tiistai 11. helmikuuta 2014

Valoja ja kankaita

 Maailma nyt näyttää tällä hetkellä muutenkin vähän oudolta,
 vaikka silmä alkaakin jo pikkuhiljaa tottua,
mutta eilen näytti kuitenkin vielä vähän oudommalta.
Tuli ihan uusia varjoja.
Seinälle.
Ja kattoon.
 Syyllinen tässä.
Hain kirkkaan halogeenivalopalluraisen tuohon kehikkoon.
Joo-o, on nämä niin sanonko-mistä!
Se matta oli ihan kiva pitää päällä vaikka kaiken aikaa, se oli sopiva ns tunnelmavaloksi,
 ja se oli se, minkä viimeisenä sammutin nukkumaan mennessä.
Tuosta kirkkaasta en oikein tiedä mitä mielipuolta olen....ei se nyt häikäise suorastaan, 
mutta ei se oikein valoakaan anna.
Alunperinhän tarkoitus oli, että tuosta tulee lukuvalo tuolin yhteyteen kun pistoke on niin sopivalla kohdalla katossa. Eikä tarvitse lattialla pyöritellä jalkalamppua johtoineen.
On tuossa pallurassa valotehoa kaiketi se 20W (vanhanaikaisesti) sikäli mikäli minä siitä lootasta osasin lukea. Kysyin vielä kaupassa, että onko näitä yhtää voimakkaampia. Ei ole.
Eli eihän se mikään lukuvalovoimakkuus ole.
Kyllä siinä just ja just lukee. Mutta jos haluaa vaikka jotain sisustuslehteä sellai tarkemmin lueskella,
syventyä vaikka kuviin kunnolla, niin en oikein tiedä pitäiskö vaihtaa lukupaikkaa
 - vai käydä optikolla.
Molempi parempi mä veikkaan...
Mutta tekee se kivan kuvion kattoon. Voipi vaikka sitä sitten tuijotella.

Ai niin, kankaita!
Kun tuossa jotain kaappia yritin järjestellä, tuli pari verhoa vastaan! Jesh!!
Minähän ripustelin tuonne isoon ikkunaan kaksi verhoa molempiin reunoihin ja yhden sitten kaposempaan sivuikkunaan. Ja olin vähän, että plaaaaahhh....
No, löytyi ne pari lisää. Pääsivät isoon ikkunaan.
 Ja eilen löysin toisesta paikasta vielä yhden ! Sivuikkunakin sai kulmaan lisäverhon.
Nyt alkaa ikkuna näyttää siltä miltä pitääkin.
Ja jos joku ihmettelee, että mitä noille lampuille tapahtui, niin yläkuvassa katossa (katonrajassa siis säilytyksessä) ollut kristalli lähti uuteen kotiin ja tuuppasin sen saman kuvan jalkalampun samaan kyytiin kaupan päällisinä.
Alemman kuvan jalkalamppu kulkeutui systerin varastosta. Parempi lukuvalo.
Ja katossa on nyt sama plafondi kuin eteisessä ja keittiössäkin. Niin tylsää.
***
Mättääks teitä joku tässä alakuvassa?
 Tarkemmin katsottuna?
 Mua mätti! Liika valkoisuus, rajansa se on silläkin.
Laitoin jo pöytäliinan alle yhden paksun verhonkin (kuvassa) kun ajattelin sen pikkuisen pehmentävän ilmettä. Paskan marjat!
Ja kun täällä ei saa (ilmeisesti) maalata kun ei saanut (!!!) tapetoidakaan (minä syntinen pakana),
eikä kai kauheasti reijitellä seiniäkään (harkintaa, harkintaa!),
niin eikun nettishoppailemaan. Eilen!
Eikä tänään mätä enää ollenkaan. Tai ainakaan niin paljon ainakaan.
Tuli meinaan iltapäivällä viesti, että paketti on noudettavissa!
Joskus se Kusti vaan polkee lujaa !!
 Liina on ihan hirmuisen pitkä, yli kolmemetrinen, että lyhentää pitää!
 Mutta nyt en vaan viitsi, taittelin nuppineuloilla liiat piiloon toisesta päästä.
Jos nyt sen kirjan vaikka ottais...luin mä eilenkin peräti kaksi sivua.
**
Ja kun Hellu ihmetteli niitä mun keittiön verhoja, ettei ole "mun näköiset",
niin on ne! Tuossa se on se toinen pää ikkunasta...
Ja tässä ne molemmat ☺
Tämän pään pallovalot vaan on ihan turhat, ne vaan jäi siihen "toistaiseksi" säilöön.
Etteivät häviä. 

