keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Johan näkee!

Joskus joku juttu vaan ei toimi.
Tai toimii toki, mutta ei siinä, eikä sillä lailla kuin oli odotukset.
Silloin täytyy miettiä asiat uusiksi...ja joskus sattuma auttaa.

Jos muutenkin tulee lorvittua netissä, niin nyt olin oikeaan aikaan oikeassa paikassa!
Satuin sopivasti hollille kun eräs Krista pisti tavaraa pihalle ronttina nettikirppiksellä.
Heti kiinnitin huomion valkoiseen lampunvarjostimeen, sille oli nimittäin tarvetta.
Haukkana varasin koko satsin itselleni, onneksi olin nopea, ottajia olis nimittäin ollut muitakin..
Kaikenkaikkiaan tavaraa tuli kaksi isoa ruåttalaisen sinistä kassillista, helmenä minulle tarpeettomia
valkoisia Teema-lauasia (yksitoista kappaletta), jotka miniä ottaa mielellään, ko. sarjaa kun kerää.
Mutta se valkoinen...tässä.

 Väliaikainen ruåttalainen tuli nyt tiensä päähän seikkailtuaan vähän siellä sun täällä 
-jätin sen äsken roskiksen päälle, jos joku muu tarvitsisi
Ja kuulkaa, nyt näkee tuolissakin lukea!
  Katon  heijastumakin muuttui kertalaakista.
 Siinä kirppiserässä oli nimittäin toinenkin varjostin.
Olin jo tuijotellut sitä ritilähärpäkettä sillä silmällä, että kunhan löytyy joku passeli varjostin...
Nyt siinä on ihan tavallinen kunnon hehkulamppu ja on meinaan ihan toinen juttu !
Eikä ole räikeä valo mihinkään suuntaan, vaikka sitten palais koko ajan.
 Näin ne systeemit elää...heti jotain pientä muutosta...
 Vähän tavallisempaa muutosta oli tuli tässä, mulla kun kynttilöitä palaa aina ja kaikkialla,
niin joutipa yksi ihana lyhty kukkavaasikäyttöön.
Miksen mä tätä aikaisemmin ole keksinyt? Helkatin passeli!
 Pientä viilausta muutenkin ympäristössä kun tavarat hakee paikkojaan.
Osa on jo löytänyt.

Seinä alkaa olla valmis, muutama talu on vielä harkinnassa mikä minnekin 
-vai kellariin odottamaan vuoroaan.
 Nämä kynttilänjalatkin oli satsissa mukana, ne on kuin tehty takan päälle!
 Tavaraa jää osin kotiin, osin menee Lillaan, voipi olla että jokunen ensi kesän kirpparitapahtumaan,
mutta pääsääntöisesti olen tosi tyytyväinen impulssiostokseeni,
jo lautaset ja varjostimet oli maksamani summan väärti.
Tallainen määrä tavaraa tuli ostettua. Kotiintuotuna!

Mutta nyt lähden viemään ritilähärpäkkeen duunikaverille, 
löysi uuden kodin sekin!

CU!

34 kommenttia:

  1. Kiva kun teit löytöjä! Ihanuuksia, ja koti on niin harmoninen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just kun päätin etten osta mitään :/
      ...paitsi kaapin jos satun löytämään...ja jos on rahaa...

      Poista
  2. Sä oot ihana ja päättämätön kuten minäkin...hih! Oletpas tehny aikamoisen läjän verran löytöjä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä ole ollenkaan päättämätön :D
      Mä päätän kyllä usein ja vaikka mitä, mä vaan olen vaihtelunhaluinen!! Ja jos joku juttu ei toimi, niin mitäs järkeä siinä sitten on? Pistettävä pelittämään.

      Tuo oli ronttikauppa! Kaikki samassa kaupassa!

      Poista
  3. Minä niin ihailen tuota taitoa tai silmää,jonka omaat!!Voi kun olisi tuollainen ominaisuus(huokaa)Tuo lamppu on juurikin passeli tuolin ylle ja kivoja tavaroita näytit ostaneen muitakin...haikailen myös sellaisen seinän perään,jossa olisi rakkaimpien läheisten kuvia ehkä mustilla kehyksillä ja jotain muuta kivaa,vaan se on vaikeaa saada kaunis sommitelma aikaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja ajattele mitä sattuman kauppaa, että molemmat varjostimet löytyi näin, vähän kuin vahingossa!
      Olin tuohon jalkalamppuun jo kuukkeloinut ties vaikka mistä kun se ikealainen oli todellakin vain hätävara - mutta ei missään sellaista mitä ajattelin! Ja tuolin ylle oli vasta ajatuksen asteella :D
      Näin ne asiat joskus loksahtelee ihan niinkuin pitääkin!

