maanantai 20. toukokuuta 2013

Nyt vai heti? Vai heti eilen?

Mä lupasin tehdä teille omantunnonkysymyksen tuos taannoin.
Jotenkin vaan nyt tuppaa asiat venymään ja vanumaan,
olisko pikkiriikkisen Lillan vika?
 
No, joka tapauksessa, täytyy pohjustaa sen verran,
että silloin kun mulla ei ole mitään tekemistä (eli ihan älyttömän usein) tai laiskotuttaa isosti (ihan hemmetin usein) tai ei vaan yksinkertaisesti huvita tehdä mitään (sitäkin sattuu, kuulkaa) tai kun ei vaan jaksa nostaa persustaan ylös tuolta tuolinmutkasta (sitä vasta sattuukin kun sinne asti pääsee)....niin, arvatkaas mitä mä silloin teen!
Mä nappasen ipadin pöydältä ja sukellan blogistaniaan!
Seikkailen blogeissa, joissa en normaalisti käy,
 tai joiden olemassaolosta en ole aiemmin tiennyt yhtikäs mitään.
 
Jaa, että kuinkako se on mahdollista?
Se on niin simppeliä...mä etsin arvontalinkityksiä tuttujen blogien sivupalkeista!
Onneksi niitä sentään joillakin on, sitä kautta on nimittäin löytynyt montakin uutta kivaa blogia.
Saatan visiteerata useammankin kerran, liityn lukijaksi jos vaikuttaa sellaiselta joka tuntuu omalta
- mutta: arvontoihin osallistun vain joskus, vaikka arvontalinkin kautta tulinkin.
Se, arvonta, se ei ole se mitä mä hain, eikä se koskaan ole syy miksi liityn lukijaksi jonnekin!
 
Olen mielenkiinnolla seurannut pitkän aikaa eri blogien arvontoja,
ja täytyy sanoa, että olen ihmetellyt suunnattomasti miksi niin moni bloggari osallistuu vain kahdella arvalla! Eli kommentoimalla ja olemalla lukija -mutta ei linkitä omaan blogiinsa!
 
Onko se itseltä pois?
Eli parantaako se jotenkin omaa mahdollisuutta voittoon "kun en kerro kenellekään, että täällä on arvonta, hys hys vaan" - yritetään kahdella, uskotaan että se riittää kun ei ole liikaa osallistujia?
Vai mikä hitto siinä on syynä??
JA NYT, TARKKANA KUIN PORKKANA!!
 
Siispä, hyvät kanssasisaret:
Kerro, miksi SINÄ et linkitä!
 (Saa tunnustaa toki senkin, että linkittää! Ja senkin, että AINA linkittää!))
 Kaikkien vastanneiden kesken arpastaan tämä härpäke:
Tuo kysymys oli siis bloggareille!
Vastaamalla saa sen yhden arvan ☺
Ja toisen saa em. kuvalla linkittämällä ☺☺
Ja kerro ihmeessä ootko juonessa mukana yhdellä arpasella vaiko parilla!!
 
Ja te muut, blogittomat ja anonyymit, te saatte mahdollisuuden arpaan vastaamalla tähän:
Kuinka montaa blogia seuraat (noin suurinpiirtein) ja kommentoitko vain silloin kun on arvonta?
Ja huom. Anonyymit, EHDOTTOMASTI sähköposti joko vastaukseen mukaan,
tai vaihtoehtoisesti mulle suoraan meiliin (nimimerkkisi+sähköpostiosoitteesi)
ILMAN sitä et ole mukana!!
*
Ettäkö miksi?
Siksi, että keväällä lumien aikaan satuin kuuntelemaan bussimatkalla kahta nuorehkoa naista,
jotka juttelivat keskenään kuinka helppo on osallistua blogien arvontaan anonyymina vaikka kuinka monella eri nimimerkillä!
No, NYT ei ole! Ei jatkossakaan!
Sori, siskot!
 
Ja sellaiset kommentit, joissa on vain "mukana" tai "osallistun" tai vastaavaa, mutta ei vastausta kysymykseen ...ne poistan suoraan ja surutta!!
 
Palaillaan, kun kiireiltä keritään!
Nauttikaa näistä ihanista kesäpäivistä, minä ainakin nautin ☺
 
CU!
_☺/
 


115 kommenttia:

  1. Jos osallistun ja yhden lisäarvan saa linkittämällä, niin yleensä teen sen aina. Juurikin tuon sinun perustelusi takia: olen myös löytänyt monta kivaa blogia arvintalinkityksistä.

    Osallistumiseni arvontoihin vaihtelee, joskus palkinto ei innosta, joskus kun on "kiire", ajattelen että osallistun myöhemmin, mut sitten unohdan koko jutun. Jälkeenpäin harmittaa, että unohdin osallistua... Joskus taas en ole "osallistumisfiiliksessä". Se tarkoittaa yleensä, että bogistania ei sillä hetkellä kiinnosta muutenkaan.

    Mutta nyt osallistun ja teen linkityksen, joten kaksi arpaa minulle, kiitos.
    PS. niin ja muuten, vaaka sopisi tosi hyvin Taloon Maalle, sille on paikka siellä valmiina! ;D

    VastaaPoista
  2. Mä linkitän AINA kaikki arvonnat joihin itse osallistun ja teen sen monesti vaikkei linkityksestä lisä"pointseja" heruisikaan;D

    Ja ihan sama juttu mullakin,monen monta kivaa blogia olen arvontalinkitysten kautta löytänyt:)

    Aika usein olen nähnyt arvonnoissa bloggareiden kommentteja ettei osaa linkittää,se on varmasti totta,itsekin aikoinaan aloittaessani tappelin kerran pari tuntia linkityksen kanssa ennen kuin se onnistui,no se kerta jäi kyllä niiiin hyvin mieleen että sen jälkeen on onnistunut,onnistuis varmaan unissaankin:)

    Nauratti tuo arvontakuva,palkinto on ihana mutta arvaas mitä,mullahan on tuollainen ennestään ja just löysin kirpparilta samanlaisen vaa'an jonka suunnittelin laittavani seuraavaan arvontaani palkinnoksi,aikamoinen sattuma!!
    Ja nyt en osallistu arvontaan vaan annan mieluusti jollekin muulle jolta ei tuollaista ihanuutta löydy saada sen itselleen,linkitän kuitenkin,ei se multa ole pois milläänlailla että täällä lappaa porukkaa;D

    Lappaamisesta puheenollen,sun blogin kautta lappaa mulle kolmanneks eniten porukkaa joten ♥

    VastaaPoista
  3. oih, että miten hyvät säännöt! jessssss!!!eli siis. mie linkitän melkistä aina. juurikin tuon mainostuksen takia koska todellakin moni hyvä blogi unohtuu postauksissa,haasteissa,tunnustuksissa kuitenkin pois. itekki kyylin hyviä blogeja just noiden arvonta systeemeiden kautta.

    juu ja khyllä tuo miun lehtiarvonta oli oikeesti törkeyden huippu. ei nää idiootit viittiny kattoa, että parit takuu varmat tutu oli jo osallistunu arvontaan ja sen varjolla sitten leijailtiin anonyyminä uudelleen kehiin ja hyvässä lykyssä veilä eri nimimerkillä. vaan opinpa minäkin tästä jotakin.

    nim. the one and only mehtis XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ainii ja meikäläinehän linkittelee myös sellasia arvontoja joihin en välttis osallistukkaan. eli jos olen vaikka voittanu ko. blogin edellisessä arvonnassa.

      Poista
    2. juu ja seki vielä että linkitin mehtäpirttiin XD

      Poista
    3. Mä seurasin sitäsun arvontaasi - ja se antoi hyvät naurut (sori vaan, sulle se ei varmasti ollut hauskaa )
      Samalla lailla linkittelen minäkin, taiataa nytkin olla palkissa arvonta jossa en itse ole mukana :)

      Poista
  4. Linkitän aina :)

    kahdella siis mukana !