CU!

32 kommenttia:

  1. Mä jo niin huokasin tuossa valkoisen kohdalla ☺ Mutta, mä tykkäänkin siitä väristä aivan liikaa.

    Ja mä tykkään tuosta kellosta ja sen edessä olevasta kruunusta - yhteen soppii, ei voi mittään... *ja huokaus*
    Mistä sä tuon kruunun hankitkaan?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä tuo valkoisuus tuntuu kalsalta kun on vielä niin viileetä sisällä :/
      No, en mä liikaa valkoista muutenkaan halua! Herranjestas, tuo härpäke on JOSTAIN nettikaupasta, oliskohan tuo se, minkä tilasin Ranskasta tyyliin "tommottisesta namikasta mää muillakin kielillä olen painellut ja tuon tarvii olla se ja tuon se..." eli ihan ummikkona :D
      Tuo oli rinsessalandiassa monta vuotta, mutta kun miniä on halunnut jo kauan Lokkia, niin oli helppo vaihtokauppa :) - yritin nimittäin juurikin tuota samaa etsiä itselleni (silloin kun sen lokin sitten lopulta ostin) mutta ei sitä mistään löytynyt enää. Jos löytyi kuva, niin oli "out of stock" tai kylmästi ettei saa enää, sori!

      Poista
    2. No, mut' jos joskus luovut, älä unhoita minua...please!

      Tiiätsä, mullei oo kylmä...kävin sellaisella kalevalaisella jäsenkorjaajalla ja piru vie, kun veri kiertää! Ihan älytön vaikutus ja mä tykkään. Enpä tiedä, olenko tällaista verenkiertoa aikaisemmin kokenutkaan, muistissa ei ainakaan ole ☺

      Poista
    3. Onneks olen tunnustautunutkin hatarapääks....tunnustin jo senkin, ettei hajuakaan kuka oli joskus vinkannut siitä jo myydystä kristallista...tai kattorosetista...tai.... :D
      Mä luulen tuon kohdalla oppineeni kerrasta, en päästä hyppysistäni :D
      (Ikinä en o sanonut noin...)

      Siis minähän EN palele ikinä. Muuta kuin jos olen kipeä. Mutta tää talo EI ole vielä normaalilämpöinen.
      Että vielä palellaan :(

      Poista
  2. Toistan itseäni, mutta verhot on tosi kivat! Minun silmään ei valkoisuus haitannut, mutta hyvältä näyttää tuo uusikin pöytäliina. Aika nopeaa palvelua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli sitten tositosi nopeaa :) - täytyykin mennä laitmaan kiitokset!
      Verhoja pitää olla meikäläisen makuun runsaasti. Ja pitkiä :)

      Poista
  3. Kodikkaalta näyttää ja kaikki tavarat jo niin järjestyksessä, ettei mulla ole varmaan koskaan (eikä tule olemaankaan). Pitäis varmaan itekin tarttua tavaroihin ja huonekaluihin ja muuttaa järjestystä. Jos vaikka siitäkin piristyis tän pimeyden keskellä. Kirsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä auttaako, mutta kokeila kannattaa :D
      Mä piristyn vasta sitten kun aurinko alkaa paistaa ja kelit lämmetä!! Eli huhtikuulle asti kärvistellään jollei kevät päätä tulla kovin etuajassa...
      Mä olen vähän semmoi kaikki paikalleen ja paikka kaikille-tyyppi, ja nyt mua rassaa ihan suunnattomasti kun en voi laittaa kaikkia rakkaita valokuvia esille, en kaikkia tauluja...(liikaa ei-saa-tehdä-juttuja) eikä varastoonkaan mahdu määräänsä enempää....täytyy kehitellä juttuja....

