sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Syyskuun kukat

Juu, syyskuun, ei mitään näpyttelyvirhettä (joista alan kai jo olla kuuluisa)
 Jotensakin mä tuppaan unohtelemaan asioita.
Varsinkin näin syyspimeillä mun aivot on ihan narikassa, hyvä että selviän jokapäiväisistä askareista suurinpiirtein kunnialla. Joten siis tulppaaninsipulitkin on edelleen  ostamatta.
Muistin taas miksi ne kannattaa tilata postitse!
Ei auta vaikka kuinka kirjoittaa muistilapun, että "osta ne peevelin sipulit" -ehei, mä olen jo löytänyt kolme niitä muistilappuja eri paikoista. Tänään hupparin taskusta (mitä se siellä teki? kai olen joskus Lillasta lähtiessä kirjoittanut lapun ja tunkenut taskuun)
Kaksi on löytynyt eri aikoina eri kasseista - kas, kassi on vaihtunut, mutta ei se kaikki pikkusälä.
Ja aina niiden osto unohtuu kuienkin. Hyvää kauppojen välttelyä, sanoisin.
No, ei hätiä mitiä - on mulla jotain istutettavaa kuitenkin.
Kerran viikossa olen pyrkinyt vaihtamaan puhtaan veden näille maksaruohoille, ja nyt on jo niin tukevasti juurta, että nämä vois käydä lapioimassa maahan. Paitsi että se lapio on jo jemmattu jonnekin varaston perille. Luulisin. Mutta kai ne sipulitkin vielä ehtis, olis jotain mikä kukkis keväällä, nämä maksaruohot kukkii niin myöhään, että eipä niitä Lillassa enää tule katseltua, enemmän ilahduttaa täällä kotona. Näitä on kahdessa kannussa, pitäiskö kokeilla toisen kanssa kuinka kauan pysyvät silmänilonaa, nyt on neljä-viisi viikkoa takana.
Enkä yhtään ole kyllästynyt.
 
Muuten tämä aivoton olotila on sujunut oikein noileesti.
Digiboxi auki ja virkkuu käteen.
(eli lehtipinot kasvaa vaan, kirjoja ei auta edes mainita)
Nyt taidan olla jo huhti-toukokuun leffoissa, kovin kesäisen oloisista mainoksista päätellen.
Pikkuhiljaa alkaa töppöstä tulla, omatkin alkoi jo olla järjestään pohjasta puhki.
Että kai mä vähän muutakin joskus olen tehnyt kuin istunut per** homeessa tv:n ääärellä...
Ja asian vierestä vielä kauemmas.
On kuulkaa ihanaa olla kolmen rinsessan mummu ♥
Sen lisäksi, että ne söpöliinit piirustelee suloisia kuvia, saa välillä rakkauskirjeitäkin!
Ja pitkiä sellaisia kaiken lisäksi!
 Tuossa  kuulemma aivan selvästi lukee kuinka mummu on ihana ja kuinka paljon me rakastetaan toisiamme. Ei voi väittää vastaan! Keskimmäisen (4vee) rinsessan taidonnäyte.
Kaikkia tärkeitä aarteita säilytetään täällä 
-sieltä löytyy laminoituna myös ensimmäisen rinsessan ensimmäinen mummulle ojennettu voikukka, annettu tomeralla "toh" -sanalla :)
Ikää rinsessalla silloin yksi vuosi.
 Viime viikolla en ehtinyt saada takkia naulaan kun vanhimmainen tuli jo pienen lahjan kanssa
" kun sä mummu olet niin ihana ja kun sä tulet aina meitä hoitamaan "
♥♥♥ Voi pienet ♥♥♥
 Ihan mahdottoman hyviä suklaita suloisessa rasiassa!
*** 
Ottaen huomioon, että mä olen ihan aivoton olio tähän aikaan vuodesta mulla pyyhkii siis aika hyvin!
Kuinkas teillä?
*** 
Nyt mä olen kyllä ISON anteeksipyynnön velkaa!
Jo aikaa sitten sain (ainakin mehtäemännältä) haasteen koskien niitä tiettyjä random-päivämääriä.
Apua!
Mulla oli jo matkakirjat, eläkekertymäpaperit ja ties vaikka mitä apuna, mutta voih....
Mä olen ollut liki koko sen aikajanan samassa duunissa, suurinpiirtein sama pölkkypäää kuin aikasemminkin ja yhä edelleenkin, hiusten väri on vaihdellut, mutta ei juuri edes kuvia olemassa kun tykkään olla enemmän kameran toisella puollella.
Ja mitä olen niinä aikoina ajatellut? isoja asioita kai...
Ajatusmaailma on siis vaihdellut ihan yhtä lujaa kuin aina ennenkin, eli ei päätä ei häntää!
Että ketuille meni se haaste, sori vaan.
 *
Ja Kirsi, niin meni se sinun rahakeijuhaastekin!
(Siis se missä sai sen virtuaali 2500ekee ja vapaat kädet syyssisustaa...)
Osin siistä syystä, että en vaan keksi mitä haluaisin kun mulla on jo kaikki mitä haluan.
Silloin kun haastee sain, oli pellavaverhot sellaiset joista haaveilin, mutta nekin näyttää roikkuvan tuossa ikkunassa yhden ruåttalaisreissun tuloksena.
Ja itseni tuntien....en mä paljon uskalla haaveilla. Alan pian haluta niitä haaveilemiani.
Ja sittenhän mä kusessa olen! Just kun olen saanut itseni kuiville edellisistä...
Että sori vaan sullekin, en nyt keksi muuta kuin yhden Vuittonin ja kunnon porakoneen.
Ja höyläpenkin. Ja pöytäsirkkelin....ja...ja...
Mutta niillä ei taida oikein olla mitään tekemistä syksyn ja sisustamisen kanssa?
Vaikka kevysesti se raha olis uponnut niihinkin ☺
 