    Ihan hyvä että tiukennat sääntöjä arvontoihin osalistujlta.
    Toisaalta pystyykö sen monen nimimerkin käyttäjän osallistumisen estämään, kun sähköpostiosoitteitakin voi avata vaikka kuinka monta eri nimillä vaan ja eri foorumeilta :(

    Hyvää alkanutta viikkoa sinulle ja aurinkoisia päiviä :)

    VastaaPoista
  5. Häpeän syvästi, mutta ihan vain LAISKUUTTANI. Sen kuvan ja linkin lisääminen sinne omaan sivupalkkiin on muka niin helevatan vaivalloista ja aikaa vievää ;D)) Aina en edes jaksa osallistua arvontaan, vaikka palkinto olis ihan kiva. Tää on kuitenkin niin mahtava arvonta kaikkinensa, että pakkohan mun on nyt mennä roplaamaan sitä sivupalkkia ja huitasta toi sun kuvas sinne. Niin ja joo, toi oli aika hyvä pointti noista anonyymeistä... Joskus kun arvontaan osallistuu muutama anonyymi pienen ajan sisällä, alkaa vähän epäilyttää ;)

    VastaaPoista
  6. Mie oon näissä hommissa sen verran uusi että minen tiijjä misttään mittään! Mutta tykkään kirjotustyylistäs! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Marsku :)
      Tiedoksi sullekin, oppitunti linkittämisestä tulee kunhan kerkiin!

      Poista
  7. Kahdella arvalla mukana :) Minä olen alottanut pitämään blogia just ennen vuoden vaihdetta ja olin niin onneton, että en osannut heti linkittää, mutta nyt olen sen oppinut ja aina kyllä linkitän ja myös jaan facebookissa jos osallistun arvontaan. Ja minä esiinyn ihan oikealla koko nimelläni, ehkä tyhmää, mut aattelin että mitäpä tota salaamaan ;) Olen löytänyt tosi monta ihanaa blogia, joita pitää suunnilleen saman ikäiset naiset, niitä on niin mukava lukea :)

    VastaaPoista
  8. Harmi, ihana vaaka ja siten ihana arvonta, mutta yksi sellainen riittää, joten en tällä kertaa ole mukana. Jätän tilaisuuden muille, etten sitten joudu arpomaan itse ylimääräistä vaakaa...

    Mun mielestä linkityskuvan pitää olla kaunis! Kuten vaikkapa tuo vaakakuva. Paitsi silloin, jos on ihan sika hyvä palkinto. Usko tai älä, voi olla näinkin hassu/turha syy :)

    VastaaPoista
  9. mieki linkitän vähän viiliksen mukaan , monesti linkitän sellaset pienien tai uusien blogien arvonnat tai joskus en vaan jaksa, muka niin työlästä kun pitää ensin tallentaa ja linkittää, mutta onhan se mukava kun omakin arvonta näkyy sivupalkissa.

    VastaaPoista
  10. Hihih, ihanan pepimäistä suorasukaisuutta!! <3 Minä kuulun siis niihin (ainakin toistaiseksi) blogittomiin lukijoihin, jotka on myös löytänyt blogeja toisten blogien kautta.. Usein arvontalinkitysten tai lukulistojen kautta. Minulla on tapana kommentoida ihan ilman arvontoja ja liityn blogiin sen mielenkiintoisen aihepiirin vuoksi, en arvontojen. Osallistun arvontoihin silloin, kun se eteen sattuu, mutta vain niiden, joita seuraan. Voittoa ei kyllä olekkaan tullut, liekkö johtuisi heikosta osallistumisaktiivisuudesta ;) Blogeja lukulistallani alkaa olla n. 30, joka on maksini, että ehtii muutakin tehdä kuin vain teidän ihanien päivityksiä lukemaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, melkein suomea.. mutta eiköhän siitä pointit tule ymmärretyksi :)

      Poista
    2. Mitä....oliks siinä virheitä....mä ihan virheettämästi ymmärsin :D

      Poista
  11. Kahdella arvalla mukaan ja linkitän,heti kun onnistuu ;)tosiaan minulla on ainoastaan yksi syy,miksi en joskus linkitä(vaikka yritän kovasti)tuo vuodatus kun ei toimi edelleenkään kunnolla(juu,ja miksi en vaihda muualle,en vaan viitsisi aloittaa alusta kaikkea ja siirtoa en taida osata tehdä)nytkin on linkittämättä Tää ois tän koti arvonta,kuva on siellä sivupalkissa,mutta linkitys ei ole vielä onnistunut...toki jos en siinä onnistu arpojakaan ei tarvitse niin montaa sitten minulle antaa ;) tämä on tietysti itsestäni riippumaton juttu ja se harmittaa,minä tykkään linkitellä näitä arvontoja siksikin,että minusta olisi kiva että muidenkin blogien pitäjät tosiaan ''löytävät toisensa''mahdollisesti sitä kautta =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen sanonut ennenkin, että siirry bloggerriin!!
      Laita sivupalkkiin linkki aikaisempaan - ja vaikka tekstiiinkin tarvittaessa, ei sitä hukata tarvitse!!
      Jovelan Johanna teki hyvän siirron (tosin bloggerin sisällä) uuden blogin aloittaessaan, vanha löytyy ja siellä tulee tarpeen vaatiessa ja ajan salliessa vierailtuakin!

      Poista
  12. Yhdellä mukana. Ihan vaan halusin päästä vastaamaan kysymykseen.
    Haluan pitää blogini mahdollisemman selkeänä ja yksinkertaisena joten tästä syystä en koskaan linkitä arvontoja sivupalkkiin. :)
    Missään tapauksessa kyse ei ole tuosta etten haluaisi muille kertoa tai "parantaisin" omia voittomahdollisuuksia.

    VastaaPoista
  13. Yhdellä arvalla mukana. En osaa linkittää, kun tuon bolggerin salat ovat vielä hakusessa. (Vuodatuksessa kaikki oli helpompaa aikaisemmin, nyt sekin on ihan sekaisin)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sullekin tiedoksi: ohjetta tulleepi, heti kunmehdin :)

      Poista
  14. Jos osallistun, enkä linkitä, niin syy on siinä, että arvonnan säännöt on tehty sellaisiksi, että ensin pitää olla lukija, jolloin saa toisen arvan ja sitten kolmannen saa, jos linkittää. Minä kun en ole "virallinen lukija" missään, niin usein ei siis ole mahdollista linkittää. Linkitän kyllä, jos se onnistuu sääntöjen puitteissa.
    Nyt siis linkitin, kun sun säännöt sen sallivat. Ja itsekin olen kivoja blogeja löytänyt linkitysten takaa. =)
    Mä olen siis kahdella mukana. Linkitys löytyy blogini oikeasta reunasta. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei toi yksi-kaksi-kolme-arpaa-sääntö käsittääkseni sulje pois kommentti/linkitys-yhtälöä, eli kahta arpaa!!
      En minä ainakaan liity vain ja ainoastaan arvonnana takia, saatan kyllä osallistua ja linkittää! Ja mainita, että kahdella mukana.
      Mielestäni KAIKKI hyväksyvät sen, jolleivät, niin sit ovat ihan hanurista :D

      Poista
  15. Minä yleensä linkitän ne, joihin osallistun. Jos en jostain syystä linkitä, se johtuu siitä, että mulla on kiirus - eli huomaan arvonnan sellaisessa paikassa, ettei ole aikaa linkitellä - ja silloinkin mulla on hyvä aikomus käydä korjaamassa tilanne myöhemmin ja aikas usein olen korjannutkin - mutta kun en luota päähäni, niin en heti lupaa;)
    Ja arvonnat on kiva keino löytää uusia blogeja - eikä läheskään aina osallistuta. Varsinkin kun tarkoitus olisi päästä liiasta tavarasta eroon.
    Siksipä en osallistu tähän arvontaan; mulla nimittäin on jo tuo härpäke;) - Mutta linkitin silti piruuttani!