      Poista
  4. No hyvältä kyllä tosissaan näyttää!!! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! :)
      On kuin tehty siihen, mitä nyt pikkuisen vielä pitkä!

      Poista
  5. Jos asuisin lähempänä, lähtisin sulle lamppuoppaaks. On meinaan sen verran nyt taottu kalloon koulussa lumeneita ja kelvineitä ja rci-indeksejä, että nykyään olen ihan innoissani, kun pääsen tutkimaan lamppu- (tai siis anteeks, polttimo-...) pakkauksia.
    Sun tarvii nyt unohtaa ne watit kun ne ei mittaa valotehoa vaan ainoastaan sähkönkulutusta. (Mutta silti ymmärsin mitä tarkoitit :)). Ja halogeenitkin on ikävä kyllä hanurista, vaikka niitten hyvä puoli on se, että toistavat parhaiten värejä sellaisina kuin ne on.

    Mutta mitä siihen valkoisuuteen tulee, niin mua ei häirinny ollenkaan. Ja edelleen oon tosi ihastunut niihin pallovalojen kaverina oleviin verhoihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mie apua tarvi :D
      Mulla on vanhoja kunnon kuumenevia sähkösyöppöjä lopuks ikää - no, ainakin melkein!
      Mutta eipä noita isoja palluroita kuule joka lähtöön olekaan, tai jo on, niin minähän en ala montaa kauppaa juoksemaan niiden perässä :)
      Onneks tuo on helppo vaihtaa vauhdissa, se matta pallura päivystää kirjahyllyssä!

      Mä tykkään kuule kaikista mun verhoista! Ja ne on ihan omilla paikoillaankin jopa, mitä ny pellavat eksyi ensin sohvan taa eikä pelittäny yhtään...

      Poista
  6. Kylläpä kotisi näyttää upealta! Olet niin tomera ja nopea, että hidasta "hirvittää" :) Mistähän tilasit tuon liinan?
    Meillä tarvitaan juuri noin pitkiä liinoja ja niitä ei ihan hirveästi ole tarjolla. Tuo on ihan minun makuunikin.
    Touhukasta kevättä, t. Ella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vastaan sulle ihan ensimmäisenä, mene Mallan Makeat- nettikauppaan!!
      Minä ihastuin jo aikaa aikaa sitten tuollaisenn rinpsuliinaan, nyt vasta "sopi" kalustukseen kunnolla! Eikä ollut hinnalla pilattu :)

      Hirvittää kuule välillä itseenikin, vaikka tuntuu etten minä nytkään muuta ole tehnyt kun roikkunut netissä!
      (Akut huutaa hoosiannaa koko ajan, aina joku latauksessa!)

      Poista
  7. Olipa nopea toimitus ! Tuo ikkunanurkkaus on sitten valoisan näköinen. Lamppu - anteeksi - polttimo ;) hommat on tosiaan menneet hankaliksi . Onneksi siippa on entinen valomies , saan delegoida sen (kin) homman :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja onneksi netistä kuulemma saa ostaa vielä niitä vanhoja kunnon hyviä lamppuja. Eikun polttomoita! :)
      Valoisaa on! Kunhan arska alkaa paistaa, niin sitten vasta onkin!

