tiistai 28. toukokuuta 2013

Lumoutunut!


Vuosi sitten myyränpirulaiset teki niin hyvin "työnsä" ettei näitä ihanuuksia tullut ainuttakaan!
Nyt olen tämän päivää kökkinyt pitkin ja poikin pihaa ja huokaillut ihastuksesta.
 Lumoutuneena näiden kauneudesta.
Että mun pihalla voi olla jotain näin ihanaa. Omenankukkasateen keskellä :)
 Melkein kuin pionin kukkia!
Mitäkö muut? No, eipä paljoakaan - pari maalipensselin sutasua, pari istutusta.
Pari lehteä, pari jätskiä.
Pari radiota päällä.
Toinen pihalla ja toinen sisällä, sama kanava, tottamooses.
Töppöset jalassa laiskottelua - että kyllä mä tämän vielä opin kun vähän harjottelen :D
Nyt pitäis vielä yrittää saada kuvat sen kokoisiksi että niitä voi katsellakin...

Palataan!
Nauttikaa auringosta!



72 kommenttia:

  1. Tuo on koko paikka hykerryttävän lumoava,ihan kuin aikuisten sadusta,niinkuin oon tainnu aiemminkin mainita;D

    Sä aloitit Lillapuuhat tänä vuonna niin ajoissa että EHKÄ sä tänä kesänä osaat ja kerkeet ottaa hieman rennostikin,siis jos vaan maltat:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, JOS vaan maltan :D
      Nytkin olis hommia mutta kompostin tyhjentäminen ei vaan just nyt natsaa....mä laiskottelen mieluummin :)

      Poista
  2. ompas neidillä ihanat kukkaset siellä. kyllä huokailuttaa ihan näin tälläkin puolen ruutua..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis täh? .....onks naitu neiti taas neiti sen jälkeen kun kantapäät on pistetty yhteen :) - no, mitä väliä!
      Mie ihmettelinkin mitä virtuaalihuokailua täällä kuulu - se olikkin sinä!

      Poista
  3. Ihan mielettömän ihanaa kukkaloistoa, kannattaa ihaillakin ja vaikka istua vaan katselemassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, täytyy mennä takaisin ihastelemaan - tulin kyllä vaan hakemaan "oikean" kameran täältä sisältä kun kuvailin teille ipadillä että sain postattua kuvat.....mutta mitä ihmettä mä vielä täällä sisällä teen...

      Poista
  4. Ai juma, et on kauniita! Ihan vois kyllä pioniksi luulla. Mä haluun tommosia kans! Saanks? Mistä?
    Tänään (ja "parina" muunakin päivänä) just manailin mielessäni, että hitto kun kaikki ihanat kukkivat puut (omena, kirsikka, päärynä, luumu, syreeni...) olivat vanhalla pihalla ihan itsestään selvyys. Täällä ei kuki mikään puu - kun ei niitä ole!! :( Ai mut juu, kukkiihan meillä kohta... tadaa... orapihlaja-aita! ;D)) No onneks siin on sentään valkoset kukat... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuota noin.....pistit pahan :D
      Ei ole siis mennyt perille että mä mitään mistään yrttysistä tiedä! Se ON tulppaani, sen tiiän, se oli pussissa....mutta nimi malli ja mitä lie muuta - ei hajuakaan :) - kuvassa vaan näytti somalta!
      Ja mä syksyllä apinanraivolla survoin niitä maahan ja manasin samalla että älä sä stanan myyränprkele sitten edes kuvittele pisteleväs poskees mun kukkiani kun mä ne tänne laitan.....tais tehota, muutama päivä sitten nimittäin vein kompostin nurkalla olevaan purkkiin kotiloita ja kuin ollakaan tuli myyrä vastaan! Se näki minut, teki täyskäännöksen ja meni sen ko. purkin ja kompostin seinämän väliin - ja kun mä nostin sen purkin, se näytti saavan hysteerisen kohtauksen, poukkoili kuin kuula flipperissä pitkin kompostin seiniä, pääs viimein kulman taa...ja siinä vaiheessa mä repesin! Se näytti ihan joltain piirrosleffan puolikuoliaaksi itsensä juosseelta hahmolta, mä NÄIN kuinka sen rinta kohoili ( ja varmasti sydän hakkas!) ja kun mä naurultani sain sanottua, että menes nyt hiirulainen ennenkuin käy huonosti, se suurinpiirtein hyppäs ilmaan ja poukkasi matkoihinsa!

      Niin.....tais tulla selväks että se on vain tulppaani :D
      Muistaakseni VapaaValinnasta....

