney ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on pääasia ettei olla TOKTOK ☺☺☺

      ...paitsi mitä mä nyt ihan pikkuisen :)

      Poista
  5. Mullakin on ollut sormuskelloja, ne oli kivoja, mutta kaikista paristot finito. Mäkään en tykkää, jos makuuhuoneeseen kuuluu kellon tiksutusta...en pysty nukkumaan, olen vähän herkkis sen suhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä olen luullut olevani suurinpiirtein ainoa, kun kaikki yleensä sanooo, että Voi, se kellon raksutus on niin kotoisaa! No onhan se, mutta EI yöllä!!

      Voi kun noita sormuskelloja sais jostain, olen aika ajoin kysellyt....ei ole!

      Poista
  6. Täytyyhän sitä talossa kelloja olla. Melkein aloin uskomaan, että saattaa se onneksi joku muukin "keräillä" tätä tarpeellista kamaa pikkasen useamman kuin tarvitsisikaan :)
    Hih, voi meitä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy, täytyy!!
      Ja astioita ja tyynyjä ja mattoja ja valaisimia ja ja ja ☺☺

      Poista
  7. Kivoja kelloja :-) Meilläkin kelloja ympäri kämppää, mies on hurahtanut niihin ja kaikki tikittää, paitsi makkarissa. Mies on hyvin loukkaantunut, kun otin painot pois,ettei meillä kuulu joka puolen tunnin välein kuk kuu - pim pom -kling klong......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tulisin OIKEESTI hulluksi jos mulla olis joku pimpelipompelikilikolikalikello täällä!!
      Käkikello vois olla ainoa kiva, mutta sekin mielellään tuppisuukäkikello ☺

      Poista
    2. Nythän selvisi syy tähän hulluuteeni, kellot!! Ja taas miehen syytä :-)
      Piti muutn sanoa vielä, että luin otsikon ensin "kellopeli - tylsä". Siis lukihäiriöinenkin :-)

      Poista
    3. voi ihanuus, muitakin lukihärösiä sekasin kuin seinäkello ☺☺☺

      Poista
  8. Onhan sulla siellä näköjään kissakellokin asemakellon alla;)
    Mulla on kanssa samasta vaivasta kärsivä sormuskello,nyt kun "muistutit",kävin nakkaamassa sen kassiin jotta saisin sen patterinvaihtoon,todennäköisyys muistaa se nyt on kuitenkin suurempi kuin jos se seisoo korurasiassa:)
    Sulle aurinkoiselle pukkais aurinkoista tunnustusta,käyhän kurkkaamassa!
    Ai joo,mä tykkään kovasti kellonraksutuksesta,niin me vaan ollaan erilaisia me ihmiset:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On, kissankello on Tsekinmaalta, ja siinä oli piiiitkä nauha, mutta yks pölöpääkissa ei antanut sille sen siunaamaa rauhaa -ja tuos on TOSI kova ääni -taas meinasin tulla hulluksi!!

      Mä myös jätin kellon tuohon kameran viereen, jos vaikka sais suunnattua keskustan kautta ja kaupoille...katsotaa kuin käy!

      Mä olen juurikin teille tulossa ☺☺

      Poista
  9. Ajattele, mulla on Lillassakin kolme seinäkelloa...ja yksi herätyskello (ILMAN sitä virkaa) ja sitten tuo tänne eksynyt ☺

    VastaaPoista
  10. Että muutamat kellot sitten omistat :D Se uusin on kyllä niin upee! :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan muutamat....ja tiedäks, mä tykkään noista kaikista :)

      Oliskos tommoi uusi kiva arvontapalkinto....?

      Poista
  11. Hahaa:) Onhan täällä toinenkin kellofani:) Rannekelloja mulla on varmaan kymmenen, kaksi joita käytän vuorotellen. Muista on loppunu patterit ja nyt ne on laatikon pohjalla. Seinäkelloja taas löytyy 7, mutta onhan meillä noita huoneitakin.
    Kaappikello on mun haaveena, mutta en kertakaikkiaan keksi, mihin väliin sen saisin ängettyä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla voisi olla vaikka useampikin kello samalla seinällä, ihan vain näön vuoksi.....mutta mä varmaan sekoisin sen raksutuksen myötä :D

      Poista
  12. No onpas sulla kauniita kelloja! Meillä on ihan samanlainen asemakello keittiön ja olohuoneen välissä, muuten tosi kiva ja nätti, mutta ei vaan tahdo puolet pysyä samassa ajassa keskenään, vaikka kuinka virittelisi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan pikkiriikkisen eri aikaa nuokin käy, mutta ei niin että haittais - eikä ne ole ne tärkeimmät kellot kuitenkaan :)

