tiistai 18. helmikuuta 2014

Ihan menee niinkuin Strömsössä!

...nimittäin kuvausten ulkopuolella.
Ei niilläkään voi ihan putkeen kaikki mennä aina.

Muutaman viikon kun tässä nyt olen noita tauluja katsellut ja saanut pylväitten kanssa sen yhden kohdan valmiiksi (niinhän sitä luulis, juu), niin päätin sitten ottaa vasaran käteen.
Päätin pistää pari muutakin seinälle...että siinä niiden paikka nyt sitten on.
Ja tulee olemaan! Piste.

Ja paskat!
Otin ja napautin sitten naulan mutkalle...WTF?
No mutta, kas kas...
 Tuossa, noiden nuubialiasten naamareiden vieressä vaihtuu seinämateriaali.
Tuossa noin:
Iskin sitten "kirveeni kiveen"
 Kyllähän minä tuon kaposen halkeaman olin huomannut, ajattelin vaan, että kun talo on ollut kylmä kuin ryssän helvetti, niin ei kai se nyt ole ihme jos vähän liitoskohdat elää...ja remppamiehethän on talossa töissä vielä (mutta tuohon ne kyllä ei tule huseeraamaan, en anna! Piste.)

No, meni sitten suunnitelma uusiksi. Elää nekin nökäjään (eihän ne mulla muuten)
 Tuonne telkkarin vasemmalle puolelle piti napauttaa naulat niin NYkin Brooklyn Bridgelle kuin myös Kaamostiikerille. Menikin Dublinin ovet nojalleen. Ei siis seinään.
(jaa, että kuinka se naamari reunimmaisena vasemmalla sitten on kiviseinässä?
No, perhana, nastalla. Ilmeisesti vain rappauksessa....)
Brooklyn Bridge nojailee seinään lattialla, taitaa joutua vuoroaan odottelemaan muutaman muun kanssa jossakin-missä-lie tai varastossa.
Kaamostiikeri nimittäin hyppäsi vuorostaan hyllylle.
 Saapi olla siellä. Toistaiseksi.
Asiasta viidenteen.
Kävin sitten aamulla taas foniatrian erikoislääkärin tutkimuksissa.
Tuumas, että ei noilla äänihuulilla vielä puhuta. Lomaillaan tässä vielä tämän kuun loppuun.
Sen jälkeen sitten katsotaan taas tilanne - jos vois muutamaksi tunniksi mennä höpisemään per päivä.
Että täällä mä edelleen turpa rullalla tylsistyn kotona, en edes viitsi tsekata kuinka monta päivää olen tämän vuoden puolella dunissa ollut, ei niitä montaa ole.

Onneks mä edes välillä keksin jotain tekemistä.
Muistin kuulkaa eilen illalla, että mulla on kaapissa jotain nimensä veroista. Helmi-maalia.
Naisen täytyy tehdä mitä naisen täytyy tehdä!
MOT

43 kommenttia:

  1. Mitäs minä sinulta edellisessä postauksessa kysyinkään tuosta naulakosta ? :D

    VastaaPoista
  2. Mä arvasin, etten ehdi edellistä kommentoida tyyliin: Maalaa se ☺, kun hän jo uuden postauksen ehtii tekemään *hih*

    Nyt se on kyllä hyvä!!

    VastaaPoista
  3. Minkäs sitä tekevälle mahtaa. Tekee se kuitenkin, vaikka kuinka väittäisi ettei tarvi:).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Varsinkin kun mielessään näkee, että NÄIN sen pitää olla :)

      Poista
  4. Hoho, siinä oli helmet nopeesti käytössä ;) Onneksi puhumatta voi tehdä montaa mukavaa juttua lten blogata ja maalata!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks se rtv:n kaveri myi mulle taannoin tuon litran purkin vitosella :)
      Oli nyt mistä ottaa!

      Mistähän johtuu, että sitten kun olis aikaa lukea, nin ei vois vähempää kiinnostaa....kirjoja olis pino joka lähtöön!

      Poista
  5. Voi sun kanssa :0) No...hyvähän se on mustanakin ja ehkäpä vielä parempikin. Tuo sinun pylväshylly on kyllä mainio idea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ONHAN se oikeesti parempi mustana. Ja varsinkin kun olin ostamassa mustaa. Ja koko ajan ajatellut mustaa :)
      Juu, on se aika hauska, nyt ainakin voi vaihdella kuvia, välillä tiikeri, välillä rinsessat riviin!

