torstai 8. elokuuta 2013

Yksi kaatunut kahvikuppi...

...ja mihin se sitten johtikaan!
Joskus tuntuu, että mä olen varsinainen pääsiäiskäsi, oliskohan tuo kolmas kahvikupillinen tänä kesänä jonka skippasin aamulla nurin. Ainakin toinen!
Joten pöytä tyhjäksi, liina pesuun ja sitten iskikin ahaa-elämys.
Pöytä on tyhjä...joten...
...suti käteen ja eka kerros, suunnitelmissa tämä on ollut jo hyvän aikaa 
- ainakin mustien tuolien tulosta asti :)
Maalin kuivumista odotellessa hain spraymaalin ja jatkoin pihalla
Tosin maali loppui kesken, joten fillarin selkään ja rautakauppaan,
samalla reissulla maalitela matkaan kotoa.
Sitten kun tämäkin oli kuivumassa kävin seuraavan askareen pariin, pora käteen ja vintin rappusiin
Kärkkäiseltä tilattuja ovenkahvoja pari lisää "kaiteeksi" - yksi siellä olikin jo, mutta se vaan jotenkin näytti niin yksinäiseltä. Ja on nuo ihan oiva apuvälinekin. Turvakaide mummulle ? :D
Varastossa kolutessa tuli vastaan Indiskan tuikkulyhtyjä, 
nämä on ne siistimmät neljä.
Toinen mokoma on ollut ulkona ja kerännyt vaan vettä kuppiin, joten ne oli aika ruokottoman näköisiä. 
Mä vähän fiksasin. Kun oli sitä maalia.
Nyt neljä roikkuu kuistilla ikkunan takana, illalla testaan näyttääkö miltä.
Pöytäkin on jo maalattu kahteen kertaan, on jo kosketuskuiva, joten mä mallasin kippoa siihen.
Liina tarvitaan ehdottomasti, tuo on aika kova ja kalsa - mutta eipä o enää hyasintti :)
Sitten olikin jäljellä viimeinen, mutta ei millään muotoa vähäisin homma.
Oma pora terineen ei saanut aikaiseksi edes sutta! Mä siis tarvitsen ihan oikeasti sen uuden kunnollisen poran!! Hain faijalta sähkökoneen ja otin miehen ittensä hanslankariksi.
Eka kone lakkas tomimasta, joten toinen sähköpora peliin.
Sitten vasta alkoi lyyti kirjoittaa.
Ja siellä se nyt on, melkomoisen säätämisen jälkeen.
Ruåttalainen härpäke.
En mie tiedä tuliks köökin puolelle yhtään enempää tilaa loppuviimeksi, mutta sainpas siivottua ja samalla tyhjennettyä tavaraa kirpparillekin (tervetuloa tänne 18pv)

Nyt en kyllä tee enää yhtään mitään. Ainakaan tänään.
Otan kylmä olusen ja kirjan.
Ai niin...mulla on muuten pihavalo etupihallakin...eikä sisällekään näe tuon enempää...

Nyt mulla tökkii nämä masiinat tai yhteydet tai minä itte niin paljon etten taida edes vilasta onks kuinka kauheasti virheitä...koittakaa kestää!

* meni jo*





CU!



43 kommenttia:

  1. Maalisudille sitten hommia taas, kyllä se sinä varsinainen maalarimestari oot :) Lillailetko ensi yön, tänne päin luvattiin kovaa myräkkää alkavaksi alkuyöstä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just kuuntelin säätiedotuksen, luvattiin näköjään joka paikkaan muualle paitsi Lappiin!
      Ja täälläpä olen kotona ja taidan jäädäkin, pyykiit pyörii koneessa, joten vois urakoida aamulla vaikka tämänkin huushollin jonniinmoiseen kondikseen! Täällä on kaaos! Ja pää tarvii uutta väriä....mä olen lomalla harmaantunut, apua :)
      Jos sitten taas huomenna suuntais takaisin :)

      Poista
  2. Että kylmää olutta ja Kilttiä tyttöä;) Sain just kirjoitettua kirjasta tekstini, mutta en laita ihan vielä.

    Sulle alkaa tulla tuo mustavalkoinen vaihe...Minulla oli se KAKSIKYMMENTÄ vuotta. Tuikut ovat nyt upeat.

    Älä sitten keksi sieltä Gillianin kirjasta mitään levottomia juttuja;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varoitacsitten kun laitat etten tule lukemaan sitä :)
      Mun vauhdilla tämän lukeminen kestää.....piti lukea loman aikana enemmänkin, mutta tis jäädä 2000 sivuun! Voi kuinka monta kirjaa onkaan jonossa vielä!