      Poista
  13. Voi kun me saataisiin se ekakin kello tänne olohuoneen seinälle.. Remontin jälkeen kun ei nyt osasta (raskita) päättää mihin kohtaan seinän rei'ittäisi, että jos sitten meneekin väärään kohtaan ja pitäisi vaihtaa.. tulee reikiä!! :D huoh.. ollaan sit ilman kelloja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, se on vaan seinä :D
      Eipä silti, tiedän tunteen! Mutta se helpottaa kummasti kun sen ensimmäisen reiän tekee...ja varsinkin kun tekee mahdollisimman kaposella naulalla...
      Jotta kello paikalleen vaan :)

      Poista
  14. On sulla kelloi,mutta kun nyt rupes kattelee omille seinille niin on niitä täälläkin:)
    Olohuoneessa on sellainen vanha joka löis tasa tunnein/puolen aikaan.Jotenkin se vaan häritsee,joten ei käytössä.Sun kellot on aika kauneita kaikki.Samoin tuo varjostin lampussa korituolin vieressä se on kaunis.Ranne/muita kelloja ei tuu enää itse käytettyä ,sen on tuo kännykkä tehnyt.
    Päivänjatkoa Sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanhoissa kelloissa on puolensa, yleensä ääni :DD -juu, ei kiitos!
      Se on muuten kumma juttu kuinka usien tulee katsottua aikaa kellosta joka EI käy!!
      Huomasin taannoin kun asemankellosta lopahti toinen.

      Poista
  15. No ei ole ihme, että ootkin aina ajoissa jokapaikassa, tolla kellomäärällä ;). Mutta miti, jos ne kaikki olis niitä vanhanajan kelloja, sellasia mis oli ne punnukset ja kaikki, että piti vtää ketjuista, tai toiset avaimella. Siinä sitä aika kuluis, ei paljon ehtis blokata :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos kaikki kellot oli sellaisin, olis mulla varmaan vain tuo taskunauris :D
      Eikä YHTÄÄN seinällä!

      Poista
  16. Täällä eräs kulkee vähän jälkijunassa, mutta onpas ihanaa löytää sut taas täältä!! Ehdin jo olla vähän murheissani ja sen jälkeen unohtaa koko asian---kunnes törmäsin tänne! ja mikä parasta, nyt saan lukea monen monta postausta kerralla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitäs tässä muuta voi sanoa kuin että hyvä kun juna löysi tänne :)

      Poista
  17. Minun vastaukseni olisi: kännykkä riittää. Ei ole muita kelloja, jotka kulkevat mukana. Kotona seuraan aikaa tietokoneen kellosta ja keittiön kellosta. Mikään niistä ei ole kaunis. Sinun kellot oli kaikki ilona silmälle.

    Niin ja esikoinen osti kaulakoru-kellon. Se oli hieno. Kelpaisi minulllekin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kännykkä minullakin on SE kello, mutta taas kun talvipakkaset tulee, alkaa olla hankala kaivaa hanskat käsissä puhelinta kassista...täytynee tsekata tuo sormuskellotilanne...

      Kaulakellot on kivoja, mulla joskus oli, mutta kun onnistuin jumittamaan sen ostoskärryihin ja muihin mukaviin härpäkkeisiin tarpeeksi monta kertaa tuli siitä entinen.

      Poista
    2. Kellot soi...kirkonkellojen ääni on kaunista! No joo ompa sinulla kauniita kelloja joka lähtöön ja hyvä kun olet ajoissa, itsekin olen aina ajoissa, etten sanoisi melkein etuajassa.
      Meillä löytyy tuo kello mikä on radiosi edessä siis ainakin näyttää samanlaiselta.
      Kaunis radio ja kuinka kauniisti se sopii päiväpeittosi kanssa yksiin.
      Olipa kauniita kuvia kerrassaan<3 kyllä kelpaa kellistellä:)
      Rosalta puspuus<3

      Poista
    3. Hei Sirkka!
      Lillan radio siellä nököttää makkarissa -koskaan muuten en kuuntele sitä, mutta lauantaiaamuna pistän päälle ja kuuntelen unenpöpperössä Onnensäveltä :)

      Poista
  18. Iliman muuta kelloja olla pittää, joka huoneessa ainakin yks ! vessassa ihan ehdoton , varsinkin aamulla ! päivällä sitä tikitystä ei niinkään kuule, mutta joskus yöllä....x#%¤ !!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan!!
      Siellä on pakko olla kello! -ja radio!
      Aamulla radiot päälle ensin keittiössä ja sitten kylppärissä.

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