tiistai 12. marraskuuta 2013

Sillä aikaa...

...kun minä lueskelin paria kirja ja hihittelin hauskoille graffiteille ja muille taidokkaille kuville...parissa kirjassa siis...
..joista tässä pieni otos



....sillä aikaa poika "hakkas" mutsiaan...
(Meinasin muuten laittaa otsikoksi "pojan hakkaama" mutta nyt sitten kuitenkaan....olis kaikki kuitenkin huuli pyöreenä kauhuissaan....
kyse kun kuitenkin oli tatskasta -jota tässä aloitetaan hahmottelemaan kynällä
- ja tässä suunitelma "valmis"
... joten itse työ voi alkaa.
Ääriviivat on hetkessä tehty!
Eikä siinä kauan mennyt kun oltiin jo tässä vaiheessa.

 Nyt on sitten pieninkin "skorppariprinsessa" ikuistettu mummun nahkaan.
Tekijänä siis oma poika,  rinsessojen isä.
Kuvan väri muuttuu, tuo punaisuus muuttuu vaaleaksi, eli se on vain ihon punotusta.

Että tämmöistä tälle perusmummulle.

CU!

50 kommenttia:

  1. Tosi hauskat graffitit! Ja taidokas skorpioni, täällä myös marraskuun mamma :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Selasin pari pojan kirjaa ja meni kyllä ihan mielettömien kuvien parissa aika rattoisasti -oikeastaan aika loppui kesken!

      Poista
  2. Onnea uudelle tatskalla - minä en ole uskaltanut ottaa, kun silmissäni näen, miltä se näyttäisi vielä tästäkin ryppyisemmällä takamuksella;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kuka sen sinne repsahtavaan takamukseen käskee.... :D
      Ja sitäpaitsi, mä olen päättänyt että mä ja mun tatskani repsahdetaan yhdessä ihan rauhassa :) ....ja mä veikkaan, että meitä on muitakin...

      Poista
  3. Komia on! On noi "tatskaajat" kyllä taiteellisia ja taitavia. Terveisiä vaan pojjaalle :)
    - mun tarttis kans yks tatska räjäyttää ja korjata, mutten oo saanu ittestäni sen vertaa irti. Ehkä sit joskus...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä nämä vähän kestää.....kaks vuotta kohta siitä kun sain lahjakortin tätä varten! En mä tainnut olla ihan eka tärkeysjärjestyksessä :D (pitää sen firman maksavat pistää etusijalle, eks vaan)

      Poista
  4. Perusmummulla on taitava poika!

    Hauskoja nuo graffittikuvat :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on paras olla, sillä se jokapäiväinen leipä tulee perheelle :)

      Voi kun olisin älynnyt ottaa muutaman kuvan siitä toisestakin kirjasta. Siinä oli toooosi hienoja!

      Poista
  5. Kylläpäs tuli taitavasti tehty kuva, onnea :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mie ihan joka tuoliin istahtais niin, että sanon "tee siihen skorppari" ja keskity sitten itse johonkin ihan muuhun :)

      Poista
  6. Graffitit on joskus huikeen upeeta taidetta, kuten tatskatkin ;) Komee skorpioni tuli kartussien viereen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei sitä pienenä tiedä kuinka kivaa on isona :D
      Ja mitä kaikkea se oma laps äitilleen tekee...

      Poista
  7. Hieno kuva tuli :) Mulla vasta yksi selässä, oman pojan tekemä sekin ;)

    VastaaPoista
  8. Varsinainen perusmummu juu! Taitava poika sinulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan perus :)
      On se, ja taito vaan karttuu, ottaa minkä tahansa piirustusvälineen käteen!

      Poista
  9. vautsi!!! miun tatska kuume senkun nousee..seuraavaksi minäki aioin käsivarteni uhrata. hauikset on jo uhrattu joten mennään vähän alemmaksi sitten..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No asiallehan pitää sitten tehdä jotain....se on paha kuume :)
      Mä jo mietin, että säärtäkö pitkin seuraavaks...vai toiseen käteen lisää...mutta ei kiirettä, mä saan aikoja näköjään parin vuoden välein!

