sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Hommat hanskassa.

Hanskat vaan tuppaa olemaan heikkoa tekoa.
Tai sitten ne oli tarkoitettu ihan vaan sievistelyyn?
Aamulla ne oli vielä ihan uudet ☺
Kumma juttu ettei ne kestäneet ihan pientä työntekoa.
Tein nimittäin PellePelottoman kanssa treffit Lillan portille (siis siihen missä normaalisti olisi portti) yhdeksitoista. Ajateltiin kaivaa portin paikka esiin tuosta risukasasta. Laittaa villiviin porttiin takaisin. Kunhan siis se portti saadaan paikalleen.
 No, hommathan lähtee yleensä lapasesta-varsinkin silloin kun ne on hanskassa!
Ja ne hanskat -ne työsellaiset, ne oli olemassa kyllä, mutta kun varaston lukko oli jäässä, ei päässyt hakemaan. Onneksi huppari oli sentään Lillassa (hrrrrr, se oli kylmä vetäistä lyhythihaisen tunikan päälle) että ei tarvinut villakangastakilla hommiin alkaa...miltähän se näyttäisi nyt.
Kun noi nahkahanskatkin tuommoiset.
Potti on kuitenkin nyt paikallaan! Ja villiviinit nippusiteillä kiinni.
Ne, jotka on mun jorinoita kauemmin lueskelleet tietävät, että keskeneräisyyden sietokkyky on mulla harvinaisen heikoissa kantimissa...niin tässäkin asiassa.
Ne koivun runkopöllit oli todellakin hävinneet tiistaina, mutta kaikki muu olikin sitten edelleen tontilla. Ketään mitenkään sen kummemmin sormella osoittelematta -mitä nyt ihan vähän ärräpäitä päästellen- ei voi kun ihmetellä, että onkohan jonkun mahdollisesti tarkoitus noi loput "paskatkin" siivota pois, vai olikohan ne tarkoitus jättää ihan meidän iloksi?
Odottamaan joskus toukokuussa tulevaa risulavaa?
Ei sitten niinkuin ihan mene läpi jos näin on/oli tarkoitus.
Kun kukaan ei ole informoinut millään lailla - enkä minä kyllä enää kysy yhtään mitään, olen niin kypsä täysin luokattomiin vastauksiin, joita niitäkin on tullut saatua.
 
Joten kun kerran raivaamaan aloitettiin, niin raivattiin sitten kunnolla.Tuolla ihan tien päässä näkyy pari metriä korkea ja nelisen metriä pitkän siistin puu/risukasan toinen pää.
Sinne mä ne kuskasin. Ei-kenenkään-maalle. Odotelkoon siellä. Mitä sitten odottavatkin.
 Että Lilla voi odotella talvea rauhassa.
Jos lunta tulee, niin minä saan taas polun lapoitua, ei tarvi missään prkleen risukasoissa rämpiä.
Nih!
Faija lupas huomenissa käydä haravoimassa pikkurisut samaan kasaaan.
Mun harava kun on siellä jäätyneen lukon takana.
 
Olen minä nyt tyytyväinen.
Ja nälkäinen!
Ja ilman hanskoja...
_☺/


45 kommenttia:

  1. Ompas ollut ISO koivu tuossa portin pielessä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Julmetun iso ja vielä viisihaarainen!!
      Mahtaa ens kesänä olla outoa kun pihaan paistaa ilta-aurinkokin :)

      Poista
  2. Heh, täällä on nnäämmä taas pantu tuulemaan. Oho, ai säkin puuhastelet pyhähanskat pilalle, mä luulin olevani ainoo. Kauppaan ja töihin olen sitten menny isännän työhanskoilla..
    No mutta valostupa Lillan piha ny sitten ainakin.
    - Helena ja Blackie KahdenNaisenLoukusta -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei olleet ekat - eikä varmasti viimeiset :D

      Poista
  3. Olen samaa mieltä kanssasi,näin piti tehdä ja Lilla voi nyt nukahtaa talvihorrokseen.