_☺/
 


44 kommenttia:

  1. Erittäin kauniita syyskuun kukkasia! Töppösetkin näyttävät oikein hyviltä. Osaisinkohan minä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osaisit ☺
      Kokeilemaaan vaan, ja samalla korvan taa muistiin mitä teet! Ei mullakaan ole ohjetta noille, ne tulee jo selkärangasta!

      Poista
  2. Tuo maksaruohona on suorastaan voimaannuttava!

    Mutta ehkä sä et ole vielä löytänyt sun lukulaseja jääkaapista...;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Postitiivinen yllätys, joku taisi viime syksynä mainita, että se kestää hvyin maljakossa - no, se kestää TOSI hyvin!

      Ei hätää vaikka silmälasit joutuis ties vaikka minne, niitä on nimittäin ties vaikka missä ☺
      Aamulla oli kolmet lukulasit yöpöydällä ja mä ihmettelin, että mitä te KAIKKI täällä....

      Poista
  3. Voi noita sun rinsessoja ♥ Ihania muistoja säilyttelet niin näkysällä kuin mielessäkin!

    Ja mä en usko ollenkaan tohon tekemättömyyteesi tai aivottomaan olotilaan :D

    Montakohan haastetta täällä on jäänyt väliin...äh, ei jaksa/osaa edes laskea *heh*

    Hyvin pyyhkii täällä - pirun pimeästä illasta riippumatta. Ei katsota ulos, jookos?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syrämmii nimenomaan :)
      Ja kuule, aika aivoton olo on. Just sellainen että katsoo "kas vain, tuo jätesäkki on lojunut tuos kohta kolme viikkoa" eikä yhtään häiritse. Normaalisti se olis jo uffin laatikossa.
      Mä koitan haasteet saada tehtyä aina silloin kun on laiska ja saamaton olo, nyt ei auta edes sekään :D

      Poista
  4. Ihan reilua, että mummuakin hemmotellaan, sillä mummuthan ovat tunnettuja hemmottelijoita.
    Ihania muistoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Halaukset on kuitenkin ihan parasta :)
      Ja se kun käperrytään kainaloon katsomaan leffaa ja kohta kunpikin yrittää mahtua syliiin! Mitäs sitten kun pienin ei enää nuku päikkäreitä, sitten tulee ahdasta... :D

      Poista
    2. varmasti mummon syliin mahtuu koko rinsessa katras ♥ ihania typyjä :)

      Poista
  5. Saisiko rouvalta ohjeita noihin töppösiin - näyttää juuri siltä mitä voisi vaikka tarvita meidän neideille, ja itselleni myös? Reipasta viikonalkua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei sais! Jos minä yritän kuule jotain ohjetta näihin saada aikaiseksi, niin sitä ei ymmärrä erkkikään!!
      Mutta jos sinne joku "sisko" on tulossa, niin laita mulle meilissä osoite mihin voi toimittaa, mä pistän nivaskan postiin vähän eri kokoja :)

      Poista
  6. Juu ääni annettu ja voi sinun ihanoita rinsessoita...Rommia viikonlopun hoivannu täällä, mennee ihan lapsenlapsosesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos :)
      Ja voi, hyvin käy lapsenlapsesta, mä tiedän kun noiden kolmen ihanan lisäksi samassa huushollissa asuu kolme partista, iältään 10 vko - 3 vuotta. Että vipinää ei puutu :)

      Poista
  7. Voi miten hellyttävä kirje - niin siinä ilmiselvästikin luki, että olet ihana. Eihän siitä ole epäilystäkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks olekin ihana :)
      Ja me ollaan aina kumpikin ihan tohkeissamme, saaja ja antaja!

