torstai 28. marraskuuta 2013

Mitäs luulette...

...vieläkö kannattais...jotain tehdä.
Ja jos, niin mitä?
Joskus syyskuun lopullahan minä saksin Lillan pihalta nämä maljakkoon.
Menestyivät niin hyvin, että toin toiseenkin.
Piti sitten joskus viedä takaisin ja laittaa maahan kun kasvattivat juuria,
 mutta arvatkaapas vaan muistinko koko asiaa.
No muistin toki ☺
Aina siellä Lillan pihalla!
Joten lopulta ajattelin katsastaa josko nämä vaikka kestäis ja viihtyis edelleenkin.
Ja hyvin näyttävät viihtyvän, vettä vaan vaihdan välillä, välillä vain lisäilen.
Joku päivä taaksepäin katsoin, että mitäs täällä...
 - vähän enemmänkin...
 No joopati!
 On sitten pikkuisen tullut juuria!
Ja uutta alkua - vai onko tuo kaikki ns. vesiheinää?
Ongelma on, että mitäs minä noille nyt teen.
Pidänkö edelleen maljakossa kuten tähänkin asti vai tyrkkäänkö multiin ja purkkiin.
Lillaan tuskin lähden enää kuskaamaan, se on pois suljettu.
 
Kenelläkään kokemusta mitä nämä purkituksesta tykkäis?
 
Vai annanko olla niin kauan kun kestävät ja tuuppaan sitten aikanaan (muutossa?) biojätteeseen?
 
terveisin onneton hatarapäinen hortonomi
_☺/


30 kommenttia:

  1. Ohho :D
    En tiiä mitä teet, mutta mä pistäisin puoliksi ja kokeilisin molempia vaihtoehtoja- sittenhän sen näkee! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietin ihan samaa, mutta kun ne on olleet niin somia "vesikasveina" :)

      Poista
  2. Tai mitäs jos toisit tänne meidän pihalle talvehtimaan, ja voin sitten tuoda kesäksi takaisin Lillan pihalle. Eikö:)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kun tulis lottovoitto, niin toisinkin :D
      Ja ikävä tullisetä kuitenkin tuumais että mihinkäs sinä noita vinkuheiniä oikein kuvittelet vieväs....

      Poista
  3. paa multiin,seurataan miten äijän käy!!!Meillä on hiljaista,kun oon toisen kerran koneella tälle illalle.terv.astan emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli kone pitkästä aikaa päällä koko ipäivän, mutta enäntä itte kyllä nuupahteli milloin mihinkin....olisko kerrankin lääkitys kohillaan :D
      (Saatanallinen flunssa sen teki!)

      Multiin? Pitäiskö....löysin yllättävä kyllä multapussinkin kaapista!

      Poista
  4. Kun noin hyvät juuret on niin minä laittaisin multaan ja kasvamaan.

    VastaaPoista
  5. Multaan vaan - niin hyvin ovat pärjänneet, että pärjäävät vastakin;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lillassakin olis paikka näille ja voi olla, ettei maa ole jäässä, mutta kun ei millään jaksa...kai mun pitää kokeilla purkitusta....pieni osa vesikasveiks?

      Poista
  6. hehehe..mullekkin käi noin. ite heitin kompostiin ja koira söi ne karkureissullaan XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, syötäviäkin vielä :D

      Poista
    2. Tiedä hänen syötävyydestään vaan hyvinhän nuo uppos :D

      Poista
  7. Hei, mulla on sellainen käsitys, että nuo voi kuivata ja säilyvät kauniina loputtomiin. Eli juuret ja vesi pois!

    KissaKas

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä sen teidän että puuvartisen syyshortensian voi kuivattaa -ja se onkin tosi kaunis- mutta että maksaruohonkin? Jotenkin tuntuu, että tämä kuivuu kasaan....en taida uskaltaa kokeilla. Tai no, jos yhdellä oksalla?

      Poista
  8. Minulla käy joka syksy noin. Yleensä olen antanut versojen kasvaa vedessä ja laittanut ne sitten keväällä maahan tai joskus olen ruukuttanut ne alkukeväästä. Ei niitä kannata pois viskata, hyviä taimia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meinaaks että ne menis talven yli noin?
      Jotenkin on vaan sellainen tunne, että JOS ne ei ole ruukussa, niin ne ei ehkä muuta mun mukanani uuteen kotiin....

      Poista
  9. Multaan laittasin minäkin. Mun mielestä toi mehikasvi ei paljon vaadi, eli vois tykätä mullasta. En tosin ole hortonoomi minäkään.
    Viikonloppuja sulle t Riitta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taidan kokeilla toisella satsilla, jos toisen pitäis edelleen leikkona...ainakin joulukukkiin saakka.

      Poista
  10. Nuo pienet näyttäis eri herkulliselta. Miä kyllä söisin ne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Myrtti, mä niin voin kuvitella sun pienen sievän nenusi tuolla mun kukkapurkillani :D

      Poista
  11. Onpas sulla hyvät taimet!
    Kyllä nuo kannattaa jossain kohtaa multaan laittaa.
    Yksi kirjovehkan oksa on mulla ollut kauan vedessä ja voi hyvin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kumma kuinka jotkut elää pelkällä pyhällä hengellä :)
      Yks anopinkieli meni yli puolivuotta melkein pelkässä koristehiekassa - vettä sai kaik pati kertaa.
      Että tämmöinen hortonomi täällä :D

      Poista
  12. No enpä lähtis onnettomaks hortonomiks nimittelemään jos maljakkoon tökätyt kukkelit alkaa uutta versoo ja juurta puskemaan:)Kivaa viikonloppua sille kivalle sinne♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, taitaa olla joku pyhä henki asialla. Leikkokukat ainakin kuolee heti kun ne tuo kaupasta ja laittaa vaasiin :/
      Näkisitpä nuo rutjakkeet jotka ostin saikkupäiviä ilahduttamaan. On meinaan ilo kaukana mutta kun ei jaksa tehdä asialle mitään. Ja kivaa pn just niin paljon kun olosuhteet sallii :D
      Tairan ottaa kirjan ja mennä takasin peiton alle.

      Poista
  13. Laita riita puoliksi. Tai niinkuin Matti Nykänen sanoisi: fifty-sixty. Kannattaa kokeilla sitä multaan laittamista. Suosittelen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep :)
      Olen jo paikallistanut kaapista multapussi, nyt tarvii vielä paikallistaa sopiva (tarkoittaa vähiten epäsopivaa) ruukku ja sitten pitää ylittää ryhtymiskynnys....kunhan mä tämän tästä kunnolla suunnittelen...

      Poista
  14. Onks sulla pikku tatska tuossa sormessa? Söpönen :)

    VastaaPoista
  15. Meillä on ruukussa amppelissa ulkona, otin vain veden pois ettei ruukku halkea. Hyvin voivat edelleen :) T: Päivi

    VastaaPoista

♥kiitos kiitos kiitos ♥