    VastaaPoista
  4. PS.Ikean piparit jäi tekemättä,kun tuli yllätysvieraita,mutta taikina kyllä odottaa (jääkaapissa) tekijäänsä.
    Kivaa alkavaa viikkoa.Täällä viikot menee niin hurjaa vauhtia,että ihan pelottaa,siksi aloitin jo joulun valmistelun,mutta taitaa aika loppua kuiteskin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en muuten o uhrannut edes puolta ajatusta koko joululle...

      Poista
  5. No, jo olis ollutkin touhua, että se kasa olisi jäänyyt kevääseen tuohon!! PAH, tosiaan, mitä touhua!

    Kyllä sulle rukkaset pitäisi ostaa, vaikka kesäihminen oletkin, muru ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rukkaset? Apua, niitten kans on ihan kädetön olo :D (semmoset menee karvavuorattuina koiravaljakkoajelulla pohojosissa, eikä nyt o sellaista hupia tiedossa)
      Mä informeeraan koska ne lähtee....vai joudunko mä vielä keväällä ne itse raahaamaan johonkin stanan risulavalle...antaas katsoo!

      Poista
    2. Sä voit vaikka seistä selkä suorana ne kädessä, kun Peloton rehkii :D Jos ei muuta *hih* Mä ajattelin vain, ettei tarttis fiinejä hanskoja pilata (ne kun ei kestä sun touhuissa ollenkaan mukana ♥)

      Poista
    3. Jaa mä sivustakatsojana vai? :)
      Se onnistuu vain kesällä autinkoruolissa kirjan kanssa :D

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Juu....kymmenen senttii vois tulla. Sitten joskus.

      Poista
  7. Vastaukset
    1. Ny mä olen kipee kova luu! Jumalauta toi tuntuu nyt ruodossa!! En tiedä kuinka monta sataa kiloa siinä meni puuta...mutta toinen tonninen panadol meni just.

      Poista
  8. no nyt saa talvi tulla myös Lillaan , jotenki hassua että siellä tehdään ulkohommia vielä ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että ennen lumia! Piti tehdä jo keväällä...

      Poista
  9. On teillä ollu mahoton homma!
    En voi käsittää, miks se puu oli rysäytetty portin päälle? Ei kai tuossa tiellä mahotonta liikennettä ole, että miks ei siihen ja poiskuljetus kaatajien toimesta?!

    t: Piipa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Villiviini oli irroitettu ja portti purettu, puu pätkitty koko tontin etuosaan!
      Se oli ihan helevetin iso, tuolla aiemmissa postauksissa jotain näkyykin. Kyllä mä odotin ja oletin, että kun kaatajat käyvät korjaamassa puut, korjaavat myös oksat! Mutta paskanmarjat, siellä lojuivat ja mullehan viikko riitti!
      Tielle ei voi ( eikä saa?) kaataa tuollaisia, koska jos esim joku mökki palaa, on palokunnan päästävä paikalle. Pieni riski, mutta kuitenkin. Siitä syystä ne oli kaikki roippeet (ja puupöllit ) mun tontillani.
      Vaan ei o enää.

      Poista
  10. No, jessus! Ja taas mä ajattelen jotain..............kun on tota aikaa, näin eläkemuorina!
    Mukavaa alkavaa viikkoa. t Riitta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en osaa edes kuvitella mitä olet mahtanut ajatella. Toi rupeama särkee nyt hartiossa siihen malliin,,että mä tulen hulluks. Ihan just nyt.

      Poista
    2. heh! viitasinpa vaan, yhteen aikasempaan kommentiini. t Riitta ps. sun perässä pysymisees

      Poista
    3. Ai,niin tulitko hullux?

      Poista
    4. Oukkidoukki :D
      Nyt mie ymmärsin :)

      Ei tän hullummaksi kai voi tulla - ainakaan niin että vapalla jalalla....mä menen taas, kävin vaan vähän mittailemassa....

      Poista
  11. Siitä olis saanut monta risuluutaa. Että jos tulee tekemisen puute vaikka huomenna...

