sunnuntai 13. syyskuuta 2015

täsmäisku kirpparille

 Istahdin eilen Lillaan mennessä systerin kanssa jutustelemaan, siinä muiden asioiden lomassa kertoi jo aamusta käyneensä kirpparillakin. Näytti oman löytönsä ja mainitsi siinä sitten katselleensa piianpeilejä, useampiakin yhdellä kirpparilla. Olivat olleet jo edellisellä viikolla siellä, mutta nyt oli hintaa pudotettu mukavasti, oli kuulemma ollut houkutus ostaa kotiin, mutta ei sitten ollut paikkaa.
Minä kuuntelin kiinnostuneena, ja ihmettelin, että kas kun et mulle ole maininnut, kyllä mielestäni olen sanonut, että Lillaan on hakusassa - ja mun kirppistahdilla hyvin pitkään...

Päätettiin sitten fillaroida katsastamaan ko. peilit.
Yksi oli kolmesta jäljellä, nappasin kainaloon ja vein kassalle odottelemaan kierroksen ajaksi.
Kassaa nauratti, että kumma päivä kun tämä on jo kolmas tänään.
Kertonee siitä, että tarve ja hinta kohtasi?
Kakskyt euroo, ei paha, eihän. Aiempi hinta kolmeviis, ei ihan paha sekään olis tuosta ollut.
Minä kun olen niin huono kirppustelija, niin olis mennyt maailman tappiin ilman systeriä, torissa kylla aika ajoin vilkaisen, vaan eipä ole siellä hinta-laatusuhde vielä tähän mennessä natsanneet mun makuni kanssa. Nyt natsas kaikki.

Ja nyt sitten kiiruusti Lillaan!
Siellä on ihan melkein kesä, saa juoda kaffetta kuistin rappusella istuskellen paljaat varpaat auringon lämmittämällä räsymatolla. Juhlaa! Omppuja  on jumalattomasti, mutta onneksi melkein naapurin insinööri kavereineen testaa jotain uutta mehupuristinta, hakivat hirrrrmuisesti omppuloisia pois (joskus jatkossa saattaapi käydä niin, että ylijäämäomput jalostetaan siiderikse. Nam. )
Tomppeli on vallan uudella kasvulla, kaikki vanha rapsittu pois - ja salaatti kasvaa ihan omissa sfääreissään.

 Aurinkoista sunnuntaita ♥
Jatkukoon nämä suloiset syyskelit vielä pitkään!

jk. arvonta on vielä tämänviikon! 

16 kommenttia:

  1. Jopas on löytynyt söpö namu kirpparilta, näyttääkin ihan sinun tyyliin sopivalta. Mitä ihmettä sun salaateillle on tapahtunut? Ikuna päivänä en ole noin kommeita nähnyt. Minun kasvihuoneessakin kasvatetut vain puolet noiden mitasta. Lämmintä sunnuntain jatkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salaatit? En minä tiedä :D ne vaan on kasvaneet täällä niinkuin kaikki muutkin! Minä tykkään vähän rapsakammasta salaatista kuin tuo, joten luonnollinen poistumakin on ollut aika pientä, rusakotkin jätti rauhaan sen jälkeen kun aidalla hankaloitin niiden elämää.

      Peili tuskin olis parempi voinut olla vaikka olisin päässyt niistä olleista valitsemaan, systerikin sanoi, että olis ollut vaikea valita, mutta ehkä olis juuri tuohon päätynyt. Joten oikea taisi jäädä sinne :)

      Poista
  2. Pepi, olipa hyvä hankinta: 20 euroa ei ole tuosta kaunottaresta mitään!

    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös vaan, olisin suosiolla sen alkuperäisenkin maksanut, mutta tuosta hinnasta olin kovasti mielissäni!