    VastaaPoista
  16. Mullakaan ei ole käyttöä vaa-alle, mutta vastaan silti kysymykseesi :)
    Mä linkitän vain silloin, kun mulla on tytär täällä kotona apuna :D
    Oon niin onneton tietokoneen käyttäjä, etten yksinkertaisesti tunnu millään oppivan tuota linkityksen jaloa taitoa, vaikka tytsy on sen mulle ties kuinka monta kertaa näyttänyt...
    Luen blogeja myös usein puhelimella, enkä tiedä onko linkittäminen tätä kautta ees mahdollista.
    Nyt oon kyllä alkanut tekeen niin, että kommaan arvontapostaukseen, ja linkitän sitten paremmalla ajalla, kun saan siihen apuja :D

    VastaaPoista
  17. Kyllähän minä melkein aina linkitän, niin kuin nyt tämänkin. Kahdella siis mukana. Joskus harvoin vaan olen ollut yö-aikaan niin väsynyt, etten ole enää jaksanut ruveta linkittelemään. Minulla on blogi semmoista sillisalaattia muutenkin, että kyllä sinne sivupalkkiin mahtuu oikein hyvin linkityksiä. Ei mene "tyyli" pilalle =D

    VastaaPoista
  18. Mä en osallistu kaikkiin arvontoihin, mitä blogeissa näen. Kaikki ei vaan jostain syystä iske. Tää iskee. Ja vastaus kysymykseesi, miksi ei linkitä on yksinkertainen - tumpelo :D Mä en osaa linkittää arvontaa. Joskus koitin eikä siitä mitään tullut. Pitäisköhän koittaa joskus uudelleen? Eli tälläKIN kertaa lähen yhellä koittamaan. Kahdella lähtisin aina mielelläni, mutta.. mutta... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohjeita tulee kun kerkiin :D
      "pysy kanavalla" :)

      Poista
    2. No tottakai pysyn. Mihis mä täältä karkaisin? Korkeintaan vaunulle ( mutt sieltäkin aina joskus palaan bittiavaruuteen ) :D

      Poista
  19. Useimmiten linkitän jos osallistun, niin nytkin. lähden kahdella mukaan!

    VastaaPoista
  20. Linnunlaulunviserrysaamua kammarista ! Aurinko porottaa ja taivas on huikosininen. Täällä se patolokinen linkittäjä ilimottautuu, minusta kiva saaha aina piristäviä kuvia oman blogin kylykeen . Joten nytkin kahdella arvalla härpäkkeen arvontaan ja mukavata päivää sinulle :)

    VastaaPoista
  21. Nyt tunsin piston sydämessäni :(. Ihan laiskuuttani olen viime aikoina jättänyt linkitykset tekemättä, vaikka juuri niiden kautta löytyykin monesti uusia tuttavuuksia. Lupaan parantaa tapani. Olen siis kahdella arvalla mukana. Linkityksen hoidan tämän päivän aikana.

    Olen myös huomannut, että lähes tulkoon kaikissa arvonnoissa on aina samat nimimerkit/lukijat, joiden en ole nähnyt kommentoivan muuten. Ärsyttää kyllä, ja paljon. Omiin arvontoihinkin kun nuo tyypit osallistuvat, hamittaa muiden puolesta, kun heikentävät muiden mahdollisuuksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taidan olla juurikin sellainen nimimerkki.Harmi,sillä olen liittynyt lukijaksi aika moneen sisustusblogiin,koska tykkään niistä hirmuisesti(melkein enemmän kuin ruokablogeista,jollaista itsekkin pidän)ja osallistun,jos on kiva arvonta,enkä kommentoi muuten,olen enemmän semmoinen hiljainen taustaseuraaja ;) mitäs nyt sitten jatkossa teen,lopetanko osallistumisen arvontoihin ja seurailen vain ihania blogejanne taustalla?t.Vilijaana

      Poista
    2. Ai kun on ihana saattaa teidätkin kaksi yksiin muutaman viikon päästä :)
      Monta, monta lukijaa on mullakin sellaisia jotka eivät koskaan kommentoi, mutta joistakin vain oppii "haistamaan" että he ovat siellä muutenkin kuin arvontojen vuoksi :D
      Ja lukevat ! Tai ainakin katselevat kuvia :)

      Ja sori Tuija, mä kans olen välillä se pikainen visiteeraaja joka ei likikään aina kommentoi :)

      Poista
    3. Linkitys hoidett :)

      Kiva todellakin keskustella aiheesta livenä, koska kirjoitetussa tekstissä väärin ymmärryksen mahdollisuus on SUURI.

      Älä vain vilijaana minun takiani lopeta arvontoihin osallistumista :)

      Poista
    4. Juu,kohta tavataan...totta, välillä voi kirjoituksen tulkita väärinkin,olen niin kauan pitänyt myös blogia,että kaikkea on koettu ;) ihan hyvä oli tietää tämäkin näkökanta,jonka Tuija esitti ja toki blogisti voi minusta luoda arvonnan säännöt(niinkuin moni tekee)vaikka niinkin,että vain ne osallistuvat,jotka blogissa muutenkin kommentoivat tms.kaikkihan on mahdollista :) mutta tämä tällä erää,näkemisiin :D täällä jo odotellaan innolla

      Poista
  22. Linkitän aina arvonnat, toivottavasti joku löytää tiensä uuteen blogiin arvontalinkin kautta. Itekin oon löytänyt monta kivaa blogia arvontalinkin kautta. Ei se ole iteltä pois jos avittaa hiukan toisia bloggaajia. :) Mukana tässäkin kivassa arvonnassa kahdella arvalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun blogi on luottokamaa uusien blogien hakemisessa, kiitos ! :D

      Poista
  23. Luen useimmiten nykyään tabletilla blogeja, enkä tämän vuoksi linkkittele, kun en osaa sitä tällä tehdä.
    Samalla tavalla etsin minäki uusia blogeja ja jos on oikein mielenkiintoinen, liityn lukijaksi, enkä todellakaan osallistu kaikkiin arvontoihin. Monta kivaa olen tuolla tyylillä löytänyt. Luen niiiiin montaa blogia, että se menis melkein päivätyöstä.
    Siis mukana ja en oe linkittänyt tätäkään arvontaa ;) ja syy sama, en osaa sitä tällä tehdä.
    -päivi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu, ipadilla luen käytännössä aina!
      Linkitys kyllä onnistuu, mutta tämä ränttäsee AINA linkityksen tuonne oikealle yläkulmaan - eikä sitä voi tällä masiinalla jostain syystä siirtää paikalleen alemmas. Eli linkitykset jää mullakin läppärin ääreen!

      Poista
  24. Olen yhdella taasen mukana..no ensiksi samaa sanoit et linkitysten kautta huomaa jonkun kivan blogin ja olen monesti liittynyt lukijaksi..(muutoin ehkä en olisi huomannut blogia) ja en minäkään arvontojen tähden klikkaa itseäni lukijaksi, vaan juuri siksi et blogi kiinnostaa muutenkin..toinen asia on et jos on tutussakin blogissa arvonta ja mie en sillä hetkellä tunne tarvetta saada palkintoa, niin jätän kokonaan osallistumatta..annan mahdollisuuden muille halukkaille..
    Minä en osaa linkittää!!!! ja yleensä olen jättänyt myös kommenttilootaan viestiä miksi en linkitä..muistatkos olen sinullekkin jättänyt perustelut muutaman kerran et kun en osaa linkittää..olen juu yrittänyt linkittää mutta ei se onnistu, tulee joku ihme tekstihirvitys kohtaan johon linkityksen halusin tehdä eikä sitä ees voi klikata..ja minulla ei ole ketään täällä joka neuvoisi..livenä tuon..
    Siis tässä yksinkertaisuudessaan minun perustelut ja ovat niin totta kuin vesi..
    Toinen seikka vaikkei tätä kysyttykkään on et kun blogataan niin toki halutaan kommentteja, onko vaikeaa jättää välillä se komentti (puhun nyt kaikista) minä käyn kurkkimasta jos jätän kommentin jollekkin et onko siihen vastattu..monesti ei ole...minusta on myös tärkeää huomioida se lukija ja myös vastata hänelle, ja yleensä kiire on syy miksei viitsitä..Joskus olen aikaisemmassa blogissa kirjoittanut tuosta kommentoinnista, niin sitten kun kissa nostetaan pöydälle ihmiset eli bloggaajat suuttuu siitä..siksi en ole uskaltunut mitään aiheesta enää koskaan kirjoittaa :)
    Minullakin on anonyymejä lukijoita jotka ei ole vastannut koskaan ja tulivat myös siksi että oli arvonta..heitä riittää..joskus olen ajatellut että jos laittaisi blogin vain kirjautuneille lukijoille mutta vielä ajatustasolla..on lukijoita jotka ovat nimelläkin eivätkä koskaan jätä puumerkkiä..minusta se on epäkohteliasta..miksiköhän ne sitten edes on..mutta tämä äskeinen olikin sitten yleisellä tasolla..ei osoiteta ketään sormella.. kerron kun tuli nyt aihetta..
    Niin mie linkittäisin nyt tämänkin arvonnan mutta en osaa en..ihan vaan siksi ja niitä lukuisia yrityksiä hieman ärräpään kauttakkin on ollut linkittämisen suhteen.. :)

    Aihe on varsin hyvä nythän joku voisi opastaa linkittämisen eiks vaan, niin minä tumpelokin osaisin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuule, joku ilta kun olen kotona niin, että ehdin syventyä asiaa, teen linkityksestä postauksen.
      Oikein kuvien kanssa ja "kädestä pitäen" :)
      On nimittäin monta muutakin sellaista jotka eivät osaa sitä tehdä, nytkin on meilissä pyyntö että opettaisin!!