      Poista
  8. Vastaukset
    1. Se on niin suloinen, että se pitäis laittaa kehyksiin :)

      Poista
  9. Ei se haittaa,ne aivot narikassa,näin pimeellä!!!pari lämpöastetta mittari näyttää.mutta vähä lunta on maassa.Mä en älyä kuin istua se nyytti sylissä,aina kun se on täällä,valokuvaakaan en huomaa ottaa....mummi on tyhmä,yritän huomenna. terv.astan emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvänen aika, ei kai muuta voi tehdäkään :)
      Nyt siellä pieni mahtuu melkein kämmenelle, kohta jo kinkeää suliin! Ah, tuota onnea!!

      Poista
  10. Eikös syksyllä pidäkin hieman höllätä muun maailman mukaisesti. Tehdä mikä miellyttää, olla ja nautiskella. Mun mielstä tuossa kirjeessäkin luki, että maailman ihanimman mummin pitää olla ja höpsötellä välillä. Kaiken muun ehtii sitten tuonnempana ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin olet osannut rinsessan kirjeen lukea :D
      Ihan just niin siinä taitaa lukea, hyvä ainakin on ajatella niin!!

      Poista
  11. Minä sanoin eilen miehelle, että aivot on kun liisteriä. Niitä on pari viikkoa ylikuumennettu, joten nyt hiljaisemman päivän tultua eivät tiedä miten käyttäytyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli nyt sitten on hyvä kuunnella mitä se liisteri sanoo :D
      Jollei se sano mitään, niin sitten on paras vaan olla ja huilata, eikös se niin mene.
      Kyllä pää ja kroppa osaa viestittää!

      Poista
  12. Ihanan hellyttävän kirjeen olet saanut. Jokainen kirjain, ehkä kieli keskellä suutä raapustettu ja rakkaudesta sinuun. Ihanaa. Ja pienet muistot niin ihanasti olet kaltedeisen taaksen arkistoinut. Aivot, narikka, lanka, virkkuukoukku, tv, kynttilät, näin kuuluu joskus ollakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan näin se on kirjoitettu, suurella hartaudella, juuri "opitulla" taidolla :)
      Ja moneen kertaan rakkaudella luettu!

      Poista
  13. Ilouutinen sinulle! Tähän aikaan niitä kukkasipuleita saa jo puoleen hintaan, ainakin meidän Prismasta! :D

    VastaaPoista
  14. Soot kuule parhaimmillas ku sää turinoihtet. Ei sun tarvi etes sisustaa :) . Ja sipulit EHTII TOSI HYVIN vielä istuttaa. Moon ammattipuutarhuri, mä tiedän. Niitä ei ees kannata kovin aikaisin laittaa! Joulukuussakin voi vielä ehtiä hyvällä lykyllä. Joo kiva häkkyrä ja ah mikä rakkauspakkaus sulle onkaan!!
    -Helena ja Blackie Kahden Naisen Loukusta-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä tekis mieli huutaa, että antakaa mulle aihe! Sanat on hukassa tai jumissa tai missä lie huitelemassa :)
      Huomaan itse, että mä tykkään mun talvijutuista enemmän kun saan näpytellä normaalinäpyttimillä eli läppärillä. Tää ipadi on kiva vehje, mutta postauksen tekemiset on tällä ihan hanurista - ja jos mä muutenkin teen virotuskihreitä eli kirotusvihreitä (hehheh) niin tällä vielä tuplaten. Ei voi käyttää sitä noinkymmensormijärjestelmää.
      Pitää peukaloilla pitää masiinaa paikallaan ja parilla sormella "lärpätellä". Hankalaa, perin hankalaa.

      Mitähän mä lätisen, en tiä itekkään :)
      Äsken kävin Lillassa ja katselin, että juu, hyvin kelpais istutella, mutta kun ne kaikki sipulikaupat on niin pois mun reiteiltä....oliskos niitä vielä netAnttilassa.....mä taidan mennä kurkkaamaan!! Kyllä Kusti polkee :)

      Poista
    2. En nyt kyllä menis sanomaan että sulla sanat on hukassa..