      Poista
  3. Eipä ole ole paha hinta ollenkaan peilistä ja nättikin vielä on!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä pikkuisen isompi kuin alunperin olin ajatellut (en koskaan kuitenkaan nitä onnettoman pieniä) mutta kun näin tämän, en epäröinyt hetkeäkään! Tiesin sopivan Lillaan, ei täällä mikään mukaan pientä ole :D (emäntä mukaan lukien)

      Poista
  4. No ei paha, niin hinta kuin ulkonäkökään ;). Ja ei kovin pahalta näyttänyt kukkaloistosikaan, huh, mikä paratiisi. Ihanaa, kun aurinko vähän nyt kompensoi alkukesän poissaoloaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei paha, ei!
      Ja kukkaloistosta sai kerättyä vielä komian puskan kotiinkin :)
      Kummasti sitä vaan koko päivä tuolla pihalla menee, tulipa testattua uuden fillarin valotkin tänään ekan kerran kun ei ehtinyt kotiinkaan ennenkuin pimeän laskeuduttua!

      Poista
  5. Hiano löytö! Ja halpa. Ja samalla tuli surku mun omaa 40 vuotta vanhaa Piianpeiliä, jonka huolella kunnostin ja sitten se otti ja paloi kaiken muun mukana. Snif.

    Mutta usko tai älä, niin itekin tein tänään kirppikseltä täsmälöydön. Juu en usko minäkään. Mutta iloinen mieli tuli. Ei tosin ollu mitään tohon peiliin verrattavaa.

    Ens viikon sateet näyttäis olevan peruttu. Ei sais sanoa, mutta jo melkein odotin, että edes jonain päivänä satais, niin vois hyvillä mielin jatkaa raivausprojektia sisätiloissa. Näillä keleillä se ei niin innosta, kun ihan kaikkea ei voi kantaa pihalle lajiteltavaks.

    Rattoisaa ehtoota sinne <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä ja kirppis(täsmä)löytö kuulostaa kyllä jotenkin oudolta :D
      Onneks olkoon vaan!! Minä voin puolustukseksi sanoa vain sen, että onneks on systeri olemassa, ilman olis tämänkin joku muu vienyt - oli nimittäin sellainen kirppari jonka olemassaolosta en edes tiennyt!!

      Kyllä niitä raivauksia ehtii kuule vielä tehdä! Vaikka sitten marraskuussa kun ei meinaa nähdä edes eteensä ilman otsalamppua? Minä olen kuskannut monta päivää Lillaan kirjaa (ja taas kotiin) lukeakseni keinussa, mutta kappas vaan, vaikka istahtanut olen jossain välissä, niin kirja ei ole käynyt mielessäkään, hyvin olen osannut lorvia muutenkin mukavien töiden lomassa :)
      Nyt kirja odottaa siellä josko vielä luettais...edes ensi kesänä jos ei aiemmin...

      Poista
  6. Hieno löytö tuo piianpeli eikä ollut kallis. Upeita kukkakuvia olet napsinut, näköjään jossain vielä puutarhakin kukoistaa vaikka on jo syksy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lillassa on ihan kesä! Aurinko paistanut tänäänkin melkein pilvettömältä taivaalta, joten ei ole päässyt vielä syksy yllättämään :)

      Poista
  7. Kyllä vaan nyt hellitään koko varsinaisen kesän edestä. Enkä valita yhtään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, on hellitty ja hellitään vielä ainakin huominen, sitten taitaa valitettavasti sää muuttua.
      Katsotaan nyt vieläkö saadaan näitä kelejä, mulle kelpais!

      Poista
  8. Ihana toi sun uusi kirppislöytö... tykkään kovasti piianpeileistä ja olin joskus huutokaupassa ja näin siellä hienon peilivanhuksen... mun oli ihan pakko huutaa se itselleni... tosin sitä himoitti aika moni muukin ja hinta kipusi yli kirppishintojen, mutta sain sen oman hintahaarukkani rajoissa... siinä nousi jännitys korkealle... En ole ennen nähnyt tuollaisin koristellutta piianpeiliä, ihan kuin siinä olisi jotenkin moderni tvisti... aiotko pitää sen tuon värisenä vai maalata lipastoon sopivaksi vai meneekö kenties lipasto hakuun??? ; D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se saa ihan omana itsenään pysyä, ei edes ollut hakusassa valkoinen - oli hakusassa isohko ja persoonallinen :) Lillassa on samaa tummaa puuta päästävedettävä sänkykin, että ei se ihan ilman kaveria siellä ole. Eikäpä sitä ikinä tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu, jos kyllästyy katselemaan, niin voi vaika joutua maalatuksikin. Noita oli kuulemma kolme kaunista, kaikki erilaisia, ilmeisesti vähän eri aikakausiltakin.

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