      Suljettua blogia ei kannata laittaa, se jos mikä rajaa kävijät.
      Moni lukee milloin milläkin, ja suljettu rajaa käyttöä. Itse olen - tais olin - vanhan blogin tunnuksilla lukijana muutamassa suljetussa, nyt en voi lukea kun ei ne silloiset tunnukset ole käytössä.

      Siihen vaan on sopeuduttava, että aina on niitä arvontojen perässä roikkujia, samoin niitä lukijoita, jotka eivät koskaan, ikinä kommentoi mitään kenellekään!!

      Poista
    2. Juu enhän mie tuota pahalla tarkoittanut niin minäkin olen ajatellu et sitten olisi ikävää niillekkin jotka haluavat hakea vinkkejä, ideoita tms..ja kuitenkin haluaa seurailla blogia..mutta eivät halua perustaa omaa blogia..ja kiitos kuuluu kaikille lukijoille niin bloggaajat kuin anonyymit ja hekin jotka ovat ne hiljaiset.. kuitenkin, kaikkien lukijoiden innoittamana me bloggaajat haluamme tehdä postauksia :)OK meni taas vierestä mutta oli aamulla pikkusen kiire niin en kerenny oikein syventymään enää ylempään tekstiini siksi tämä korjaus nyt..
      Juu ohjeet on kyllä tarpeen jos vaan jaksat opastaa meitä jotka ei osata :)
      Mukavaa kesäistä tiistaita :)

      Poista
  25. Täällä yksi linkittämätön. En linkitä koskaan, tasapuolisuuden nimissä. Ei ole tullut kyllä mieleen, että parantaisin sillä mitenkään omia mahkuja, mutta olen niin fiilis-bloggaaja, että välillä bloggaan aktiivisesti ja välillä on taukoja. En sitten muistaisi ottaa niitä linkityksiä pois ja/tai lisäillä uusia.
    Osallistun muutenkin aika valikoiden arvontoihin, vain niihin joissa palkinto on todella mieleinen. En näe mitään järkeä, ehkä voittaa, sellaista tavaraa, mitä en halua/tarvitse vain osallistumisen ilosta.
    Itse olen löytänyt monia ihania uusia tuttavuuksia kommenttiboxien kautta, eli samaan hengenvetoon voi ehkä kysyä, miksei jotkut kommentoi postauksiin?
    Tykkään blogeista, joissa vastataan kommentteihin, niin kuin sinäkin aina teet, vaikka kommentteja tuleekin paljon.
    Summa summaarum, palkinto on ihana, mutta löysin juurikin tuon tyylisen vaa'an vähän aikaa sitten kirppikseltä, joten skippaan tällä kertaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä tässä tarkotuskaan ole ketään pistää tikulla silmään, pisti vaan miettimään se, miksi noin yksi tai kaksi tusinasta bloggaajasta vaivautuu linkittämään.
      Mä kun olen utelias immeinen :D -jossain asioissa....

      Poista
  26. Kiitos tasapuolisesti tähän astisista kaikille - en edes yritä vastailla jokaiseen kommenttiin, luen kyllä hartaudella kaikki :D
    Nyt pitää pistää taas vipinää kinttuihin ja ottaa suunta duuniin!!

    VastaaPoista
  27. Mie olen kans ei-linkkittelijä. Lähinnä siksi, että monesti on niin "kiire" käydä vieraisilla mahd monessa blogeissa, etten jaksa kikkailla linkkiä välillä omaani. Tosi harvoin menen muidenkaan arpajaislinkityksistä blogeihin. Blogilistoja sen sijaan vilkuilen ja löydän uusia tuttavuuksia. Ja myös omaan listaani linkittelen.
    Eli siis yhdellä mukana :)

    VastaaPoista
  28. Arpajaiset.
    Niitä hirveesti ihmettelin kun joulua ennen tähän maailmaan eksyin.Arpajaiset??? Mitkä arpajaiset ja miksi niitä täällä blogeissa pidetään?? No jonkun ajan päästä bonjasin että suurin osan kalastelee niillä uusia lukijoita.Tai sellaisen kuvan ainakin olen saanut.Olenko oikeassa?Mikäpä siinä, kai se on jokaisen oma asia millä niitä lukijoita haalii mutta musta ainakin on kiva jos lukijat myös kommentoi mun juttuja eikä vaan ole lukijana jonkun arvonnan takia.No ei ole UVL:ssa arvottukaan..No on myös blogeja joissa arvotaan ihan vain hyvää hyvyyttään ja lukijoita palkitakseen.Se on mukavaa! :)Jos joskus arvon niin arvon niiden kesken jotka siihen mennessä oli liittyny lukijaksi ;)

    Monastikaan en osallistu, vaikka olisin jo lukijana.Ei pidä olla liian ahne ;)No nyt mulla näkyy olevan 6 arvontaa linkitettynä.Linkitän aina, miks en linkittäs??Yhden kerran olen voittanut ja olihan se kivvaa:)
    Vaaka-arvonnan jätän välliin, katoava luonnonvara mulla tuo pöytätila keittiössä.Enkä mä tarvi nyt just tuommosta.Ei pidä olla liian ahne ;)

    ps. oot sä vaihtanu fontin pienemmäksi..nokka kiinni ruudussa mun pitää lukea:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En o koskenutkaan blogin asetuksiin! Välillä tosin tuppaa näkymään fonttina joku kaunokirjoituksen näköinenkin, en tiedä miksi :(

      Jos ei kukaan mihinkään linkittäisi, eikä laittaisi lukijalistoilleen, täällähän sitä yksikseen pitäis "päiväkirjaa" :)
      Ja aikamoisia tyyppejä on tullut vastaan mullakin tässä muutaman vuoden yhteenlasketun blogihistorian aikana, tuskin olisi jos lukijamäärä olis muutamankymmenen huippeilla....eli kaikilla asioilla on puolensa, tälläkin !

      Poista
  29. Alkuun tämä blondi ei osannut linkittää, mutta onneksi täältä löytyy hyviä opastajia. Olen myös löytänyt uusia blogeja juuri näiden linkitysten kautta, ja sehän tämän idean tarkoitius olisikin. Kahdella mukana siis... jospa tällä kertaa onnistaisi!

    VastaaPoista
  30. Tunnustan, että kysymys on lähinnä laiskuudesta etten linkitä arvontakuvia. Onhan niissä vähän lisää päivityshommaa (sekä sinne että pois) jos pitää arvontagalleriaa sivupalkissa. Kun siellä on kuitenkin jo suosikkiblogilista, josta löytyy kivoja blogeja muidenkin käytäväksi. Ehkä kuvalinkitys olisi myös helpompaa ja nopeampaa esim Bloggerin blogipohjalla, mutta mun blogin Wordpress-pohjalla jokainen sivukuva aiheuttaa aikalailla askartelua. Niinpä en viitti enkä jaksa :)

    Yhdellä arvalla mukana! :D

    VastaaPoista
  31. Laiska.... ei jaksa tai viitsi tai on muuten vaan kiire, oikeesti itsellä on tää blogeissa ramppaaminen jäänyt tosi vähiin verrattuna siihen alkuaikaan. Ei vaan enää ehdi kun on niin paljon kaikkee muuta. Ja niinpä tälläkin kertaa, yhdellä mukana. Pitää joutua pihakaluston maalauspuuhiin, on nääs muutama tärkee juttu taas tulollansa. :)

    VastaaPoista
  32. Olin jo valmistautunut kirjoittamaan pitkän tekstin, mutta Rouva Kivitikka teki sen puolestani. Kiitos Rouvalle :). Eli ihan täsmälleen sama näkökulma on itselläni. Ei juurikaan lisättävää.