      Ei mustavalkoista, ei, mutta vähän mustaa lisää :D
      Onhan sitä Lillassakin ollut, mutta ei kukaan vissiin ole noteerannut!!

      Poista
  3. Voi hyvänen aika, kun taas laitoit tapahtumaan! Mutta pöydästähän tuli huippuhieno joten mahtavaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä sitten huomenna katselen mitä tuli tehtyä, en oikein vielä ehtinyt ;)

      Poista
  4. PS. Valehtelemati mun sisko kaataa pöydässä jotain joka kerta tai muuten sotkee, eikä ole viisi vee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo PiPin mukit on mulla ne vaaralliset, täytyy vaihtaa aamukahvimuki varsinkin!

      Poista
  5. Voi että oletkin taas ihanasti fiksannut ♥ Näyttää ihan syötävän suloiselta ! Nuo apukahvat on kanssa hyvä juttu ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :)
      Kahvat on tarpeen täs iäs, aamulla varsinkin :D

      Poista
  6. No voi sun...taas!! Alkaaks tulla kiire, kun loma loppuu :) Mä olen taas päässyt vauhtiin ja päivät menee menojaan - kohta koittaa SE maanantai ja matalapaine menee töihin *hih*

    Upea on pöytä ja härpäkkeet portaissa! Se kahva siinä portaikon sivussa on kyllä suuri apu, tuli muutaman kerran tartuttua iloissaan kiinni.

    Mä arvasin, että jotain jäi siellä ollessa käymättä - se Indiska!! Miksi mä en muistanut *ja lyö päätään seinään* No, next time sitten ;(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, loppurutistus :D
      Pitäisköhän mun kotonakin ottaa kuva tästä kaaoksesta .....näkee, että täällä on vain käyty kääntymässä :)

      Enpäs o minäkään Indiskassa käynyt aikoihin, mutta en kyllä paljon muuallakaan.
      Pistä ens kesän listalle, et sä täältä pysy pois millään! Varataan taas Lilla....vai?

      Poista
  7. Sä olet kyllä ihan uskomattoman tuottelias ja kekseliäs!!

    VastaaPoista
  8. Kahvin pillaamisestakin voi olla jotakin hyötyä :) Ajatuksesta tekoihin supervauhdilla.
    Täällä lehmä henkäilee edelleen ja kosteusprosentti on aika korkea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä syy postää tuumasta toimeen :)
      Suunnitelmissa oli vain tuon seinähärpäkkeen laitto.....tuli sitten vähän enemmänkin samalla vaivalla.

      Poista
    2. Ai niin, täällä tuntuu hönkäilevän koko laitumellinen :D

      Poista
  9. Jösses ku oot taas riehunu! :) Kivannäköistä.

    VastaaPoista
  10. Sä sait noin paljon aikaan katuunesta kahvista. Mulla kävi huonommin, kun kaatui löppörin päälle. Kaatui sitten läppärikin päiväksi. Illalla vasta aukeni, mutta näppis katosi lopullisesti ja akku sippasi. Tuki kävi tänään tuomassa irtonäppiksen ja tekemässä vakuutusyhtiöön korvausvaatimuksen. Nyt mietin hankinko uuden, vai pärjäänkö tällä puolimaisella. Molla se osaa söhlätä :(
    Hauskaa loppu vikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja lukea kuule piti koko päivä!!
      Ajattelin että saan tuon kirjan pois käsistä toisen kirjan alta - enkä riviäkään ole lukenut koko päivänä!

      Että ei mene aina suunnitelmien mukaan!

      Ai ai Molla, ei pidä kaffemuka tuoda titsikan viereen!! Paitsi jos haluaa uuden läppärin...

      Poista
  11. Voihan vitsi miten hyvältä näyttää TAAS kerran!

    Mä muuten tarvisin tollasen tekstin mein jääkaapinoveen... auttaiskohan se siihen, mitä sielt peilist

    näkyy :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei auta!! Testattu on kaks kesää....mä olen joko ympäristösokea tai itten mulla on paha lukihärö :D
      Ja sitä paitsi, mun postilaatikon teksti toimii ihan yhtä hyvin. Tai siis huonosti.

      Poista
    2. Heh... se voi olla, että sitä suodattais tuollaiset tekstit HELPOSTI :D

      Poista
  12. haluun indiskaaan ! ihania tuikkukippoja ! pepi , sie oot Tekijä ! mie en saa mitään aikaseksi ...alemmuuskmpleksi iski juuri nyt ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elä viitti masentaa....kompleksi muka! Sulla?? Älä naurata :D

      Poista
  13. Monen aikaan sää otit ton pimeän kuvan?Terv.astan emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on eilen otettu kymmenen aikoihin - ja kuvassa on vähän todellista pimeämpää!
      Hämmästyin kun toi lamppu syttyi jo silloin, pihan puolella syttyi myöhemmin.