      Poista
  10. AUTS!
    Nilkan yläpuolelle kun joskus uskaltais, ihan pienen ja söpön. Hieno tuli! t Riitta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä vaan! Mutta ei ihan pientä, se tulee rumaks rusinaks aikaa myöten!
      Tässä vois sanoa, että aina ei pieni ole kaunista...

      Poista
  11. Oi toi on hieno,mullakin on oman skorppariprinsessani kunniaksi aikomuksena jonkinlainen skorpionitatska tarkoitus ottaa,tosin mä taidan antaa neidin piirtää sen itse:)
    Eipä sitä joka mummu pysty tatskapostausta tekemäänkään,perusmummu tosiaankin:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mieti vielä....lapsen piirros EI aina ole sa paras mahdollinen! Kaks-kolme veen tikku-ukko on hyvä, mutta vanhemman lapsen piirustus, niin ihana kun se piirustuksena voikin olla, voi äkkiä näyttää tatskana siltä, että onpas ollut helvetin huono tatskaaja....on nimittäin tuo ajatus joskus käynyt mielessä, mutta mä hylkäsin. Ihan oikeesti huonoja taskoja näkee niin paljon, että ennemmin mä luotan siihen, että se näyttää loppuiän joltain muulta kuin kuvalta, jota joudun selittelemään "mutta kun se ON rakkaan rinsessan piirustus". Ja saat joo joo- katseita :D

      Poista
  12. Kääk! Musta ei olis kyllä tohon(kaan) tuoliin istumaan.

    Mutta jos nyt päättäisin noitten mun kolmen miehen merkit ihooni ikuistaa, niin olisin yhtä sarvea koko ihminen (kauris + oinas + härkä = mun elämäni miehet)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa....rouvalla on alhainen kipukynnys?
      Hmmm, ne on kuule ne bodatut jääkaapin kokoiset sällit mitkä tatskatessa kipuilee, vinkuu ja pyörtyilee, ei me naiset!!
      Että sinne vaan ottamaan omat sarvienkalisuttelijat nahkaan :)

      Ei se satu! Oikeesti! :)

      Poista
  13. Ja taas tuli todistettua, että tosiaan ei mummutkaan ole samasta muotista, ei... ja kauneus on katsojan silmissä, sydän sen tietää! Sivuillasi on kiva vierailla, jostan syystä sivusi rohkaisee minua entistä enemmän olemaan oma itseni... varmaan mie laittaisin jonkin pikku pikku hiirulaisen puseron alle piiloon... Juu, huisi mummu olet ja näyttäisi olevan rohkeat ja taitavat lapsetkin! Terv. Jaana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MOT! :D
      Kukas muu sitä olis jollei itsensä?
      Ei maar, kaipa sitä itsekukin on taipuillut ties vaikka kenen ja yleisen mielipiteen tahtoon mennen tullen, mutta jossain kohti on raja vastassa....ja minus on ollut aina vähän hiljaisen vastarannankiiskin vikaa :)
      Mä en näytä sormimerkkejä, mutta kiroilen kun lappalainen jos sille päälle satun (en rinsessojen kuullen, hyvin harvoin(?) kai muidenkaan) mutta tatskatkin saavat kertoa omaa uhmaansa. Tai mitä nyt sitten kenellekin haluavat kertoa :)

      Poista
  14. Hieno tatska ja taitava poika! Itse otin lapaluun päälle tyttömäisen mustekalan samaan aikaan kun tyttäreni otti omaan nilkkaansa köynöksen. Tykkään siitä edelleen- Hyvä puoli tatskan ottamisessa kypsällä iällä on siinä, ettei tule otettua paikkaan joka aamujen lisääntyessä repsahtaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paras näistä on tykätäkin "edelleen" :D
      Mä luulen, että me ollaan aikanaan jossain vanhainkodissa hauskaa jengiä....yks kysyy toiselta, että mitä se tuo (musta läntti) tatska esittää....ja toinen yrittää suoristaa nahkaa venyttämällä, mikä lie kuva.....en mää muista :D

      Poista
  15. Ihan ensiksi - noi Banksyn graffitit on ihan mielettömiä. Ja kuule, niin on sun tatskakin. Well done!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin onkin :) nappasin Banksyn mukaan ja lupasin palauttaa sunnuntaina, kestää muutamat tarkemmatkin katselukerrat - ja naurut! Ihan huippuoivalluksia !
      Mä laitan tatskasta uuden kuvan kunhan iho on rauhoittunut, mä luulen että se on aika makee :)