      Ps. Istuta omppupuu :)






      Poista
    2. Voin kuvitella kuinka sen karvainen rinta kohoili ;D))
      OK, ehkä mä sit ens syksynä tsekkaan paikallisen vapiksen eli tokmannin valikoiman.

      Juu, istutin ompun, luumun ja kirsikan jo viime syksynä. Niille kävi vähän huonosti talvijänöjen kanssa, kun en jaksanut virittää verkkoja tms. suojaksi. Oli vähän muuta hommaa... Uusi omppo (Voiton puu) on istutettu tänä keväänä ja sitä on nyt varjeltu kaikilta tuholaisilta ja hoidettu ja leikattukin. Ehkä siihen ensi vuonna hyvällä säkällä voi jo yksi kukkakin tulla ;) Ihmepuutarhaan pitäisi tulla muitakin puita... Puut on kivoja!

      Poista
  5. Ymmärrän hyvin huokailusi, veit sanat suustani: Melkein kuin pioneita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jestas kun te olette ahkerasti nyt kommentoineet :D
      Mä juutuin sisälle, APUA! Nyt mä menen kameran kanssa huokailemaan ulos ja palaan kun .....

      Poista
  6. No onpas ihanat kukat!!! Kaunista!

    VastaaPoista
  7. Kyllä huokailuttaakin tuo ihanuus ja kukkaloisto ! Ja kun on vielä kelit, joilla kelpaa istua ja huokailla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta, ei ole tainnut paljon naapurin hameenhelmoja näkyä :D

      Poista
  8. On kyllä pionimaiset, eli ihanat!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin hätkähdin että mistäs noi pionit on tulleet :)

      Poista
  9. Voi mahdoton miten kauniita!! Ei se ihme, että huokailuttaa *huoh*

    Onneksi ovat myyrät tehneet työnsä huonosti :=)

    Ja saletti on, että nyt nautitaan!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan että täällä on jotain huokailuttavaa silloinkin kun sä sillä heposella tänne ratsastat :D


      Outs, mul meinaa letut palaa kun unohdun tähän ....rupes letututtaan :)

      Poista
  10. Kylläpä on syytäkin olla lumoutunut! Oikein onnistunut väriyhdistelmä ja tosissaan ihanan kerrottuja kuten Pionit! Minulla ei noussut kuin murto-osa mitä olen luullut maahan kaivaneeni...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vuosi sitten mulla ei noussut kuin muutama!
      Mutta nyt kyllä vahingossa tuli aika onnistunut juttu :)

      Poista
  11. Mua niin jännittää, kun kohta ehkä nään kaiken livenä. Ja sit oon vähän niinkuin Annukka Ihmemaassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Annukka pienessä Ihmemaassa :D

      -kukaan ei ole vielä sanonut että tämä on isompi kuin kuvittelin :)

      Poista
  12. Mahtavat kukat,kyllä niitä on ilo katsella.Ihanaa kun on lämmintä ei millään tulisi sisälle.Minusta kaikki kukat näyttää niin kauniilta tänä vuonna ehkä taisin viime vuonna ajatella samalla lailla.Syyrenikimpun poimin eilen tuttavan pihalta ja laitoin taloyhtiön pihan pöydälle koristamaan.Niin olivat kaikki asukkaat mielissään,pienistä asioista saa monelle hyvän mielen.Nautitaan,nautitaan....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ulkona tulee kyllä oltua enemmän kuin lapsena kesällä :)


      Mikset sä muuten ole laittanut mulle meiliä??

      Poista
  13. Kaikki kiteytyy sanaan: HUOH ;)))

    VastaaPoista
  14. Lumottu puutarha, kyllä noita kannttaa istua ihailemassakin :) Mä ihailen noita valkoisia ulkokalusteita, meidän perheessä kun mikään valkoinen ei ole kauaa valkoinen ;) Sulla on siellä niin sievää ja kaunista, nauti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai ihan vaan lumoutunut mummu :)
      Pesuaine ja valkoinen maali, siinä se salaisuus...

      Poista
  15. Onpa onpa kauniita! Punertava kate tuo vielä paremmin ne esille!

    Katsoin ensin että luntako siellä sataa...ei kun kukkiahan nekin oli :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ens keväänä mä taaaaaas kiroan tuon katteen kun kaikki puiden lehdet on siellä seassa, mutta kyllä se on sen väärti!
      Ihana sade ollut tänään, omenankukan lehtiä on valkoisena mattona :)

      Poista
  16. Lempikukkani. Kuinkahan monta kertaa olenkaan sen jo sanonut...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ON ihana kukka!!
      Minä en enää tiedä mikä on lemppari kun lumoudun milloin mistäkin - kohta alkaa jo odotella malvan kukkia :)

      Poista
  17. Ihania tulppaaneita ja ihana puutarha! Nyt on mistä nautiskella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on, ja itikat palautta ruotuun jos unohtuu liikaa haaveilemaan :)
      Onneksi niitä ei ole riesaksi asti!