      Poista
  6. Kolmen tytön mummo minäkin18. helmikuuta 2014 klo 18.01

    Siis sinä maalasit sen naulakon?! Mitäs mä sanoin edellisen postin kommenttilootassa! Hyvä sinä :)
    t: Piipa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinhän sanoit...ja mua vähän hymyilytti kun oli jo silloin ainakin kertaalleen maalattuna :D

      Poista
  7. Mitä minä sanoin?! Arvasin, että naulakko on yhdessä hujauksessa musta :). Nopeampaa kuin vaihdon kanssa säätäminen. Hyvä tuli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen niin ennalta arvattava :D
      Parasta oli se, ettei tosiaan tarvinut odotella paria viikkoa uutta naulakkoa. Eikä mulla eilen edes tullut mieleen, että onhan mulla maalia - kun ei tuo musta juurikaan kuulu niihin perusvarusteisiin!

      Poista
  8. Vähän ihmettelinkin, että mikäs siinä nyt niin kauan kestää siinä naulakon maalauksessa ;). Mutta tulihan se sieltä.

    Voi olla, että siellä tiikerit ja naamaritkin jo toivoo, että pääsisit töihin, niin saisivat hetken levätä paikoillaan :D.
    Mutta ei oo kivaa tommonen, ettei saa puhua :(. Puhut sitten senkin edestä, kun saat luvan. Mää toivon, että mahdollisimman pian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattele, kerkes sentään muutama tunti mennä :D

      Varmaan toivoo juu, jos vaikka ovatkin (jotkut) paikoillaan, niin taitavat vaistota, että miitä kuitenkin tuijottelen.
      Onneks nyt on nivaska lehtiä vieressä ( ja kirja, jota hädin tuskin luen), saa vaihtoehdon telkkarin tuijottamiselle. Uskotko muuten, että avajaisten jälkeen ainoa mitä olympialaisista olen katsonut, oli tänään lekurin vastaanotolla kun ajat oli melkein tunnin myöhässä. Tuli jotain lumilautailun karsintoja tuijotettua :)

      .....jos minust tulee vaikka ihan ujo ja hiljanen...?

      Poista
  9. Uiui, mikä ihana laukku siellä roikkuu :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uiui :)
      Sillä uiuilla on pari kaveriakin. Mun heikko kohta...

      Poista
  10. Tähän voi vaan todeta että kaikki mikä ei tapa, vit**taa :)

    Ja naulakko on paljon parempi mustana.Kyllä Pepi tietää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja vielä tommonen linkki : http://www.rakentaja.fi/artikkelit/11291/gripper__sarma.htm#.UwOUwIVD2TM

      Poista
    2. Tietää mitä tietää :)
      Ja jääräpäisesti menee ja tekee sen minkä on visioinut! Mä kyllä tiedän pari muutakin samanlaista näkijää ja tekijää :D
      Kurkkasin linkin. Ei nuo proput sunmuut tuota ongelmaa, vaan se, että mä en HALUA reijittää näitä seiniä.
      Sen verran tiukka vuokranantaja, että edetään nätisti. Jollei tää kämppä esimerkiksi ala pian lämmetä normaaliin lukemiin, niin tää täti etsii toisen kortteerin. Silloin riittää, että joudun ottamaan tapetin pois ja laittamaan seinän siihen kuntoon kuin olikin.
      Wattu kun sais lottovoiton....

      Poista
    3. No sitte seuraava vinkki.edellisessä huushollissa kiinnitin tauluja jollain kaksipuolisella tarrasysteemillä.tarttu seinään ku takiainen.en yhtään muista mitä se oli nimeltään mutta ihan halpiskaupasta ostin.

      Ja edelleenkin siellä on kylmä???Huoltomiestä paikalle.

      Poista
    4. Juu, mä nuo tarrat tiedän :D -ei IKINÄ enää, eihän niitä liimojq saa irti itkemälläkään!
      Kiviseinänaula varmaan toimis, mutta ei ensimmäistäkään ollut mun miljonapurkissakaan. Mutta ei tässä hätää, pysyypä seinät siisteinä :)
      Huoltomiehet on käyneet kyllä, yks sun toinen on valittanut kylmyydestä. Mutta täytyy ottaa nyt vaan huomioon se, että tää talo oli kylmillään vuoden, ei nuo tiiliseinät ihan heti lakkaa kylmää hohkaamasta. Ja on tämä parantunut siitä mitä oli kun muutettiin, ei tarvi enää takan töhöttää koko ajan. Kunhan rutisen :D

      Poista
  11. No johan siellä vaihtuu värit taas sitä tahtia ettei perässä pysy ;) harmi tuo seinä ... Jotain varmaan siihenkin keksit - uutta - taas :) Mutta se että susta tulis ujo ja hiljainen ?! En usko, että edes pakollisen puhelakon myötä :D Mutta kurjaa se on silti sairastaa , täällä entisen seinän takana sitä tehdään koko porukalla . Älähän huhki liikaa ettäs paranet !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä mitään huhki :)
      Sohvaan taitaa painaultua tän ämmän muotoinen (eli muodoton) monttu tätä menoa! Mä en nimittäin enää osaa istua nojatuolissa ollenkaan, istahdan sohvan nurkkaan ja lopputulos on se, että valun makuulleni aika pian. Ja tässä olen :/
      Lueskelinkin tuolla Annukalla, että teilläkin sairastetaan! Porukalla se on toivottavasti hauskempaa....