      Nyt kuule alkaa saamaan sipuleita pian melkein ilmaiseksi. Voit ostaa niitä vaikka läjäpäin.

      Poista
    3. Äsken tuli viestiä, että mun tilaamani(!!!) sipulit on noudettavissa :)
      Eli en mie kaupoille päässyt edelleenkään, mutta onpahan nyt sipulit. Vielä kun ehtis Lillaan....

      Poista
  15. Varmaan se on ihanaa olla "mussukoille" mummu. Itselläni ei vielä ole lapsen lapsia, "mummutaudin" ensioireta kylläkin, mitähän tuleman pitää:) On sulla niin nättiäkin ja ossaat tehdä tossujakin, minä vain suoraa pötköä, siis säärystymiä, jos ne vaikka nilkoissa pidettyinä antaisi armollisuutta pitää hametta paksujen sukkahousujen kanssa, ei nimittäin pohkeet oo kapeinta sorttia... mutta näillä mennään:) Mukavaa tätä iltaa, mitä tuokin tullessaan! t. Jaana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On, ja kun saan vielä olla niin usein arjessa mukana, niin se on vielä iso plussa. Tiedän että miniän vanhemmilla on koko ajan iso ikävä ( mullakin on) kun ovat monen tunnin ajomatkan takana.

      Mä olen käyttänyt säärystimiä siitä asti kun ne joskus aikoinaan joku älykäs ihminen huomas keksiä! Loistava keksintö! Nytkin puolimittaiset trikoot tunikan kanssa ja nilkkasukkien päällä säärystimet - mä nimittäin inhoan sukkahousuja yli kaiken!
      Tukka on hyvä kun on toisesta päästä kiinni ja nilkat on hyvät kun jaksaa kantaa.....mikäs meillä hätänä :D

      Poista
    2. Pepi, oot niin loisto... tuo sun elämän asenne on niin niin ihailtavaa:) t. sama

      Poista
    3. :D huonoi hetkii tulee pyytämättäkin, ei niitä tarvi puhumalla manata esiin....

      Poista
  16. Ahhahhhhaaa! Yks Vuitton ja kunnon porakone!!!! Kuin samasta suusta! Great minds think alike :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä yhdistelmä! Ja kummallekin on käyttöä :) multa puuttuu neverfull. mm. tai gm. Mieluummin molemmat.
      Porakonella niin väliä....kunhan poraa ja ruuvaa.

      Poista
    2. Mul on gm kun sinne mahtuu niin mukavasti porakone!!!!! Tosin sain viime jouluna E:ltä niin pienen Boshin ruuvivääntimen et se mahtuu iltalaukkuun :) ...kun ei koskaan tiedä...ja siinä on lisäpäänä korkkiruuvi ja pippurimylly! Et usko kuinka nauroin!

      Poista
    3. Että niin hauska lahja, että pisti sut poraamaan :D

      Juu, geeämmään menis kaikki mahdollinen ja se mahdotonkin. Miniänkin mielestä, jolle kelpais vuoden päästä yhdistetyksi synttärijoululahjaksi, nyt sai bougetin, sen peeämmän.
      Onkohan kuinka moni jyvällä :)
      En sulla sattuis almaan olemaan olkahihnaa....mä tarttisin... :D

      Poista
    4. Ompa tosiaan kauan kestänyt maksaruohot maljassa...ja minä kun en muista edes lapuille kirjoittaa, että mitä ja mihin...ja missä:D ja useikin on yhdet lukulasit päässä ja toiset silmillä ja kolmansia etsin:)))
      Sinulla on Onni olla rinsessojen mummu, rakkaudet on pikkusormin kauniin ajatusten kanssa
      käsin kirjoitettu sydämestä sydämeen<3 Suklaa rasia on tosi kaunis kuin suklaat! Eikä epäilystäkään etteikö maistunut!
      Täältä kanssa puspus Rosalta halein<3

      Poista
  17. Eikös ne kukkasipulit ole monivuotisia? Vai onko niitä yksivuotisiakin (täällä yksi tietämätön uuno mietiskelee...)
    Ihania tossuja muuten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niitä tarvii saada lisää :)
      Ensimmäiset ei ehtineet edes yksvuotisiksi kun myyrätperkeleet söi ne, ja nyt on yks uusi kukkapenkkikin.
      Ja sipulit odottaa nyt eteisessä että pääsis maahankin, että vois tässä vaikka sanoa vanhanaikaiseti "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty" :D

      Ja kiitti - töppösiä näyttää tulevan kuin sieniä sateella!

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