    VastaaPoista
  12. Kyllä se on aina eteenpäin kun hommat tekee heti eikä sitten kun on pakko.Olispa ollu aika tympeetä keväällä alkaa noita roudaamaan.
    Teillä on lunta vielä aika pienesti.Täällä jo kolata saa hiki hatussa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olis! Kiskois toista päätä apinan raivolla ja toinen pää olis maahan kiinni jäätyneenä!
      Meinas pienesti olla nimittäin nytkin!
      Nyt voi silmät kiinni mennä "päätiellä" tuon risukasan ohi jos se siinä vielä keväällä lojuu. Ja kerää kotiloita...

      Poista
  13. Sinulta hommat hoituvat käden käänteessä. Hanskat meni, mutta menköön. Minulla on vieläkin pihan reunoilla viime talvena kaadettujen puiden risuja ja oksia, kohta niitä ei enää huomaakaan. Semminkään kun Eino kaatoi päälle muutaman ison rungon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo tontti on niin pieni läntti, että olis tullut suhteettoman suuri vitutus jos ne siihen olis jääneet !
      Ja vähän alkoi näyttää siltä...
      Nyt se on ainakin todistettu, että poissa silmistä ei aina tarkoita että poissa mielestä :)

      Poista
  14. "Parempi risut kasassa kuin keväällä Lillan portilla", sano Pepi kun hanskansa hajotti. (Ootko muuten kuullu ton suomalaisen sananlaskun :)?)

    VastaaPoista
  15. Olihan se nyt kummallista, etteivät kaatajat pois korjanneet. Ymmärrän kyllä miksi puuhaan ryhdyit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja ihan yhtä kummallista on se informaationpuute mihin aina tupaa törmäämään!

      Poista
  16. mistä sie tuota virtaa ittees otat??sulla siis täytyy olla joku sisäinen ydinvoimala..ihan hurjahan sie olet tuon ahkeruutes kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joskus se taitaa olla ihan suoraan verrannollista vitutuksen määrään ☺
      kun ei kerran tapahdu niin pistetään tapahtumaan...mutta en sitten kyllä tänään(kään) loppupäivänä muuta ole tehnyt kun maannut sohvalla telkkaria katsellen ja syönyt jätskiä! ja meinaan jatkaa vielä jetken samaan malliin, joten läppäri menee nyt kiinni....LÄPS!

      Poista
  17. Keväällä onkin sitten kiva aloittaa uusi puutarhakausi, kun portti ja villiviini ovat jo paikoillaan toivottamassa tervetulleeksi Lillaan ja tulevaan kesään, kesään, kesään... (minäkin olen siis niiiiiiiin kesäihminen...) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanopa muuta! Jos nuo romppeet tuossa olis maanneet pahimmassa tapauksessa kevääseen, olisin kyllä saanut monta hermoromahdusta talven mittaan :D

      Toditettavasti toinen kesäihminen mun lisäksi!!! Talvi väistyköön....hus pois...

      Poista
  18. Ai siis säkö et siedä keskeneräisyyksiä,voi hyvänen aika ja minä kun en ole moista piirrettä huomannu ollenkaan;D
    Ei vaan,sen verran olen havaintoja tehny että ne perhanan pöllitkit ois varmaan kyytiä saaneet jos eivät olis tajunneet jo aiemmin häipyä,eikä ois tuntunu(paljon) missään:) No nyt on taas paikat tiptop kevättä oottamassa niinkuin kuuluukin joten joulun jälkeen vois sitten melkein jo kevät alkaakin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, olis siinä voineet maailman vahvimmat miehet jäädä toiseks jos pöllit olis jääneet mun norjan angervojen päälle makoilemaan - olis ne sen verran aiheuttaneet tunteenkuohuja, että olis löytynyt papua ranteesta :D
      Onneks ei tarvinut heikon naisen lähteä itteensä rikkomaan....

      Poista
  19. Hanskaton, mutta niin onnellinen :D Noo, onhan tuota nyt oikeesti mukavampi katsella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja paljon mukavampi vaikkei katselekaan - tietää kuitenkin, että asiat on niinkuin pitää :)

      Poista
  20. Mikä mahtava määrä niistä tuleekaan haketta kukkapenkkeihin!! ;o)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, saa joku muu ihan rauhassa hakettaa :D
      mulla ei ole tarvetta, kotiloita kerääntyy muutenkin vaikka rikkaruohot pysyiskin poissa.

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