      Poista
  16. Wohouu, ei mikään ihan peruslyyli. Tatskamummu! Oi siistit! Ja vielä taituri omassa perhekunnassa ou jee.
    Ja ggraffitit, olipas tosi makeet nekin, kirjaanpa olet törmännyt, voe että mikä idea sisustuksessa !
    -Helena ja Blackie Kahden Naisen Loukusta-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojan hyllystä löytyy mielenkiintoisia kirjoja :)
      Päätä ja mielikuvitusta on hyvä ruokkia muullakin kuin jokapäiväisellä olemisella, eikös vaan!
      Tuollaisia kirjoja huolisin itsellenikin :)

      Poista
  17. Uuh, ei mikään perusmummu! Taitaa olla rokkaava huippumummu! ;) ihana tuo ajatus, että on ajatusta tatuoinneissa. Mä niin tykkään! Oon vaan itse niin herkkäperse, että ihailen toistaiseksi muiden hienouksia. :)
    Mukavaa viikkoa sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisaalta...mikä on perusmummu tänä päivänä :D
      Mene vaan teettämän tatska jos mieli tekee, ei se ole ollenkaan niin kamalan tuntuista!
      Jos olis, niin kaikkialla näkyis vain pieniä tai keskeneräisiksi jääneitä....

      Poista
  18. AUUU!!
    Sussa on sitä jotain! Mä tahtoisin ihan pienen jonnekkin, mutta pelkkä ajatus tuosta kivusta estää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kumma juttu, naiset tekee lapsia, mutta pieni tatskakipu pelottaa :)

      Poista
  19. Olipas oivaltavat kuvat kirjoissa. Ja uusi kuva sinussa:).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä kirjassa oli vaikka mitä ihan mielettömiä oivalluksia - laitoin noita kesympiä tänne, ei viitsi hämmentää soppaa liikaa :)
      Uusi kuva minussa? Hyvänen aika....

      Poista
  20. Ei oo mummu mikään luumusukka! Todellakin, well done!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotain vastapainoa lv:lle ettei kukaan vaan liian snobiksi ala luulla ? :D
      (Ostin muuten itselleni joululahjaksi monogr. neverfullin, d. azur jää kevääseen...)

      Poista
    2. Siinä sitä, pukkia odotellessa molemmilla :)

      Poista
    3. Mitähän tästä tulis jos mä jotain pukkia vielä alkaisin odotella :D
      Minen ikinä sais yhtään mitään!

      Poista
  21. Hei, siisti tatska, perusmummu! =D))
    Hehee, nerokkaita noi graffitit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vahinko kun en älynnyt kuvata siitä toisesta kirjasta muutamaa kuvaa, sattui niin mun nauruhermoon :D
      Tosin ehkä mun huumorintaju ei kaikkiin uppoa, voi olla että joku olis ollut ihan huuli pyöreenä :o

      Ja tatska vaan paranee, alkaa väri muuttua normaaliksi! Ihan perusmummunkäsi...

      Poista
  22. Olen :o
    ...paitsi että mä en syötä lapsia sokerihumalaan (riittää kun itse olen) enkä leivo pullaa...

    VastaaPoista
  23. Kyllä mäkin tollasen - grafiitin ottaisin - lattialle ;D Tuo tatuointi - noup... Enhän mä pysyis tuolissa kuin nukutettuna. Mutta hienoja ne ovat teitillä ja taitava poika sulla on !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm...mä kyllä voisin sulle jonkun kivan tatuoinnin kuvitella oikein hyvin :D

      Poista
  24. Mehän ollaan ihan tosi perusmummoja,toisella tatuoinnit ja täällä toinen veivaa pilkkejä,kunhan jäätä tulis!!!Nehän on sitten kiinni millon sormessa ja millon huulen laijassa.....iloista loppuviikkoa toivoo astan emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä voin niin kuvitella kuinka sua jo polttelee :)
      Arvaa kuule, puolukat on kohta syöty - litra, vähän yli vissiin jäljellä - eli puolukkarahka tuli ja vie mennessään :)
      No, täytyy alkaa tyhjentää pakastinta muista marjoista, tuo määrä ei nimittäin tule mahtumaan uuden kodin pakastimeen! Että hyvä näin :)

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