    Oma pääpainoni täällä blogistaniassa on kirjoittamisen ohella lukijoideni omien blogien lukeminen ja kommentointi, koska ne ovat ne asiat, joita itsekin eniten arvostan. Ilman kommentteja ei olisi elämää.

    Ennestään tuntemattomien blogien arvontoihin en osallistu, vaikka niihin käytäisiin houkuttelemassakin.
    Ja aina en osallistu edes tuttujen arvontoihin, koska moni palkinto on sellainen, että näen jo silmissäni, kuinka se sopisi jonkun muun tutun blogistin kotiin paljon paremmin.

    En myöskään etsi uusia blogeja arpalinkkien kautta. Mutta tuttujen blogien kommentoijista olen löytänyt muutamia ihania "hengenheimolaisia". Kommenteista saa jo heti kuvan kirjoittajasta. Toisin kuin arpalinkistä.

    Ikinä ei ole edes tullut mieleen, että linkittämättäjättämisen syy voisi olla omien mahdollisuuksien parantaminen. Ihan niin pitkälle en osaa edes ajatella :). Olen nääs huono taktikoija.

    No nyt tästä tuli kumminkin paljon tekstiä, vaikkei pitäny :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Annukka, edelleen niin samaa mieltä kanssasi! Täysin!

      Poista
  33. Olen vasta maaliskuussa tehnyt oman blogini.En myöskään osaa linkittää arpajaista omaan blogiini,olen kyllä yrittänyt,mutta ei ole onnistunut.Kiva jos ehdit laittaa opastuksen linkitykseen.Uskon kyllä itseeni että sen itseksenikin opin kun olen sentäään pystynyt bloginkn perustamaan tosin ystäväni auttoi siinä ja olen hänellle siitä kiitollinen.Eikä ne arpajaiset ole mielestäni se tärkein jutttu.Kiitos niille jotka arpajaisia pitää,ei se kuitenkaan siinä sivussa vaan tule vaan vaatii työtä.Lasket kuinka monella arvalla kukin osallistuu. Menisin itse ihan sekaisin sitten vielä odotat ilmestyykö voittaja,lähetät palkinnon,eli aikamoinen työ.Mutta kiva juttu kun on niitä jotka tykkäävät järjestää arpajaisia.Blogi maailma on eräänlaista yhteydrnpitoa ventovieraisiin, ja siitä olen saanut ideoita ja elämän iloa.Tunnustan sen että aina en kommentoi,mutta nyt jätänkin jonkinlaisen vaikka pienenkin puunmerkkini.Lukijaksi olen myös liittynyt siksi että blogit ovat olleet kiinostavia. Tähän arvontaan en nyt osallistu,vaaka minulla jo on.Aurinkoista päivän jatkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Linkitäpä nimimerkkisi/profiilisi blogiisi, nyt se menee Google+:aan!!

      Poista
  34. En osallistu arvontaasi. Tämän blogin seuraaminen loppuu tähän.
    -E-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täyty vielä tulla kurkkaan mitä oot vastannu. Ei todellakaa osunu ja siksi uppos.
      -E-

      Poista
    2. Ihan hyvä jos ei osunut!
      Mun mielestäni kaikilla pitää olla yhtäläinen mahdollisuus arvontavoitoon, ei niin, että joku tai jotkut vetää kymmenen anonyymi-arpaa ja hekottelee "nurkan takana"

      Mulla on suht mukavasti mennyt arvonnat aina, joskus vaan ihmetyttää mistä tulee ne kaikki anonyymit joista ei koskaan muuten kuule pihahdustakaan. Tämä ratkaisu oli mun mielestäni oikeudenmukainen kaikille - ei mitään vittuilua :)

      Poista
  35. Aika usein linkitän, mutta joskus en, ihan laiskuuttani. En laskelmoi, että linkitys vähentäisi omia mahdollisuuksiani. Linkeistä tosiaan löytyy kivoja uusia blogeja, jotkut kanssabloggaajat linkittävät mielenkiintoisia blogeja sivupalkkiinsa vaikka ei olisikaan menossa arvontaa. Minulta on muutamia kertoja kysytty saako kuviani käyttää siihen tarkoitukseen. Omissa arvonnoissani en jaa koskaan lisäpisteitä lukijaksi liittymisestä, haluaisin, että lukijaksi liitytään jos blogi tuntuu mielenkiintoiselta tai viihdyttävältä. Minusta on mukavaa tuntea lukijani ja ne, jotka kommentoivat usein, käyvät tietysti tutuiksi, tärkeintä ei ole lukijoiden määrä vaan laatu :)
    Kommentoin täällä vaikka en tällä kertaa osallistu arvontaan, ei ole mitään punnittavaa :)

    VastaaPoista
  36. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kahdella olet kuten muutkin maksimissaan :D - lukijana olemisesta tai sellaiseksi liittymisestä ei heru mitään muuta kuin näitä jorinoita !

      Poista
  37. Aina linkitän kun osallistun :). Kuten nytkin, eli mukana oon kahdella arvalla.
    Linkittäminen on kyllä mun koneella ja yhteydellä aika hidasta välillä, mutta jotenki aattelen silleen että jos osallistun, niin mun kuuluukin linkittää :D.

    VastaaPoista
  38. seuraan aika monia käsityöaiheisia blogeja, niitä taitaa olla yli 15. Kommentoin aina silloin tällöin, koska minusta on kiva jättää jälki käynnistä. yhdellä arvalla mukana.

    VastaaPoista
  39. Lukuluettelossa oli, kehtaanko sanoakaan, lähes sata blogia. On kösityöaiheiheisia, puutarhablogeja ja sitten sellaisia suosikkeja, joita oikein odotan päivittäin, kuten punatukka ja mine ja romulyyli....sinun bogisi saa hyvälle tuulelle - päivä on pelastettu.:)
    Arvontoihin osallistun satunnaisesti, en arvonnan vuoksi. Omaa blogia ei ole ja tuskin tuleekaan. Arvontaan en nyt osallistu, kun sattuu tuollainen härpäke olemaan. Onnea osallistujille!

    VastaaPoista
  40. Ihan siitä syystä linkitän erittäin harvoin kun en vaan jaksa,laiskuuttani siis.Enkä juuri ole onnettaren suosiossa arvonnoissa mutta osallistun silti melkein aina. En linkitä nytkään :D

    VastaaPoista
  41. Minullakin saattaa jäädä linkitykset ihan vain jonkun elämäntilanteen mukamas kiireen vuoksi. Tai silkasta huonosta muistista. Mutta nyt yritän linkittää, eli kaikilla mahdollisilla mukana:).

    VastaaPoista
  42. Kun olis aikaa niin lukisin ja kommentoisinkin useampia blogeja .Seurailen noin 15 blogia ja aina välillä kirjoitankin niihin ,en vain arvontojen takia.Olen löytänyt uusia blogeja juuri tuon linkityksen kautta, muuten en kyllä tietäis niistä mitään.
    Tyttik.
    tyttiklemetti@luukku.com

    VastaaPoista
  43. Moikka, todella hieno aihe! Puhut kyllä totta. Itse olen yhden arvonnan pitänyt noin 3 vuoden aikana mitä olen blogia pitänyt ja vähän tuli kyllä tunne, että muutama oli mukana vain sen takia, että saa jotakin.. muuten niistä ei kuulu mitään. Toki ymmärrän, että blogi-maailma on laaja, eikä kaikkia juttuja tarvitse kommentoidakaan, mutta olisihan joskus edes "heit! kiva heittää! En kyllä itse ole kuin yhteen arvontaan osallistunut ja sen toki linkitin. En pyöri blogeissa arvontojen takia - ei oo mun juttu. Olen miettinyt, että linkittäisinkö vaikken osallistukaan, niitä blogeja joihin olen liittynyt tai jotka ovat lukijoitani, mutta on jäänyt vielä tekemättä. En nytkään osallistu, halusin vain kommentoida, kun kerrankin joku uskaltaa puhua ihan asiasta!! (Itse olen niin mamis!) Kiitos sinulle Pepi siitä. Olen ahkerasti lukenut blogiasi, mutten ole liittynyt jengiin. Ehkä pitäisi - tykkään tyylistäsi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus pitää ihan pikkuisen sohaista muurahaispesään :D

      Sinänsä hämmästyttävää, että vain yksi anonyymi on tuntenut tulleensa kaltoin kohdelluksi ja päätti poistua muonavahvuudesta -pilasinkohan mä nyt zäänssit voittaa jotain kivvaa! Voi poloista kun meni päivä pilalle :/
      Tuu mukaan vaan, tai jos et tuu, niin pistä nyt välillä tassunmerkkiä! Minust on niin kiva tietää ketä täällä nurkkiin kurkkii :D

      Poista
  44. Enpäs ole tätä(kään) asiaa aikaisemmin ajatellut! En nimittäin ole koskaan linkittänyt arvontoja sivupalkkiini. Laiskuuttani, epäilen. Pidän kuitenkin sivupalkissa näkyvillä tietoa siitä mitä blogeja minä seuraan ja olen ajatellut, että niin muidenkin on ne helpommin löytää. Kissablogissani on lähinnä kissablogilinkkejä ja toisessa blogissani sitten muita. Noin niin kuin pääsääntöisesti, mutta poikkeus vahvistaa säännön tässäkin tapauksessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi sissus siunaa Naukulan mamma, nyt mun täytyy heti muistaa tulla linkittämään se sun toinenkin blogi - mä aina ajattelen, että täytyy samalla lukaista sekin, mutta taidan olla niin Helmin lumoissa, että unohdan miltei aina :)
      Kissoilla on joku kumma vaikutus...