      Poista
  14. Hullut hyasintin hävityspäivät! =) Hei, mikä 18 pv? Multa on mennyt ihan ohi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alueella on ravintola- ja kirpparipäivä!
      Tänne vaan!!! ☺

      Poista
    2. Ai juu, aika on 12-17, että heti puoliltä päivin tänne vaan, ota rinssi rattaisiin nukkumaan ☺
      Ja taukopaikka on selvä, sehän on Lilla -ja omppuloisiakin saat...rutkasti!!

      Poista
    3. Joooo jeeee! Mä koitan tulla!

      Poista
  15. Kun näin eka kuvan, ajattelin että Pepin pitäs maalata tuo pöytä... :D

    Ja niinhän se maalasi.Ja siitä tuli hieno kokonaisuus!Älä kokonaan peitä liinalla.Ja maalari sie näyt olevan,on meinaan niin tasaista jälkeä.

    Härpäkkeestä tykkään kans,lyhdyistä myös.En kyllä keksi et mitä sä sitten loppupeleissä niille teit??Ja hyvä idea nuo kahvat!Joskus erittäin raskaana ollessa suunnittelin samanlaista viritystä sängyn viereen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pöytä on ollut maalausuhan alla jo hyvän aikaa, se kun on alkujaan maalattu edelliseen asuntooni sopivaksi(ei siis edes tähän nykyiseen)- ja on aika pitkän matkan tullut sen jälkeen! on vaan tainnut olla aina maali lopussa kun on ollutmuitakin maalaukohteita ☺

      Nuo härpäkkeet on myös olleet ostoslistalla pitkään, vähän niin että "mä haluan nuo, mutta kun en oikein tiedä minne".
      Ja olipahan sitten ruljanssi lasitetuttujen laattojen poraaminen, varsinkin kun piti varoa maalia niiden pinnassa, se kun lähtee tarvittaessa raaputtamalla...meinas lähteä nyt raaputtamattakin ☺
      Lyhdyt mä pesin ja suhuttelin mustaksi, ne oli himpun verran ruosteessa, varsinkin ne ulkona talvehtineet. Yritin myös patapatalla saada sisäpinnana värit pois, katsotaas illalla onnistuinko!

      Mutta nyt mä alan raivaamaan täällä kotona olevaa kaaosta!! Joku on koko kesän vaan tuupannut tavaraa johonkin : /

      Poista
  16. No voi hitto sun kanssa,tuo pääsiäiskäsi sai kahvin taas kerran purskahtamaan pitkin ruutua:D

    Jos joku on kaukana pääsiäiskädestä niin sinä,ihan älyttömän kivalta näyttää taas,jotenkin vaan aina jaksaa järkyttää tuo sun suitsaitsukkeluus,tottuukohan siihen ikinä...Tuskin:D

    (Laitoin sulle muuten vihdoin sitä.s.postia)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Postia, kiva! ☺
      iPadista on virtaska loppu ja meilit on siellä, laturi tottakai Lillassa, kohta suuntaan toki Lillaan....pistin nimittäin täällä kotona vauhidlla hommat kondikseen sillä aikaa kun väri vaikutti päässä ja kun hiukset kuivui.
      Nyt pitää enää odotella että saan hakea puolilta päivin paketin postista (mä mitään o tilannu!?)ja sitten fillarin selkään.

      Ekkös sää nainen ole oppinut, ettei kaffetta saa huiskia pitkin konetta, voipi tulla asiaa kauppaan....ja syytön mä sitten olen!!! ☺

      Palataan astialle ♥

      Poista
  17. Musta tuo jännää ryhtiä!
    sopii hienosti tuohon värimaailmaan.. jännää miten ihanan innovatiivisia juttuja keksit =)

    VastaaPoista
  18. Ne lyhdyt näytti tosi kivalta! Oot sinä sitte viihterä ihminen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muutama tunti ja pääsen testaamaan miltä ne näyttää :)

      Poista
  19. Olet sä Pepi aika mimmi,kateellisena katselen sun duunauksia. Ja kiitos radiosta, se soi aivan mellevästi täällä "lainamökillä". t: Raija-rouva

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, tänään olen sitten laiskotellut senkin edestä :) - aamusta kun selvis...
      Hyvä kun radio on käytössä ja tulihan se melkein kuin synttärilahjaksi sulle :)

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