      Poista
  18. Vau <3 Satumaisia kuvia <3

    VastaaPoista
  19. No voi että on upeen näköistä sinulla siellä. Nuo kerrotut tulppaanit ovat sitten tosi näyttäviä, ja vielä useampaa sävyä, niin vielä parempi. Kyllähän tuolla varmaan on kiva viettää aikaa...ja, ja.

    VastaaPoista
  20. Mahtavat tulppaanit sulla, ou jee! Eikä muutenkaan näytä hassummalta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen positiivisesti yllättynyt!
      Luulin että ne on jotain pikkurippusia, mutta peeveli - ne onkin pitkiä ja isoja :D

      Poista
  21. no on kyllä kuin sadusta! kohta sinne pääsee sekaan :)
    mikä kanava ? mulla on nykyään aalto, kun se alko täälläkin kuulua ;)
    ja näin tänään ekan kulleron :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Melkein kuin joulua odottelis :D

      YLE! Aina yle, mä en voi sietää radiomainoksia :)
      Ja sitäpaitsi sieltä tulee semmoisia ihania ohjelmia kuin esimerkiksi entisten nuorten sävellahja...

      Tää entinen nuori lähtee nyt syömään lettuja! Hillolla ja kermavaahdolla :)

      Poista
  22. Eka ajatus: Ihan kun pionin kukat ;) ihanat!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks olekin! Nyt vois masu täynnä lettuja mennä hampaitten pesulle ja tekemään vielä ihastelukierroksen :)

      Poista
  23. Upeita tulppaaneja! Minunkin ensimmäinen ajatus oli, että aivan kuin pioneja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pioneja ei vielä tulekaan, joten nämä korvatkoon :D

      Poista
  24. No ilmankos sinua nuo postaukseni tulppaanit naurattivat, samoja sieltäkin löytyy! :D Ihanalta näyttää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja syksyllä näitä taas lisää, eikös vaan :)

      Poista
  25. Jukranpojut mitä väriyhdistelmiä - ihanuuksia, voih! Ja opettele vaan hartaasti - harjoittelemalla tulee mestariksi, I know;)

    VastaaPoista
  26. Mitäs kanavaa kuuntelet? =)

    VastaaPoista
  27. Omenankukkasade :) meillä vasta maanantaina alkoi omppupuut kukkia, ei ihan vielä sada. Lillan piha on kyllä niin ihanassa kuosissa, että harmittaa kun en pääse käymään. Häätohina on kovassa vauhdissa, kuninkaallisilla on varmaan vielä hurjempaa, mut niillä onkin palvelusväkee...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omenankukkasade on saanut maan melkein valkoiseksi :D

      Häätohinat on varmasti mukavaa tohinaa!!

      Poista
  28. Upeaahan siellä on! Varmaan sielu lepää tuota ihaillessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy sanoa, että KYLLÄ!
      Ilmeisesti muutenkin lepää, koskapa kotona ei tulis mieleenkään nousta ylös tuntia ennen kellon herätystä :)
      Tuolla hipsii kasteiselle pihalle ihan mielellään!

      Poista
  29. Voi vitsi miten ihania tulppaneja ,mahtavat värit.
    Nautitaan ihanasta keväästä ja auringosta.
    Tyttik.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän tästä voi kuin nauttia! Hiki päässä :D

      Poista
  30. Enpä yhtään ihmettele, että olet siellä ihastuksesta ymmyrkäisenä. Todella kauniit tulppaanit!

    VastaaPoista
  31. Nuo vaaleanpunaiset kerrotut tulppaanit lienee Angelique-nimisiä, koska mullakin on ja oon niihin aivan yhtä ihastunut! Lisää laitan varmasti, pitkin pihaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En väitä vastaan :D
      Saattavat hyvinkin olla, minulla ei ole aavistustakaan! Mutta lisää tulee!!

      Poista
  32. oi että,kyllä noita kelpaa ihastella,olen näin kuvien välitykselläkin lumoutunut ja kade ;) ei meinaan tullut kuin ne lehdet :( pettymys

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi!
      Vähän niinkuin mulla viime vuonna, muutama hassu kukka ja kai kolmisenkymmentä omppua. Siinä kaikki.
      Jotenkin mulla on sellainen tunne, että syksyllä tulen hulluksi omppumäärän kanssa....

      Poista

♥kiitos kiitos kiitos ♥