      Poista
    2. Ymmärrän! Jos on tarjolla johtajattaren kuulumisia ja palveluskunnan, niin kyllä johtajatar vie voiton :D

      Poista
  45. Kai se on nyt tunnustettava; olen niin pirun laiska. Ei se minulta ole pois ja mun blogissa nyt on niin vähän lukijoitakaan. Arvontohoinin osallistun monasti siksi, kun muutenkin käyn kurkkimassa. Mä en nyt en voita yhdellä enkä kahdellakaan ja mitä nyt vanha enää tarviikaan, hauskaa vaan olla mukana. Ja onhan se arvonnan pitäjälle hauskaa, kun on paljon osallistujia.
    Eli yhdellä oon mukana.
    Nokkoset kuivaa kuivurissa ja nyt meen muutaman korvasienen nappaamaan ja alan keitellä niitä.
    Mukavaa illan jatkoa!

    VastaaPoista
  46. No, minä ole yksi anonyymi.
    En ota osaa. En halua laittaa sähköpostitietojani julkiseksi, sulle tosin ehkä sähköpostiin. En nyt kuitenkaan osallistu.
    Tämä blogimaailma on nyt vaan sellainen, sitä paljon seuranneena (taitaa olla about 15 suosikeissa+ muut päälle.) olen kyllä ruvennut varovaiseksi. Joskus jopa olen ajatellut oman blogin perustamistakin, mutta tällähetkellä vaan mukavampi seurata muiden juttuja. Saatan kyllä mennä katsoman blogia, jossa on arvonta, voin osallistuakin. Usein myös jään seuraamaan kyseistä blogia (aina ei kyllä tule kaikille kommentia laitettua) Sun blogi taitaa olla sellainen, jota eniten kommentoin ja ehkä myös seuraan. Miksi näin, enpä osaa varmaksi sanoa. Ehkä se on sun tyyli kommentoida ja kertoa asioita ja kai myös se, että olet melkein jokapäivä laittamassa jotain uutta juttua.
    Tuo on kyllä totta, että jonkun blogin kautta, pääsee uusiin tuttavuuksiin, aikaa täälä blogmaailmassa saa kyllä kulumaan, ihan niinkauan kun haluaa. Että tämmöistä, aurinkoisia Lillapäiviä t Riitta

    VastaaPoista
  47. Oma blogini on ollut pitkään hunningolla...en ole jaksanut panostaa siihen, joten kukaan ei käy blogissani...eli ei kannata linkittää vain sen takia, että saisin yhden arvan lisää. Toisekseen en ole vaivautunut opettelemaan linkitystä :). Yksi arpa riittää mulle :). Toki on mukava saada tietää arvonnoista muiden blogeista, kun he ovat linkittäneet arvontoja.

    VastaaPoista
  48. Mukana kahdella!
    Surffailen usein blogeissa lukemassa juttuja puhelimella, jolloin linkittäminen ei onnistu.
    Osallistun puhelimella selatessani kilpailuihin kahdella eli ilman linkittämistä, mutta useimmiten jätän puhelimella osallistumatta ja yritän sitten muistaa osallistumisen ja linkittämisen kun pääsen tietokoneen ääreen -kuten nyt tähänkin :)
    Eli nyt on linkitetty Korukoppaan!
    Mukavaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
  49. Blogittomana vastaan että seuraan aktiivisesti noin kymmentä blogia, sisustusta ja romantiikkaa. Satunnaisesti vähän useampaa.....

    VastaaPoista
  50. Minen linkitä, kun en halua sivupalkkiin mitään poistettavaa. Osallistun joskus arvontoihin, jos siihen on mahdollisuus.
    En ole liittynyt lukijaksi yhdellekään blogille, mutta seuraan monia, kuten sinunkin blogiasi.
    Tasapuolista tai ei, mutta en kalastele yhtään lukijaa, kommentoin, jos ennätän ja siirryn seuraavaan blogiin.
    Pirtsakkaa menoa jatkossakin.

    VastaaPoista
  51. Hei
    Osallistun arvontaan, luen useita blogeja (50) ja kommentoin myös muulloinkin kun arvontana, enkä aina edes osallistu arvontoihin..vain jos palkinto on houkutteleva. Itselläni ei blogia ole, ehkä joskus.. spostiosoite sulle tulikin jo...
    Sanna

    VastaaPoista
  52. Mä en osallistu, mutta vastaan silti. Osallistun harvoin arvontoihin, koska epäilen, että osallistumiseni jälkeen tulee kuitenkin joku blogitauko ja unohdan osallistuneeni. Jos sattuisin voittamaan, mua huudeltaisiin suotta ja kaikki vittuuntuisivat. Toisekseen mua väliin nyppii arvonnat joilla on selkeä tarkoitus vain kalastella lukijoita. Kukin tavallaan, tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni, eikä sen ole tarkoitus moittia tahi mollata ketään.

    En linkitä, konnen osallistu. Jos osallistun, niin en laiskuuttani linkitä, en suinkaan siksi, että jemmaisin kilpailua. Jos linkittäisin, kuvittelen, että olisi kaamea homma seurata, koska mikäkin arvonta päättyy. (Joo, tosi kaamea homma, hih.)

    Mä hukun vieraisiin blogeihin muiden lukulistoilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko vielä lisätä tuo, mitä Pilvi on aiemmin sanonut. Joskus nuo arvontakuvat ovat niin susirumia, että ei sellaista tahdo. Kuvissa tosin on tapahtunut selkeää parannusta vuosien varrella. Toisaalta onhan se ikävää, että tämä taiteenlaji on tasapäistynyt. :D

      Poista
  53. Tästähän tulikin kovin antoisaa :D

    Hämmästyttävän vähän anonyymeja osallistujia........ketään syyllistämättä!
    Jännä kun joissakin blogeissa mainitaan, että anonyymit, laittakaan meiliosoite mukaan - ja kaikki kiltisti laittaa, mutta kun mä ihan pikkuisen nostan kissaa pöydälle, niin huopsis, missäs kaikki on.....? :D

    Jatkakaa samaan malliin, tää onkin kivaa luettavaa, antoisampaa ja ajatuksiaherättävämpää kuin luulinkaan!
    Mä lähden nyt syöpöttelemään, Lillan hommissa tuli (taas!) kauhia nälkä :)

    VastaaPoista
  54. seuraan noin puolta kymmentä,taitaa kulkee tuon sinun listan mukaan,mikä on tuossa reunassa. tahtoo olla,etttä näin illalla,kun lopulta kerkee niitä katteleen,niin on vaan toinen silmä auki!Pitäs laittaa nimi tonne sun listaan,kunhan saisin sen kuopuksen neuvoon siihen se astan kuva..Mä muuten tarvisin tollasen vaakan,se on leipomishommissa ihan hyvä.Nyt alko se aurinko paistaa taas tänneki,aivan ihana ilta ulkona ja vieläki on kymmenkunta lämpöastetta,joten nyt nukkumaan,että aamulla kuuvelta noustaan kattoon auringon nousua!terv.astan emäntä

    VastaaPoista
  55. mä voitan yhdellä jos voitan :D Mut nyt mä en osallistu, koska olen juuri kahdesta moisesta vaakahässäkästä luopunut ;)
    Kommentoinnit jää nykyisin tosi vähälle, kun aika on rajallista ja haluaa silti kahlata läpi useamman ja useamman blogin. Ajan puutteen vuoksi en jaksa kikkailla linkityksiäkään... Jos voisin paneutua (taas) blogiin paremmin niin linkittäisin, joskus muinoin kun aikaa oli teinkin niin.

    Silleen! Mut hieno homma, että ihmiset osallistuu sata kertaa eri nimellä arvontoihin! Niillä siis täytyy olla paljon aikaa moiseen :D Arvostan! :DD
    Plus että se on hieno ilmiö myös, että kirjaudutaan lukijaksi siksi aikaa kun on arvonta, että saa enemmän arpoja! Arvostan! :DD Mutta mietin, että mistä ne aina sitten tietää taas uudelleen osallistua, jos ne ei seuraa kuitenkaan blogia... hmmmm.... ;)

    Elämä on jännää, blogimaailma vielä jännempää!
    Moikka! :b

    VastaaPoista
  56. Mä menen tohon sarjaan "blogittomat ja anonyymit", mutta tänne päädyin juurikin toisesta blogista (Valkoisen lumoissa) seinälinkkauksen kautta. Seuraan useampaakin blogia, esimerkiksi facebookin kautta, mutta lukijaraadissa en ole kuin kahdessa. Arvonnat lisäävät tottakai kiinnostusta, ja kotiäidille se on harrastuskin osallistua kaikkiin kivoihin. Mutta en silti liity niiden takia lukijaksi. Arvontasi palkinnolla punnitsisin chinchillojani. t. Matsku (mataleena_pesonen(at)hotmail.com)

    VastaaPoista
  57. Välillä linkitän ja välillä en. Ajan puute on mulla syy siihen, jos jätän linkittämättä. Välillä vaan yksinkertaisesti tuntuu, että ei ehdi. Silloin nopeesti kirjoittaa kommentin, että on ainakin jollakin tapaa mukana arvonnassa.

    Nyt mukana kahdella arvalla =)

    VastaaPoista
  58. ompas mielenkiintoinen aihe :)
    mulle näät arvonnat on vähä sellasia juttuja, et en oikeen itse jaksa/viitsi niihin osallistua, mutta itse on kiva joskus joku pieni arvonta pistää pystyyn..hyvin harvoin sekin kyllä tapahtuu..siihenkin matematiikkaan täytyy paneutua :) ja kun näitä juttuja täs lukee, niin taitaa tulla vielä harvemmin laitettua..en ole osannut yhtään ajatella, että mun mielestä aikas pikku juttu, arvonta..voi herättää kaikenlaisia ajatuksia näinkin paljon :)
    mulle tää bloggailu on mukavaa ajanvietettä, arjen aherruksen vastapainoa, ehkä siksikin mä oon aina yhtä yllättynyt kun jotkut blogit tai bloggaajat saavat niin paljon keskustelua aikaan heidän tekemisillään...aikas pelottavaa jos ihan vieraan ihmisen tekemiset vaikuttaa niin kovin...elämähän on kuitenkin siellä ruudun ulkopuolella :)
    no nyt hyppäs ihan sivuraiteille, tyypillistä :)
    mutta Juu, siis en edelleenkään saa niitä linkityksiä onnistumaan?!
    Ja mua kismittää suuresti, kun kaikilla on niin kivat blogit ulkoisesti ja mä en vaan osaa omaani muokata haluamallani tavalla, en siis osaa laittaa mitään näkymään tuohon tekstin sivulle..siis kuvia ymym...
    olis kyllä kiva jos viitsisit joskus antaa pienen opetustuokion näin virtuaalisesti :))
    heh mun pitis oikein palata ylös kattomaan mikä se sun voitto oli :) Juu mukana ollaan :))
    jaana

    VastaaPoista
  59. Todella hyvät arvontasäännöt!

    Minä en linkitä, koska olen ensinnäkin vähän laiska ja toiseksi tarkka oman blogini ulkoasusta. Esimerkiksi tämä sinun arvontakuvasi on tosi kaunis ja "sopisi blogini ulkoasuun", mutta kun en linkitä niitä ei-niin-minun-makuuni arvontakuvia, niin en myöskään näitä kauniita. Olenpas vähän turhamainen :D

    Mutta mistään sellaisesta ei ainakaan minun kohdallani ole kyse, että luulisin voittomahdollisuuksieni jotenkin kasvavan, kun en linkitä muiden tiedoksi. En osallistu arvontaan, vaikka ihana palkinto onkin :) Arpaonnea muille!

    VastaaPoista
  60. Aika usein laitan linkin ja olen jopa linkittänyt arvontoja joihin en itse osallistu. Saakohan sillä anteeksi ne kerrat, kun on jäänyt linkki laittamatta :) Mää pelkään, että tohellan menemään ja unohdan laittaa sen kuvan ja osallistuisin arvontaan väärällä väittämällä "linkitän". Pitäisi vaan samantien laittaa reunaan tieto. Pohjimmiltaan mää linkitän, koska muut ovat tarjonneet mulle samaa apua ja mää haluan antaa hyvän kiertää :) Kahdella arvalla mukana, laitan heti sen linkin ettei vaan unohdu ja kuvan nappasen mukaan :) Nyt on ollut liikkeellä sellaista, että jos lukijaksi liittymisestä on saanut arvan niin liitytään lukijaksi ja sitten arvonnan loputtua kirjaudutaan pois lukijoista. Niin törkeetä käytöstä ettei mitään rajaa :(

    VastaaPoista
  61. Blogeja on muutamia kymmeniä mitä lueskelen, mutta 5-6 säännöllisesti. Kommentoinnit jää ikävä kyllä useimmiten tekemättä, hmm... laiskuutta ? päivässä tulee niin paljon työn puolesta näpyteltyä näppäimistöä, että sormet on turtaa kirjottelulle *selityksiä selityksiä*.. mutta päätin ottaa tähän arvontaa osaa vain "kommentoimalla", en tavoittele palkintoa koska noita vaakoja löytyy jo hyllyn päältä :)

    VastaaPoista
  62. Minä osallistun tosi harvoin arvontoihin... viime aikoina vähän useammin. Linkitän aina arvonnat, joihin osallistun. Vaikka eipä meikäläisen linkeistä varmaan paljoa liikenneapua ole, mutta ovatpahan siellä. Nyt ensimmäistä kertaa olen blogissasi ja siksi et aiemmin ole minusta mitään kuullut, jatkossa luultavasti kuitenkin tulen vierailemaan, kun ehdin ja muistan.

    VastaaPoista
  63. Osallistun arvontoihin aika harvoin ja aika valikoiden - turhaa tavaraa en vaivoikseni halua (tosin riskikin on aika pieni, arpaonneni on aivan olematon!).
    Enkä osallistu nytkään - Äidillä on tuollainen vaaka aktiivikäytössä ja varmaan vielä joskus perin sen. Nuo puolipellavaiset (?) pyyhkeet ovat yli-ihanat, mutta eivät tainneet kuulua palkintoon... ;o)
    Laiskuuttani en linkitä, en ole linkittänyt koskaan yhtään kertaakaan mitään milloinkaan. Sivupalkin päivitys on mielestäni turhan työlästä ja olis tosi tylsää, jos siellä vielä roikkuisi vanhentuneita arpajaislinkkejä.
    Onnea muille arvontaan!! :o)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ne pyyhkeetkin pakettiin mukaan menee :)

      Poista
    2. APUA, sittenhän mun PITÄÄ osallistua!
      Ja kyllä se Äitimuorikin vielä vähintään 100-vuotiaaksi elää, oikea terästätsä!
      Aloitti kuntosalilla käynninkin täytettyään 70!!

      Poista
  64. Nisu, nasu, mikä arpasu. Seuraan ja kommentoin n. kahdeksaa blogia. Miksikö juuri tätä, koska tämän punatukkasen jutut ja kuvat ja kaikki ne postaukset ovat mieleeni ja saavat hymyn huulille. Lukijasi olen ollut aika kauan, mutta nyt unohdin monellako lipulla härpäkettä tavoittelen (ehkä kahdella)?

    VastaaPoista
  65. Seuraan monia sisustusblogeja, koukussa tähän ja monen muunkin sisustajan blogiin. Arvontoihin en aina osallistu. Omaa blogiakin olen harkinnut. Sisustaja viimoseen hengenvetoon asti...mukana yhdellä arvalla:)

    VastaaPoista
  66. Minä olen myös löytänyt monta kivaa blogia juuri näiden arvontalinkkien kautta. Aina osallistuessani arvontaan, linkitän arvontakuvan omaan blogiini ja toisinaan unohdan ne sinne pidemmäksi aikaa :D

    Kahdella arvalla siis mukana :)

    VastaaPoista
  67. Linkitän jos saan sillä enemmän arpoja.. osun kohdalle .olen jopa linkittänyt vaikken osallistukkaan arvontaan... MUTTA tuo anonyyminä osallistuminen! Miten sen tarkastaa ketkä on oikeesti olemassa? Pitääkö poistaa anonyymi mahdollisuus? vai millai sen tekis?? Mulla on jo 2 vaakaa..jätän osallistumiseni nyt tästä saa sit joku JOKA OIKEESTI VAAKAN HALUAA :))

    VastaaPoista
  68. Mä en linkitä enää siksi, koska en vaan jaksa tallentaa kuvia ja kopioida ja sitten taas poistaa jnejne. Koska se kuitenkin unohtuu poistaa ajoissa. Huomasin että muillakin unohtui, kun mun arvontoihin tuli niitä osallistuijaa kuvalinkkien kautta vielä kuukaudenkin päästä :)

    VastaaPoista
  69. Ihan aluks, sun kirjoitukset on niin hauskasti kirjoitettu että ihan hymyilyttää :)
    Sitten siihen asiaan... mun täytyy myöntää että useimmiten osallistun vaan yhdellä arvalla, jos siis palkintona on jotain mitä toivoisin voittavani. Syy yhteen arpaan on juuri tällä hetkellä kauneusuniaan nauttiva tytär, joka kohta vuoden täyttää :) Silloin kun tytär oli ihan vauva, sitä kuuluisaa omaa aikaa oli vaikka kuin paljon, kun toinen vaan nukkui tai viihtyi hyvin sitterissä. Minä tein käsitöitä ja bloggailin :) Mutta nyt... päiväunet on ainut hengähdystauko, jonka aikana yritän tehdä sata asiaa sata lasissa ;) Niinpä siis tietokoneella käynnit on tosi nopeita piipahduksia ja sitten pitäis vielä ehtiä tehdä käsitöitä ja huushollata ja ja ja vaikka mitä... Kohta tytär jo herääkin ja sitten äiti alkaa viihdyttämään prinsessaansa. Valitettavasti en ehdi aina tehdä linkitystä, mutta ehkä tää helpottaa sitten kun lapsi kasvaa ja omaa aikaakin löytyy enempi. Siis ehkä. ;) Yksi arpa siis tälläkin kertaa.

    VastaaPoista
  70. Hei!

    Olen ollut jonkin aikaa lukijana blogissasi, ystävättäreni vinkkaamana.

    Osallistun blogiarvontaan kaikin mahdollisin tavoin: kommentoimalla, olemalla lukijana ja linkkaamalla blogissani. Ei minulle tulisi mieleenkään osallistua eri nimimerkillä, enkä ole koskaan tehnyt sitä. Kai omantunnon vuoksi. En minä kirjoittaisi kaupoissa monta kuponkia yhteen kilpailuun vaan aina yksi lappu kilpailua kohti.

    Jos bloggaaja pyytää linkittämään, niin teen sen aina. Jos ei pyydä sitä, niin en laita enkä ajatellut olla kertomatta saadakseni enemmän voittomahdollisuuksia. Ei tulisi mieleenkään pimittää näitä arvontoja vaan pyydän ihmisiä osallistumaan mukaan.

    Ihmisiä on moneen junaan, huomaan. En toimisi epärehellisesti vaan puhtaan omantunnon mukaan.

    Sinulla on muutenkin IHANA BLOGI!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Unohdin sanoa, että osallistun kahdella arvalla eli toinen arpa lähti mukaan, kun linkitin kuvasi blogilleni. Ei kuvan liittäminen ja linkittäminen ole niin kova työ.

      Poista
  71. Kahdella arvalla mukana. Linkitän aina, vaikkei sitä "vaadittaskaan". :)

    VastaaPoista
  72. Yhdellä mukana. Seuraan tosi montaa blogia ja luen päivittäin useampia jos aika vain riittää.
    Kommentoin tarpeen mukaan.

    VastaaPoista
  73. lukulistassa n.15-20 en oo laskenu. Jos mielenkiintoista on, silloin voin kommentoida, en kovin aktiivisesti. Luen postaukset kyllä. yhdellä mukana

    VastaaPoista
  74. Kiitos kaikista tähänastisista kommenteista :D

    Olen kyllä täällä ja luen säännöllisesti - näissä Lillan maisemissa ei vaan malta jumittua koneelle!!!

    Ja eikun pihalle :)

    VastaaPoista
  75. Kahdella tavoittelen huippupalkintoa!

    Linkitän lähes aina, jos jää linkittämättä, johtuu se siitä, että ei ole ollut aikaa siihen. Arvonnat on huipputapa löytää uusia blogeja, ja toki saada omakin blogi löydetyksi :)

    VastaaPoista
  76. Kahdella arvalla mukana.
    Mielelläni linkitän arvonnasta, koska se on myös oma muistilista mihin olen osallistunut arvontaa.

    VastaaPoista
  77. Ei miun edellinen viesti sitten ilmeisesti lähtenytkään joten uuuudestaaan :)
    Haluan kahdella mukaan :)

    Anonyyniyspyymiys - mie taidan jatkossa pitää vain lukija arvontoja kun tuntui tossa viime arvonnassa että aina kun anonyymejä osallistui ne tulivat ryppäissä - epäilinkin onko sama tyyppi.. :/

    Sitten linkitys. Nytkin miulla on pari arvontaa linkitetty joihin en itse osallistunut, mutta joista ajattelin lukijoiden olevan kiinnostunut :)
    Linkitän aina kun kerkeän osallistu, muistilistana osallitumisista ja "hyvän karman lisäystä" arvontaan kun on kertonut siitä muillekkin ;)

    VastaaPoista
  78. KIITOS KAIKILLE OSALLISTUJILLE :D

    ARPASU ON TAAS OHI JA SULJETTU,

    VastaaPoista
  79. Moikka Pepi! Selailin blogiasi tässä ajankuluksi illalla (koska mies kattoo starttrekkiä ja sun jutut on aika paljon viihdyttävämpiä) ;) ja vastaan tähän kyssäriin ihan vaan koska oli mielenkiintoinen avaus.
    Mulla ei ole edes tullut mieleen että joku voisi ottaa sen niin että koittaa jotenkin parantaa omia voittomahdollisuuksiaan "pimittämällä" arvontaa...
    Mä en yleensä linkitä. Mun koneaika on rajallista (no kelläpä ei) ja silloin koitan ehtiä kurkata mahdollisimman monen kuulumisia ja juttuja kun on niin paljon kivoja seurattavia blogeja. Ja mielellään niihin jonkun kommentinkin koitan jättää. Jotenkin koen linkittämisen aikaavieväksi puuhaksi, ja sitten kun en oo muka joutanut linkittää jotain arvontaa en viitti linkittää toistakaan samaan aikaan olevaa johon olen osallistunut. jos hokaat mitä meinaan.
    ettei sitten olisi epis.
    Kiletämättä asiasta on joskus huono-omatunto. Olisi niin kiva kun olisi aikaa napaloida tän bloggerin kanssa vaikka tunteja päivässä! :)
    mutta täytynee nyt ryhdistäytyä näiden linkitysten kanssa, en oo tarkoittanut pahoittaa kenenkään mieltä mun linkityslaiskuudellani!
    Kauniita syyspäiviä sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva saada kommentti näin vanhaan juttuun, piti oikein itsekin lukaista, että mitäs mä oikein olenkaan kirjoittanut ;D

      Mulla taitaa olla joskus korvia liikaa kun kuulen kaikkia omituisia jutttuja jostain tai sitten vaan joskus jään ihmettelemään jotain asiaa...tämä taisi olla niitä mitä ihmettelin joskus kun seikkailin blogeissa.
      Ja minähän kysyn jos on kysyttävää :)
      Ja sain kivoja vastauksia. Niinkuin nytkin! Kiitos ;D

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