      Poista
  12. Kyl mää totta puhuen viime postausta lukiesa jo ihmettelin et niinköhän se naulakko saa harmaana olla... :D Ei saanu ja hyvä niin! Nyt on hiano ja soppii joukkoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos olis postauksen teko jäänyt vähän myöhäisempään eilen, niin olis alkuperäisestä varmaan ollut vain kuva muistoksi :)
      Ei ollut kyllä yhtään mun juttu! Mutta valkoinen tuoli taisi mennä eteiseen jäädäkseen....jollei satu kirpparille eksymään ja vastaan tulemaan joku toinen. Makuuhuone ei oikeastaan edes kaipaa tuota, jakkara pelittää siellä.

      Poista
  13. Olisin voinut lyödä vetoa, että naulakko suhahtaa mustaksi alta aikayksikön :) Eikös kiviseinään uppoa edes kiviseinänaula? Elämäni varrella olen ansiokkaasti nakutellut niitä moniin paikkoihin ja hyvin ovat taulut pysyneet seinällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uppois varmaan, mutta vaikka kaikki työkalupakit ja purkit etsin, niin ei tullut ensimmäistäkään vastaa. Olin vaan ajatellut, että tuokin on kipsilevyä kuten toinen pää seinää. Täytyy muistaa hommata niitä kiviseinänauloja, kyllä tänne ajan myötä joku taulu kuitenkin tulee nakuteltua seinälle.

      Sinä kans taidat jo tuntea mut aika hyvin, mutta tuskinpa tuo musta maali samana iltana kovinkaan monelle loppuviimeksi iso yllätys oli :D

      Poista
  14. joo,kyllä se minustaki mustalta näyttää.....tähän aikaan illasta kyllä näyttää kaikki. Joten ois varmaan aika painua pehkuihin.Samat on sanonnat näköjään sielläki,kuten täälläki....joten illan jatkoja. Meillä oisivat onnessaan,jos mulle tulis puhekielto,joksiki viikoksi......t.astan emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti oikein katsoa kelloa...iltahan on nuori :)
      Taidan lojahtaa takaisin sohvalle ja ottaa boxista leffarupeaman, menee ilta pois maalipöntöiltä...tai muusta pahanteosta. Hyvät yöt sulle :)

      Poista
  15. Kiviseinä, perhana! Tuttu tunne...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan!! Ja varsinkin kipsilevyseinien jälkeen...

      Poista
  16. "Naisen täytyy tehdä mitä naisen täytyy tehdä" no, niinpä! t Riitta

    VastaaPoista
  17. Tuo on harmi tuo sairastelujuttu, mutta tuohon joskus mun omat lapset sanoi et on kiva et äiti ei voi komentaa. Piti olla puhumatta viikkotolkulla. Kärsin usein talvisin samoista vaivoista entisessä työssä.
    Naulakko on mun mielestä parempi noin mutta harmi kun jouduit tekee ylimääräisen työn. Sun koti on niin kauniin näköinen.

    VastaaPoista
  18. Jaahas, nyt ei sitten pääse suoraan vastaamaan - vika tuskin on bloggerissa, iPad on v*****llu mulle koko päivän!!

    Heidi, niin on! Ja täytyy näkäjään pitää sekä musta että valkoinen koko ajan jemmassa :)

    Tellupa, mua ei yhtään haitannut tuo "ylimääräinen työ", olipahan jotain tekemistä :)
    Alan ihan oikeasti tympiintyä tähän kotona notkumiseen, aika menee kaikkeen joutavanpäiväiseen!

    VastaaPoista
  19. Mää arvasin et se on musta pian! Löin vetoa et sunnuntaihin mennessä mut unohdin et olet kotosalla viikolla ;)))

    VastaaPoista
  20. Buhahahaha! :D :D :D Mää arvasin! Mutta viitaten vielä edelliseen keskusteluun tuosta maalaamisesta, niin ei, en odota uutta vaaleanpunaista. Ennemminkin mietin, että sitten kun kyllästyt tähän tämän hetken värimaailmaan, niin voisit vaihtaa retrokuoseihin. Keltaista, oranssia ja kirkkaanpunaista - sellaista ei olis sun blogissa vielä näkynytkään. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattele miten kiva tuo naulakko olis kirkkaankeltaisena.... ;)

      Poista
    2. Juu, eipä ole näkynyt....eikä näy!
      Mulla on SEN verran ikää, että mä olen jo elänyt sen värimaailman! Enkä tykännyt siitä silloinkaan :)

      Ja ei, ei olis kiva kirkkaankeltaisena :D

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