      Poista
  8. Tuo heijastava lamppu antaa enemmän valoa ylös ja ympärilleen kuin alas. En mä ainaskaan sen valossa lukea näkis. Tuo jalkalamppu tuolla sohvan kulmalla on jo huomattavasti parempi siihen hommaan. Mitenkä sää nyt oolenkaan selviit, kun et saa seiniä maalata? Oot aina ollut niin ripeä siinä hommassa.
    Valkoisuus ei häirinnyt, mutta kaunis on tuo Mallalta ostamamasi liina. Käy hyvin yksiin verhojen kanssa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sohvalla lojumisesta onkin tullut "lempihommaa" :)
      Ensin istahtaa lukemaan ja lopulta huomaa valuneensa kunnolla makoilemaan, mutta menee näinkin!
      Jos en olis niin älyttömän nopea, niin makkarikin olis tapetoimatta! Nyt jos ja kun muutan, se tarvii ottaa pois, seinä hio ja maalata takaisin valkosiksi....enköhän mä tämän muun valkoisuusen kanssa opi elämään. Jos en...niin sit vissiin pitää muuttaa :) - ei vaan, onhan mulla Lilla puolet vuodesta kaikkine väreineen, tasapainottavat nämä toisiaan!

      Poista
  9. KAUNISTA KAUNISTA KAUNISTA!!!! Aika kivan mallinen tämä sinun uusi kotisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos taas, Johanna :)
      Tämä on oikein toimiva pohja. Vielä kun saa kaiken kunnolla paikalleen - ja edelleen raakattua tavaraa vähemmäksi, taitaa tulla Lillaan taas joku kirpparijemma ens kesää odottelemaan...

      Poista
  10. Ei mun makuun yhtään liian valkoista, mutta ehkä intuitiosi osui oikeaan, koska kyllähän se liina sopii!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkäpä minä ennakoin tulevaa tilannetta: Ektorpeihin on myös ne valkoiset päälliset...ne kun ränttää päälle, niin täällä on aika kliinistä :/
      Mutta kuten sanottu, kyl tää tästä :)

      Poista
  11. Verhot ovat aina olleet minulle vaikea asia, siksipä olen enimmäkseen ilman. Keittiössä ja makuuhuoneessa sentään riippuu jotakin tangosta. Sinun asetelmasi on kaunis, mutta sinähän oletkin pro-luokkaa sisustamisessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vai pro-luokkaa? Kiitos :D
      Joskus tuumannut, että golfkin on halvempi harrastus kuin sisutsminen,....on tähän sen verran roposiakin mennyt,,että kai tässä vähän on kehitystäkin tullut :)
      Ei kaikki ikkunat verhoja tarvitsekaan! Varsinkaan jos kukaan ei ole kurkkimassa sisään!
      Kun muutin lähiöstä tänne keskusta-alueelle, oli eka asunto sellaista loftia, että ikkunaakin oli melkein koko seinä, meni monta vuotta ennenkuin toiseen reiunaan tipustin yhden verhon.

      Poista
  12. Voisko tuohon kelloseinälle ripustaa tankoon seinän kokosen jonkun ihanan kankaan? Tapettihan siihen kävis kuin nyrkki silmään, mutta jos ei saa tapetoida...

    t: Piipa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minen tee tänne yhtään ylimääräistä naulan- enkä ruuvinreikää!
      Ainakaan vielä....katsotaan sitten joskus....jos tulee selkainen olo, että mä lähden täältä vain jalat edellä :)
      Tuohon kelloseinään EHKÄ tulee vielä jotain....sitten kun tiedän mitä...

      Poista
  13. Minulla on verhot mietinnässä, mutta pöytä ei tarvitse liinaa. Miten helppoa, kun ei enää tarvitse silitellä pöytäliinoja. Suorastaan rakastan uutta pöytääni sen vuoksi vielä vähän enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se sinun uusi pöytäsi on niiiiiin ihana, että olis synti ja häpeä peittää se liinalla :D
      Mulla on muuten tuolla kellarisssa pari jalkalamppua ylimääräisenä, jos on tarvetta, niin kesällä vosin tuupata siihen samaan kuormaan...

      Poista
  14. Tykkään noista pallovaloista ihan hirveästi, vaikka kaikkihan siellä ihanaa ja kaunista on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans tykkään, ne palaa koko ajan! Makkarin ikkunalla palaa vain illan, mutta nuo verhon reunassa saavat olla niin kauan kun valoa vaan suinkin tarvitaan :)

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