      Minäkin niitä valokuvia mietin, että mitä ihmettä tekis, tänne kun ei ihan samalla lailla laitetakaan kuin edellisen kodin kipsilevyseiniin.

      Onkos tuolit hyvin kotiutuneet?

      Poista
    2. uskon ihan täysin siihen, että asioilla onkin tapana loksahtaa kohdilleen,ennemmin tai myöhemmin ;) siinä välissähän voi/kerkiää kokeilla kaikenlaista :D
      voi kuule,kiitos kysymästä,hyvin on kotiutuneet <3 ainut vaan,että varjelen niitä kuin kukkaa kämmenellä...senverran kiirusta on ollut,häitä,synttäreitä yms etten ole paljon kerinnyt etsiskelemään sopivia kavereita tuoleille,jos ne joskus ruokapöydän ympärille raskin laittaa ;D

      Poista
    3. No, kankaitakin on helppo naputella uusiksi :)
      Meinaan vaan, että jos tärveltyy....pääasia, että olet tyytyväinen!!

      Poista
  4. Mähän sanoin,kyllä ne tavarat pikku hiljaa vaihtaa paikkaa!!! Mä kyllä oon suunnitellu,mutta tällä viikolla ei oo jaksanu,tai kehannu,mutta nyt ois kaks päivää ja sit levätään tai yritetään ainaski nukkua univelat pois.joten iloista ja lumisateista loppuviikkoa ja nollakelejä,ilma on jotenki jouluinen.Terv.astan emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ne paikkaa vaihda :D -ne vaihtaa kotia :)

      Minä tänään aamulla ajattelin, että alanko ihan oikeasti olla paranemaan päin, olen nimittäin pari yötä nukkunut suurinpiirtein heräilemättä ja nähnyt ihan hirrrveesti uniakin! Sanoisin että olen nukkunut kuin murmeli!
      Rööritkin alkaa aueta ilman suolavesiä mikä on yllen mukavaa!

      Jouluista? Täällä kaikkea muuta, maa musta ja märkä....passaa mulle kunhan ei tuuppaa enää lunta puolta metriä.. Huomenna ajattelin lähteä katsastamaan mitä Lillan tiluksille kuuluu, siellä ON lunta kyllä.

      Poista
  5. Se on niin turvallista huomata että on asioita jotka ei muutu ;) Niinkuin se että Ilopillerillä voi kaikki muuttua hetkessä tai ainakin jotain joka päivä! Hyvä idea noi tulppaanit, mulla on ollut kevään sipulikukat joskus noissa. Toimii, koita kun ilmestyy kauppoihin!
    Sulla on nättiä siellä!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on hyvää aikaa nyt tuijotella näitä nurkkia päivät kun olen kotona :D
      Huomaa toimimattomat jutut heti - ja niille mille VOI tehdä jotain, niille täytyy tehdä, eiks se niin mene ?!
      Haa... täytyy koittaa pitää mielessä, mä olen enemmän ollut leikkokukkien kannalla, mutta eihän sitä ikinä tiedä...
      Kiitos :D

      Poista
  6. No johan oli sattumus kohdallaan. Minäkin se haalin ja haikailen yhtä ja toista, mutta katsotaan minkä kuorman kanssa lopulta liikkeelle lähdetään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pääasia, että senkki ja pöytä on matkassa :D
      Ja niitä suloisia puutuoleja....?

      Joskus olen ajatellut, että ei sattumaa ole, se on vaan tarkoitettu niin! Tiedä sitten :) mutta ainakin olin oikealla nettisivulla oikeaan aikaan, minuutti myöhemmin oli jo jono mun perässä ostamassa noita jollen minä osta!

      Poista
  7. Oot niin vauhdissa etten pysy perässä :D

    Mut joo,kyllä tämä valoratkaisu näyttää paremmalta ja varmaan myös toimii niinkuin valaistuksen kannalta paremmin.Niinkuin nuo ritiläjutut onkin erikoisia ja mukavan näköisiä niin ei niiden antama valo ole se paras.On joko liian himmeä tai sitten häikäisee...

    Ja tämä kangasvarjostin sopii hyvin yhteen ruokapöydän valaisimen kanssa.Aiemmassa postauksessa ku kyselit et mättääkö joku, niin mulla ei muu mättänyt kuin ne lamput ku ne riiteli kovaäänisesti :)

    Jaa vai ei saisi maalata eikä tehä reikiä seiniin...ovatpa nyt tarkkoja omastaan....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se mätti muakin :D -sinnikkäästi vaan yritin viimeiseen asti kun olin sen ritilähomman päähäni saanut!
      Ja heti kun luovitin keksin ratkaisunkin samantien, varjostimen ilmestyminen oli ihan piste iin päälle. En nimittäin yhtään parempaa olis kehitellyt vaika olisin kuinka etsinyt kaupan hyllyltä.

      Tuntuu olevan aika tiukka vuokranantaja....no, ainakin tässä harkitsee joka reikää tarkkaan. Harkitsee kyllä muutenkin, ei noihin kiviseiniin viitsi proppailla ihan huvikseen, en minäkään sitä juustoseinää katselis!

      Poista
  8. Kukkavaasilyhty on aivan loistava idea ja tosi kauniskin vielä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monet astiat ja tavarat on yllättävän monikäyttöisiä, tuo on ihan älyttömän hyvä varsinkin ylipitkiksi venähtäneille tulppaaneille !

      Poista
  9. No ihan mielettömän hienoja juttuja olet taas kotiisi saanut, kyllä noilla kelpaa sisustella. Hitoksen mukavaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, hetken saa pyöriä taas ihmeissään...mihis nää kaikki menee... :D

      Poista
  10. Hahahaaaaa Pepi, mä näin ton läjän...:) Kertoiko Krista sulle terkut? Hän oli tiistaina täällä meillä päin ja sainpa minäkin oman ostokseni kotiin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuli terkut perille, kiitos vaan :D
      Hirrrrrmuinen määrä tavaraa!! Onneksi on muutama osoite mihin saa ripoteltua :)

      Poista
  11. Söpöliini lamppu ja niin sinun "näköisesi". Muutenkin sinun huusholli on jo hollillaan. Ihanaista ystävänpäivää täältä Roista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alkaa olla voitonpuolelta niiltä osin mitä täällä nyt yleensä voi ja saa tehdä. Voi huokasta...

      Kiitos :) sitä samaa sinulle !

      Poista
  12. Heti on iskettävä kiinni jos on mahdollisuus, sen olen oppinut. Tosi kivoja juttuja, pelkästään nuo lautasetkin mitä hyljeksit...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on :)
      Enkä minä niitä lautasia "hyljeksi" - sattuu vaan rinsessalandiassa juurikin tuota sarjaa olemaan, ja rinsessat kuulemma pitää huolen, että aina joku menee rikki :D Sinne siis, osoite oli selvä!

      Poista
  13. Mikään, ei mikään pidä mieltä niin virkeänä kuin vaihtelu! Mä ainakin tykkään muokata ja roijata tavaroita edestakaisin.
    Ja sehän ei onnistuisi, jos ei välillä möis jotain poiskin ☺

    Kivannäköistä ja tykkään kyllä tuosta "kukkavaasista" tuossa tarkoituksessa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, totta turiset! Just myin pesukoneen. Ja pari lamppua. Ja maton.
      Enkä meinaa ostaa mitään tilalle :D
      Paitsi yhden kaapin....jos löytyy....mä olen niiiiiiin vältellyt kirpparille menoa....

      Poista
  14. Tämä on nyt ihan ohi aiheen. Olen aina toisinaan täällä käynyt vilkuilemassa, mutta nyt kiinnitin huomiota tuohon Expedit-hyllyyn. Mikä loistava idea laittaa kirjoja kaksi riviä/lokero! Itse olen tuskaillut täällä sitä, että muutamme asuntoon, johon Expedit ei sovi kuin seinän viereen, eli kirjat eivät mahtuisikaan, mutta taidanpa testata sitten tuota sinun tyyliäsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on kuule niin aiheen vierestä koko touhu yleensä, että et ole yhtään aiheen vieressä :D
      Mulla oli joskus niin jumalaton määrä kirjoja, että seinät oli kattoon asti! Ja mä niin halusin hyllyn jonka päälle vois jotain laittaa, hommasin tämän - ja olen kyllä vähentänyt kirjojakin niin, että enää on muisto vain, mutta jos jotenkin järkeistää missä mikäkin on, niin tuo toimii. Ja tollai lomittamalla saa aika elävän pinnan. Joku tykkää, joku ei....systeri ei tykkää yhtään :)

      Poista
  15. Hei,
    Kivalta näyttää jälleen, mutta en voi olla kysymättä, miten imuroit sohvien aluset sun muut kun näyttää, että tilaa ei ole juuri mööbeleitä liikutella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikein hyvin, kiitos kysymästä :)
      Tosiasiassa tilaa on ihan hyvin liikkua imurin(kin) kanssa, kuva aina kaventaa välejä, huomaat varmasti jos katsot sisustuslehtienkin eri suunnista otettuja kuvia.

      Poista
  16. Loistolöytö!
    Mutta tuo maljakkoidea on ihan yliveto!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta!
      Normaalit maljakot on useat jotenkin niin proosallisia, että mä vähän vierastan niitä....nytkin toiset tulppaanit on kannussa (kasvamassa pituutta :D )

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